Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»،مهدی اسماعیلی، با اشاره به اعلام وزارت آموزش و پرورش برای آغاز سال تحصیلی از 15 شهریورماه، اظهار کرد: تصمیم‌گیری درباره آموزش حضوری یا غیر حضوری باید مبتنی بر شرایط روز اتخاذ شود و یک تصمیم واحد برای کل کشور و برای تمامی دوره سال تحصیلی اتخاذ کرد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بهترین گزینه در شرایط فعلی، همان تصمیمی است که در حضور وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش اتخاذ شد، یعنی تمامی کلاس‌های در مناطق قرمز کرونایی به صورت مجازی، در مناطق زرد به صورت زوج و فرد و در مناطق سفید، حضوری تشکیل شود و وضعیت هر شهر یا روستا را ستاد ملی کرونا به صورت رسمی به وزارت آموزش و پرورش اعلام خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی اضافه کرد: آموزش و پرورش می‌تواند در ابتدای شروع سال تحصیلی جدید شرایط را برای حضور دانش آموزان به صورت گروه بندی در مدرسه فراهم کند تا ارتباط چهره به چهره بین دانش آموز و معلم شکل بگیرد و در ادامه نسبت به تقویت آموزش غیرحضوری اهتمام بیشتری بورزد تا ارتباط بین دانش آموز و معلم نیز شکل بگیرد.

وی ادامه داد: البته بر اساس بخشنامه آموزش و پرورش برگزاری کلاس‌ها با ظرفیت کمتر 10 نفر با رعایت پروتکل‌ها مانعی ندارد اما با توجه به اینکه اکثر کلاس‌ها بیش از این تعداد دانش آموز دارد، دانش آموزان باید گروه بندی شوند تا دروس عملی به این شکل تدریس شود.

اسماعیلی یادآور شد: متأسفانه اطلاع رسانی دقیقی برای حضور یا عدم حضور دانش آموزان در تاریخ 15 شهریور به دانش آموزان نشده و بسیاری از دانش آموزان در این زمینه دچار سرگردانی شده‌اند.

رئیس کمیته آموزش و پروش کمیسیون آموزش مجلس با یادآوری تقدیر مقام معظم رهبری از دست اندرکاران حوزه آموزش در دوره کرونا، افزود: مجلس در این زمینه یار و یاور معلمان و کادر آموزشی کشور است و در این زمینه برای بهبود روند آموزشی در سال تحصیلی پیش رو از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

منبع: نماینده

کلیدواژه: دانش آموزان مجلس نماینده آموزش و پرورش دانش آموزان سال تحصیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۱۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم

  حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اولین کمیته استانی صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم در سال 1403 گفت: توزیع شیر در مدارس سیستان و بلوچستان باید نوید بخش سلامتی دانش آموزان باشد و تمام شرایط و استانداردهای بهداشتی در توزیع آن رعایت شود.

وی ادامه داد: شیر برای سلامتی و رشد کودکان بسیار مهم و ضروری است، دانش آموزان در دوران رشد جسمی و ذهنی هستند و شیر سالم کمک زیادی به تقویت و رشد آنان می کند.

دکتر غزنوی با بیان اینکه سلامت یک مقوله بین بخشی است گفت: 25 درصد سلامت جامعه به بهداشت و درمان مربوط می شود و 75 درصد آن مربوط به سایر ارگان هاست.

وی افزود: جهت تحقق فراگیر شدن سلامت در جامعه باید همه ی سازمان پای کار باشند و هر کدام سهم و نقش خود را به خوبی انجام دهند.

دکتر احمد زاده دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: یکی از وظایف دولت توزیع شیر سالم بین دانش آموزان است که در این بین نقش اساسی بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی، دامپزشکی، آموزش و پرورش و... است.

وی با بیان اینکه واحد های تولیدی شیر در استان فعال هستند گفت: باید از این واحدهای تولیدی حمایت کنیم البته حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان نکته بسیار حائز اهمیتی است و به هیچ وجه قصور در این زمینه قابل اغماض نیست.

وی افزود: بازرسی ها از نحوه تولید و توزیع شیر توسط نیروهای بهداشتی سطح استان با دقت و حساسیت به صورت ویژه انجام می شود و ارگان های مرتبط ملزم به همکاری با کارشناسان بازدید به عمل می آید.

آقای جهانتیغ نماینده آموزش و پرورش استان نیز گفت: 27 میلیون پاکت شیر در سال در بین مدارس توزیع می شود، که از دو شرکت تولیدی خریداری می شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تأکید بر آگاه سازی دانش آموزان از نحوه برگزاری امتحانات نهایی
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • پویش سپاس از معلم در ۴۸ واحد آموزشی خوانسار
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اجرای طرح ارتقای سلامت دهان و دندان در مدارس عشایری کشور
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت
  • مدارس و دانش‌بنیان‌ها پلی به سوی شکوفایی استعداد
  • بهره‌مندی از ظرفیت مدارس جهت پیشگیری از بیماری‌ها