Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، این جوان فداکار و دوستدار طبیعت بهمراه مدیر و چند تن از نیروهای منابع طبیعی شهرستان لارستان برای خاموش کردن آتش سوزی در ارتفاعات منطقه لیتویه شهرستان خنج به محل آتش سوزی اعزام شده بود که دچار حادثه شد.

مدیر منابع طبیعی شهرستان لارستان روز جمعه گفت: پیمان عباسی یکی از دوستدارن و فعالان زیست محیطی است که داوطلبانه خواستار کمک و خاموش کردن آتش در ارتفاعات لیتویه شهرستا اوز بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منصور رضایی با تشریح جزئیات بیشتر این حادثه به خبرنگار ایرنا گفت: از اواخر روز سه شنبه همراه با پیمان عباسی به منطقه آتش سوزی اعزام شدیم که پس از ساعات ها تلاش برای فرونشست آتش  با کمبود مواد غذایی، آذوقه وبویژه آب آشامیدنی مواجه شدیم.

وی بیان داشت: در راه بازگشت نیز متوجه شدیم که مسیر را گم کرده ایم و حدود ساعت سه بامداد روز چهارشنبه  پیمان عباسی نیز از شدت ضعف بدنی دچار حادثه و سرگیجه شد و به دلیل نبود ارتباط تلفنی مجبور شدیم با طی کرن مسافت ها به بالای کوه برویم و از انجا با تماس تلفنی درخواست کمک و نجات کردیم.

رضایی گفت: در همین حین و با کمک نیروهای امدادی هلال احمر توسط  بالگرد اعزامی از شیراز از خطر مرگ نجات یافتیم.

مدیر منابع طبیعی لارستان گفت: روز گذشته نیز پس از تماس تلفنی با پیمان عباسی متوجه شدم که وی به دلیل سرگیجه و بی هوشی مجدد، به بیمارستان شهرستان اوز اعزام و بستری شده است.

حال عمومی پیمان خوب است

یکی از همراهان پیمان عباسی در بیمارستان شهرستان اوز نیز به خبرنگار ایرنا گفت: حال عمومی این جوان فداکار و دوستدار طبیعت خوب است.

وی بیان کرد: پیمان روز گذشته پس از بازگشت به خانه و امدادرسانی اولیه توسط نیروهای هلال احمر مجدد دچاز ضعف شدید بدنی ، سرگیجه و بی هوشی شد که در کوتاهترین زمان  به بیمارستان اعزام شد.

خواهر پیمان عباسی نیز می گوید: از نظر پزشکان وی باید همچنان تحت نظر و بستری باشد و هنوز آزمایش های اولیه از جمله سی تی اسکن از مغز وی هنوز انجام نشده است.

خانواده پیمان عباسی می گویند: انجام برخی آزمایش ها نیازمند هزینه های زیاد است که توان پرداخت این هزینه ها برای خانواده پیمان ممکن نیست  ، آنها خواستار همکاری مسئولان و کارگزاران در این زمینه هستند.

 آتش سوزی ارتفاعات لیتویه مهار شد

آتش سوزی ارتفاعات لیتویه و کوه های مشرف به روستای دهنو شهرستان خنج پس از سه شبانه روز تلاش و جان فشانی و فداکاری نیروهای امدادی و مردمی همچون پیمان عباسی عصر روز گذشته مهار شد.

مدیرمنابع طبیعی شهرستان خنج گفت : این آتش‌سوزی که علت آن مشخص نیست از عصر روز یازدهم شهریورماه ۹۹ در سطح وسیعی از ارتفاعات رشته کوه لیتویه در شمال خنج مشرف به روستای دهنو در هفت کیلومتری شمال شرق خنج آغاز شد.

کشکولی بیان کرد: هم اینک نیز نیروهای منابع طبیعی شهرستان به منطقه آتش سوزی اعزام شده اند و در حال بررسی علت و برآورد میزان خسارات  و وسعت آتش سوزی هستند.

به گفته وی، منطقه‌ای که آتش در آن رخ داد به دلیل بارش‌های سال زراعی جاری، دارای پوشش انبوه مرتعی بوده است.

لیتویه، دومین منطقه شکار ممنوع شهرستان خنج است.

کشکولی در ادامه گفت: با هماهنگی با فرماندار و مدیرکل منابع طبیعی استان به عیادت این جوان خواهیم رفت و از هر گونه کمک و همکاری در فرایند درمان وی از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهیم کرد.

وی بیان داشت: هماهنگی های لازم برای اعزام بالگرد و نیروهای امدادی هلال احمر برای نجات این جوان و مدیر منابع طبیعی لارستان در ارتفاعات لیتویه به محض درخواست کمک انجام شده بود.

شهرستان خنج در فاصله ۲۶۵ کیلومتری ، اوز در فاصله ۳۷۵ کیلومتری و لارستان در فاصله ۳۳۸ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارند.

برچسب‌ها آتش سوزی خنج امداد و نجات اوز لارستان منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی خنج امداد و نجات اوز لارستان منابع طبیعی آتش سوزی خنج امداد و نجات اوز لارستان منابع طبیعی منابع طبیعی شهرستان پیمان عباسی شهرستان خنج اعزام شد آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد

عبدالله شمس ناتری گفت :  آتش سوزی در ساعت ۱۴ امروز به وقوع پیوست و پس از بروز این آتش سوزی نیروهای یگان حفاظت، اهالی روستا و حامیان طبیعت دوست راهی محل آتش سوزی شدند.

وی اظهار داشت : مکان آتش سوزی تا شهر مرزن آباد بیش از یک ساعت فاصله دارد منتهی به علت ترافیک پرحجم در جاده کندوان اعزام نیروهای برای خاموش کردن آتش مدت بیش از ۲ ساعت زمان برد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس گفت : این آتش سوزی از نوع سطحی بوده و به علت وزش باد، آتش به گستره ای از پوشش جنگلی این منطقه سرایت کرده است.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری چالوس حدود ۱۵۶ هزار هکتار عرصه طبیعی و مرتعی زیر پوشش دارد.

بخش مرزن آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده کندوان قرار دارد

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • تصاویر| دژ محمدعلی خان دزفول اثری خارق‌العاده از معماری طبیعت
  • مهارآتش سوزی عرصه های منابع طبیعی در راین کرمان
  • آتش سوزی در بیش از یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی راین
  • بیش از یک هکتار از اراضی منابع طبیعی راین در آتش سوخت
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد افتاد
  • آتش سوزی در جنگل مرزن‌آباد چالوس
  • وقوع اولین فقره آتش سوزی جنگلی در مازندران
  • آتش به جان جنگل‌های مرزن آباد چالوس افتاد
  • جزییات مرگ «پرستو بخشی» دکتر جوان + توضیحات رسمی
  • هشدار حفاظت محیط زیست گیلان در خصوص خطر بروز آتش سوزی در طبیعت