Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-‌رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان با اشاره به اینکه این دانشگاه‌ در برخی رشته‌ها بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد گفت: امروز آخرین روز پذیرش دانشجو در این دانشگاه‌ است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، رسول شمشادی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره‌ به ضرورت‌ مهارت‌آموزی توسط دانشجویان اظهار داشت: تنها دانشگاه دولتی و مهارتی هستیم که برای تربیت نیروی مولد و کارآفرین و ارائه آموزش‌های مهارتی برنامه‌ریزی کردیم تا دانشجو‌ در برخی رشته‌ها بدون پرداخت هزینه‌ای مهارت‌های لازم را فراگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه دانشجویان مدت‌ها این آموزش مهارتی را فرا می‌گیرند جهت اینکه با مهارت وارد بازار کار شوند گفت: امروز آخرین روز پذیرش دانشجو در این دانشگاه است و اطلاع‌رسانی در این حوزه را یکی از رسالت‌های مهم خود می‌دانیم.

 شمشادی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سطح دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان، خانواده‌ها می‌توانند در برخی رشته‌ها هزینه‌ای برای تحصیل دانشجو پرداخت نکنند و به‌عنوان مثال دانشگاه فنی و حرفه‌ای گیلان در رشته الکترونیک، صنایع شیمیایی و کارهای عمومی ساختمان بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد.

نماینده بویراحمد از تعطیلی آموزشگاه‌های آزاد و فنی و حرفه‌ای انتقاد کردبیرجند| سازمان فنی و حرفه‌ای کارگاه‌های خود را در مناطق کمتر توسعه یافته تقویت می‌کندآموزش‌های فنی و حرفه‌ای در خراسان جنوبی براساس ظرفیت استان کیفی‌سازی می‌شود

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران رشت نیز در رشته کودک‌یاری بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد ابراز داشت: آموزشکده فنی سیدالشهدا(ع) رستم‌آباد نیز در برخی رشته‌ها از جمله رشته ماشین‌ابزار بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد.

شمشادی با اشاره به ضرورت ایجاد فضاهایی برای اشتغالزایی جوانان و مهارت‌آموزی تصریح کرد: باید با ایجاد فضاهای مناسب قدمی در راستای مهارت‌آموزی جوانان و دانشجویان استان برداریم تا آنان وارد بازار کار شوند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه امیدواریم همه مسئولان توفیق خدمت بی‌منت به مردم داشته باشند خاطرنشان کرد: برای تربیت جوانانی که می‌توانند مولد اشتغال باشند باید تلاش شود.

انتهای پیام/612/ ع

R7877/P1494/S6,71/CT11 بیشتر بخوانید... کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی ۳۳۰ هزار ماسک تولید کردند ۸.۵ میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در استان البرز انجام شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی ۳۳۰ هزار ماسک تولید کردند ۸.۵ میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در استان البرز انجام شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۲ واژگونی یک‌دستگاه اتوبوس در اتوبان کرج ــ قزوین/ ۲۵ مصدوم و دو کشته تاکنون ۳ گفت‌وگوی صمیمانه رئیس مجلس با کارگران لوله‌سازی اهواز / دستور قالیباف برای پیگیری همسان‌سازی حقوق کارگران ۴ ۴ مشکل اصلی خوزستان از نگاه رئیس مجلس / قالیباف: مردم از امکانات زیاد‌ استان ‌به طور مناسب برخوردار نیستند ۵ قم| آموزش یکسان دانش‌آموزان زمینه توسعه عدالت آموزشی را فراهم کرد/ "شاد" فرصت مناسب برای بهبود یادگیری ۶ جزئیات بازگشایی مدارس در استان بوشهر اعلام شد/ بیشتر مناطق وضعیت قرمز و نارنجی دارند ۷ سخنگوی کمیسیون بهداشت: دولت از اتخاذ تصمیم‌های عجولانه تا رسیدن به یک شیوه نامه دقیق پرهیز کند ۸ یادواره ۱۴۲ شهید بخش کومله شهرستان لنگرود امسال مجازی برگزار می‌شود/ بسته‌های معیشتی و خدمات پزشکی جایگزین مراسم فیزیکی مهمترین اخبار استانها ۴ مشکل اصلی خوزستان از نگاه رئیس مجلس / قالیباف: مردم از امکانات زیاد‌ استان ‌به طور مناسب برخوردار نیستند گفت‌وگوی صمیمانه رئیس مجلس با کارگران لوله‌سازی اهواز / دستور قالیباف برای پیگیری همسان‌سازی حقوق کارگران گیلان| گام‌های محکم پدافند هوایی ارتش در بومی‌سازی تجهیزات؛ دشمن قادر به مقابله با ایران در عرصه نظامی نیست یزد | بسیاری از مشکلات به دلیل عدم آموزش قوانین به مردم است/ قانون تصویب می‌شود ولی آموزشی برای آن‌ها نداریم مهمترین اخبار تسنیم نمکی: "کرونا" اقتصاد انگلیس را ۲۵ درصد و اقتصاد ایران را فقط ۳.۵ درصد کوچک کرد/کمتر از ۳۰ درصد از یک میلیارد دلار را گرفتیم اما و اگرهای حضور ایمن دانش‌آموزان در مدارس+جزئیات پروتکل‌های بهداشتی بیانیه جامعه مدرسین در محکومیت اهانت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام مقصر افت ارزش ریال کیست؟/ دولت روحانی کاهش ارزش پول ملی را به اوج رسانده است با قهرمان جام حذفی از فرودگاه تا جشن قهرمانی/ در جشن تراکتوری‌ها چه گذشت؟ + تصاویر درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بدون کنکور دانشجو می پذیرد رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای استان فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای برخی رشته ها رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند

بخشی از دانش‌آموزان و طلاب می‌توانند بدون کنکور وارد دانشگاه فرهنگیان شوند این موضوع از خرداد امسال اجرا خواهد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، آیین‌نامه «جذب و پذیرش استعدادهای برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فنّاوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی در دانشگاه فرهنگیان» توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد.

طبق ماده 5 این آیین‌نامه، سالانه حداقل 10 درصد ظرقیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان بدون کنکور خواهد بود.

«سالانه حداقل 10 درصد ظرفیت جذب در مقطع کارشناسی بر اساس مجوزهای سازمان اداری و استخدامی کشور مبتنی بر نیازسنجی نقطه‌ای و همراه با تعیین رشته و شغل‏‌محل‌های به‌کارگیری افراد در آموزش‌وپرورش، به جذب استعدادهای برتر دانش‌آموزی به­‌صورت پذیرش بدون آزمون از طریق روش جایگزین پیش‌بینی‌شده در این ‌آیین‌نامه با رعایت انتشار آگهی عمومی، اختصاص می‌یابد.»

کدام دانش‌آموزان و طلاب بدون کنکور می‌توانند وارد دانشگاه فرهنگیان شوند؟

شرایط ورود بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان

شناسایی و جذب استعدادهای برتر در میان دانش‌آموزان و طلاب از طریق فراخوان عمومی انجام خواهد شد.

استعدادهای برتر این افراد هستند:

راه‌یافتگان به المپیادهای ملی و دارندگان مدال‌های کشوری المپیادها با تأیید باشگاه دانش‌پژوهان جوان.

برگزیدگان مسابقات رسمی قرآنی، فرهنگی ـ هنری و ورزشی، در سطوح استانی و کشوری، با تأیید معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول.

برگزیدگان جشنواره‌ها و رویدادهای رقابتی معتبر بنیاد ملی نخبگان (بخش دانش‌آموزی جشنواره جوان خوارزمی، روبوکاپ آزاد ایران و مانند آن)، جشنواره‌های فنی ـ مهارتی و المپیاد ملی مهارت و مانند آن، برگزیدگان مسابقات ملی ‌دانش‌آموزی (مانند جشنواره پژوهش­‌سراهای دانش‌آموزی و...) و مسابقات رسمی سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان در سطح ملی، برگزیدگان مسابقات و جشنواره‌های معتبر ملی حوزوی، با تأیید بنیاد ملی نخبگان، سمپاد، معاونت مربوطه در وزارت یا سازمان رسمی مسئول.

حافظان کل یا 10، 15 و 20 جزء قرآن کریم، با تأیید سازمان دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی یا معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد اسلامی.

اعضای مجامع ملی تشکل‌های دانش‌آموزی با تأیید بالاترین مقام تشکل.

برگزیدگان استانی رویداد ملی استعداد معلمی (راه‌یافتگان به مرحله کشوری).

دارندگان رتبه‌ زیر 1000 کشوری در کنکور (با ضریب تأثیر متفاوت).

دارا بودن امتیاز معدل 16 در آزمون نهایی (به‌صورت تأثیر ضریب مثبت و منفی).

ضریب تأثیر امتیازات متناسب با رشته‌ داوطلب در دانشگاه فرهنگیان تدوین و اعمال‌ می‌‌شود و جمع امتیازات ملاک عمل خواهد بود.

دستورالعمل مربوط به حمایت از رشته‌های حائز اولویت با تأکید بر آموزش ابتدایی و علوم انسانی تدوین خواهد شد.

به‌روزرسانی و پایش مسابقات، جشنواره‌ها، رویدادها توسط دبیرخانه و با تأیید ستاد تعلیم و تربیت انجام خواهد شد.

برگزیدگان مرحله استانی و کشوری مسابقات، جشنواره‌ها و رویدادها، متناسب با کیفیت هرکدام از آن‌ها، سقف امتیاز متفاوت خواهند داشت.

پذیرش برای دانش‌آموزان تا دو سال پس از دانش‌­آموختگی و صرفاً برای یک‌بار امکان‌پذیر است.

پذیرش برای طلاب تا دو سال پس از فارغ‌­التحصیلی از سطح ­یک و صرفاً برای یک‌بار امکان‌پذیر است.

در همین ارتباط رجبعلی برزویی رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: آیین‌نامه پذیرش استعدادهای برتر ملی(پذیرش بدون کنکور) دانشگاه فرهنگیان ازخرداد ماه 1403 اجرا می‌شود.

وی افزود: هدف از این اقدام مهم، کیفیت‌بخشی به نیروی انسانی آموزش‌وپرورش از طریق ارتقاء سطح ورودی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با تمرکز بر استعدادهای برتر دانش‌آموزی است که طبق آن افراد دارای استعداد برتر ملی در حوزه‌های علمی، پژوهشی، فناوری، فرهنگی، هنری، تربیتی، قرآنی و ورزشی اعم از دانش آموزان و طلاب می‌توانند بدون شرکت در کنکور دانشگاه فرهنگیان با قرار گرفتن در فرآیند گزینش و احراز شایستگی‌های تخصصی و عمومی  از طریق هیئت جذب و گزینش، جذب این دانشگاه شده و معلم شوند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه فراخوان پس از تایید شیوه نامه در هیات جذب و پذیرش دانشجو معلمان دانشگاه  به صورت رسمی از طریق سایت دانشگاه فرهنگیان به نشانی  (WWW.CFU.AC.IR)  اطلاع رسانی گسترده خواهد شد، تصریح کرد: تلاش می‌شود تا پایان اردیبهشت امسال این رویداد مهم نظام تعلیم و تربیت تدوین و عملیاتی شود.

برزویی ادامه داد: در این آیین‌نامه  مشوق‌هایی برای استعدادهای برتر پس از جذب در دانشگاه فرهنگیان، نسبت به سایر دانشجویان پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • آزمون کنکور سراسری فردا در گیلان
  • داوطلبان زن کنکور سراسری ۲ برابر داوطلبان مرد در گیلان
  • آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • پذیرش بدون کنکور استعدادهای برتر ملی ‌در دانشگاه فرهنگیان