Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- چهاردهمین روز از شهریور ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به انتقاد شديد كوروش زارعى از توهين به مقدسات مسلمانان اشاره کرد. تاریخ انتشار: 17:30 - 14 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۷۹۳

خبرگزاری میزان - چهاردهمین روز از شهریور ماه ۹۹ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به انتقاد شديد كوروش زارعى از توهين به مقدسات مسلمانان اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه در روز پانزدهم ماه محرم بر اسرای واقعه عاشورا گذشت

یک کارشناس علوم قرانی گفت: حضرت «زینب کبری (ع)» در حقیقت به مدیریت بحران عاشورا در سخت‌ترین شرایط دست زدند، موضوعی که جای تامل فراوانی دارد، ایشان علاوه بر صبر توانستند از همان ابتدایی‌ترین زمان شام غربیان مدیریت کاروان اسرا را به دست بگیرند.

یدالله بهتاش در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان پیرامون وقایع روز پانزدهم ماه محرم گفت: زمان وقوع رخداد‌های پس از قیام عاشورا به صورت روزانه بیان نشده است، اما آنچه مشخص است اینکه پس از شهادت «امام حسین (ع)» کاروان اسرای کربلا را وارد کوفه کردند، از اینجا بود که شفاف سازی توسط حضرت «زینب کبری (ع)» و «امام زین العابدین (ع)» اغاز شد.

وی در همین راستا ادامه داد: کوفه برای مدتی پایتخت اسلام و «امیرالمومنین (ع)» بود لذا این شهر برای حضرت «زینب کبری (ع)» غریب نبود، ایشان تا مدت‌ها در کوفه درس قرآن داشتند و تا حدود زیادی با شهر آشنا بودند لذا وقتی وارد شهر شدند خطبه‌ای خطاب به مردم شهر بیان کرده و به نکوهش آنان و اعمال این مردم پرداختند.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه مطالب و گفت‌وگوهای مذهبی اینجا کلیک کنید

بهتاش به حضور اسرا کربلا در کاخ ابن زیاد اشاره و بیان کرد: ابن زیاد اسرای کربلا را دست و پا بسته به کاخ خود آورد، در حالی که سر مبارک «سیدالشهدا (ع)» را در مقابل خود قرارداده بود، فردی از اصحاب پیامبراکرم (ص)» نیز در آن مکان حاضر بود و با دیدن این رویداد به ابن زیاد اعتراض کرد و گفت: من بار‌ها دیدم که «پیامبراکرم (ص)»، «امام حسین (ع)» را بوسه می‌زند، تو حق جسارت به ایشان را نداری، این اعتراض به مذاق ابن زیاد خوش نیامد و صحابه «پیامبراکرم (ص)» را تهدید به مرگ کرد، آن مرد نیز مجلس ابن زیاد را با دلخوری ترک کرد.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

مهمترين اعمال در روز جمعه براى فرج «امام زمان (عج)»

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روز جمعه زمانی به عنوان فرصت ویژه برای انسان در نظر گرفته شده است و باید از آن استفاده لازم را برد، جمعه نيز روزی مانند همه روز‌ها است، ولی نگاه خداوند به عبات کنندگان در این روز از جایگاه خاصی برخوردار و ثواب چند برابری برای عبادت کننده در نظر گرفته شده است.

محمد علی شاه آبادی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، روز جمعه را روز مختص به عبادت در بین سایر ایام هفته دانست و گفت: خداوند برای به سعادت رساندن بندگان خود برنامه‌های متعددی را در نظر گرفته، یکی از برنامه‌ها وجود روز جمعه است که زمانی برای عبادت به درگاه خداوند و به دور از تمام دغدغه‌های زندگی است.

وی ادامه داد: روز جمعه زمانی به عنوان فرصت ویژه برای انسان در نظر گرفته شده است و باید از آن استفاده لازم را برد، تفاوت این روز با سایر ایام به علت نگاه خداوند به عبادت کنندگان در این روز از جایگاه خاصی برخوردار و ثواب چند برابری برای عبادت کننده در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه روایان متعدد از انتظار «حضرت مهدی (عج)» اینجا کلیک کنید

شاه آبادی تاکید کرد: استفاده از ظرفیت‌های موجود و راز و نیاز با معبود در این روز خاص ارزشمند است، لذا نماز جمعه که نمازی دسته جمعی و پر تعداد بوده در نظر گرفته شده و اهمیت آن به قدری است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره و تاکید شده است.

وی روز جمعه را روز انتظار خواند و اظهار کرد: ویژگی دیگر این روز وعده الهی ظهور امام زمان (عج) است، براساس روایات نقل شده و تاکیدات ائمه معصومین (ع) خواندن «دعای ندبه» و زمزمه دعای مناجات امام زمان (عج) در این روز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. روز جمعه و دعا‌های ذکر شده ظرفیتی است که هم قیام آخرین منجی اللهی را به تعجیل انداخته و هم از جهت عبادت جایگاه خاصی را برای بندگان در پیشگاه خدا رقم می‌زند.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

«من می‌گویم شما بگریید» مجموعه‌ای کامل از مرثیه‌های عاشورایی

مرثیه‌های عاشورایی از سیف فرغانی، مولانا جلال‌الدین بلخی، محتشم کاشانی، اقبال لاهوری و شاعران صاحب اثر معاصر، همچون حمید سبزواری، محمدعلی مرادش و دهها شاعر معروف و مشهور معاصر و شاعران نوقلم، تشکیل شده است.

مرثیه‌های عاشورایی از سیف فرغانی، مولانا جلال‌الدین بلخی، محتشم کاشانی، اقبال لاهوری و شاعران صاحب اثر معاصر، همچون حمید سبزواری، محمدعلی مرادش و دهها شاعر معروف و مشهور معاصر و شاعران نوقلم، تشکیل شده است.

علی‌رضا قزوه این مجموعه را در پنج فصل و فصل اول آن به این حسین کیست، با کربلا، با حسین، و فصل دوم را ای پدر جان همرهان بستند بار... به شهیدان هاشمی، حضرت علی‌اصغر(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: برای مطالعه معرفى آخرین كتب منتشر شده اینجا کلیک کنید

وی در فصل سوم به ناله عشق است و آتش می‌زند دمی با اصحاب وفادار امام حسین(ع) و فصل چهارم را به گودال قتل‌گاه پر از بوی سیب بود یک شب و روز عاشورا و فصل پنجم را به زینب اسیری رفت و ما بر جای بودمین بعد از عاشورا اختصاص داده است و هر فصل با شاعران آورده شده است که مرثیه‌ای در این باب سروده‌اند.

علی‌رضا قزوه در مقدمه کتاب می‌نویسد: این سالهای آخر، شعرهایی از اینجا و آنجا از برخی مداحان آشنا و نام‌آشنا می‌شوم که به جای آنکه دل را بارانی کند، دل را به درد می‌آورد. برخی نیز داعیة خودنمایی دارند، حال آنکه اصل در کربلا گم شدن است و به اصل خویش رسیدن.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

بازگشت «رضا بابک» به سینما با اکران آنلاین «بنفشه افریقایی»

فیلم سینمایی «بنفشه افریقایی» سرانجام بعد از ماه‌ها انتظار در صف اکران تصمیم به اکران آنلاین گرفت، بلیت فروشی این فیلم هم اکنون آغاز شده است، این فیلم روایتی عاشقانه با بازی ستودنی «رضا بابک» است.

فیلم سینمایی «بنفشه افریقایی» سرانجام بعد از ماه‌ها انتظار در صف اکران تصمیم به اکران آنلاین گرفت، بلیت فروشی این فیلم هم اکنون آغاز شده است، این فیلم روایتی عاشقانه با بازی ستودنی «رضا بابک» است.

فیلم سینمایی بنفشه افریقایی از جمله آثاری است که در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر با اقبال خوبی روبرو شد، حتی توانست در دو رشته بهترین بازیگر نقش اول زن و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت سیمرغ بلورین جشنواره باشد اما هنوز فرصتی برای اکران پیدا نکرده است. 

فیلم بنفشه افریقایی دومین تجربه مونا زندی در مقام کارگردان است. وی پیش از فیلم سینمایی «عصر جمعه» را در سال ۱۳۸۲ راهی سینما‌ها کرد و حال بعد از ۱۲ سال دومین فیلم خود را با بازیگرانی حرفه‌ای راهی سینما و جشنواره فیلم فجر کرده است.

مونا زندی حقیقی متولد ۱۳۵۱ تهران، فارغ التحصیل معماری داخلی از دانشگاه تهران است. وی فعالیت سینمایی را سال ۱۳۷۳ با عکاسی آغاز و تا سال ۱۳۷۸ در سمت منشی‌گری صحنه و دستیاری فعالیت داشت. پس از آن سال ۱۳۷۸ اولین فیلم کوتاه ۳۵ میلی متری اش را ساخت.

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید

توهین به مقدسات مسلمین جهان ناشی از ترس همیشگی غرب است

 بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» گفت: ما همواره شاهد آن هستیم که امت اسلامی در سراسر جهان هر روز متحدتر می‌شوند، جامعه اسلامی در جهان به وحدتی بزرگ رسیده است و همین وحدت نقطه اصلی ترس امریکا و هم پیاله های غربی وی است.

کوروش زارعی در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، پیرامون انتشار تصاویر موهن از «پیامبر اکرم (ص)» در رسانه‌های غربی گفت: این اتفاق و انتشار این تصاویر برای اولین بار نیست که رخ می‌دهد، ما همیشه شاهد این حرکات زشت و پلید غرب بوده ایم.

وی دلیل انتشار اینگونه تصاویر موهن را چنین تعبیر کرد: جهان غرب و در راس آن آمریکا همواره با ترس دست و پنجه نرم می کند، دنیای غرب به بن بست رسیده و همین بن بست آنها را با ترسی روبرو کرده که غلبه بر آن ممکن نیست. 

بازیگر سریال «یوسف پیامبر (ع)» در همین رابطه اذعان کرد: ما همواره شاهد آن هستیم که امت اسلامی در سراسر جهان هر روز متحدتر می‌شوند، جامعه اسلامی در جهان به وحدتی بزرگ رسیده است و همین وحدت نقطه اصلی ترس امریکا و هم پیاله های غربی وی است. غرب از این اتحاد واهمه دارد زیرا می داند سرانجام این اتحاد توسعه جهان اسلامی و در دست گرفتن امور جهان به دست مومنین است. 

وی در همین راستا افزود: هر چه جبهه مقاومت اسلامی در جهان مستحکم تر می شود، ترس غرب از مسلمانان بیشتر می‌شود، متاسفانه آنها خام دستانه خیال می کنند که با توهین به مقدسات ما می‌توانند جلوی این اتحاد را بگیرند در صورتی که مطمئن باشید انتشار تصاویر موهن از پیامبر اسلام (ص) بدون شک بر اتحاد مسلمین جهان و دفاع آنها از ارزش هایشان تاثیر مثبت خواهد گذاشت. 

برای مشاهده متن کامل خبر اینجا کلیک کنید
انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا اینجا ادبیات دین و اندیشه نظر گرفته شده خبرگزاری میزان بنفشه افریقایی فیلم سینمایی کلیک کنید روز جمعه ابن زیاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ عجیب مورایس به انتقاد شدید از سپاهان؛ به خاطر موهای من است!

به گزارش همشهری آنلاین سپاهان و ذوب آهن فردا (چهارشنبه) در چارچوب دیداری معوقه از هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال به مصاف هم می‌روند. ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان در نشست خبری پیش از داربی اصفهان و تقابل در نقش‌جهان، آن را یک دربی و یک بازی مهم برای شهر اصفهان دانست و اظهار کرد: امیدوارم بازی جذابی برای هواداران اصفهان باشد. نمی‌دانم می‌بریم یا نه ولی می‌دانم که می‌توانیم رقابت کنیم و تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با کمک هواداران بهترین خودمان را ارائه دهیم.

او در خصوص سیل انتقادات به سپاهان با اینکه امتیازات نسبت به مدت مشابه در فصل قبل برابر است، افزود: شاید به خاطر بلندتر شدن موهایم است. نگران نیستم زیرا به عقیده من انتقاد در فوتبال وجود دارد. شاید برخی به دلیل چند نتیجه پشت سر هم ناراحت باشند. مدت زیادی است که در فوتبال هستم ولی بالاخره این قسمتی از تئاتر است و باید رو به جلو حرکت کنیم.

سرمربی سپاهان همچنین در واکنش به تمام‌کننده نبودن تیمش با وجود نمایش‌های خوب سپاهان، یادآور شد: این سوال متفاوتی است. همیشه می‌گویند چرا دفاع نکردیم یا چرا گل نزدیم. گاهی بازیکنان آرامشی که باید را نگرفته‌اند یا گاهی مربوط به خودخواهی بازیکن است. ببینیم فردا چه خواهد شد. قبول می‌کنم ولی فشار بیشتری گذاشتم و امیدوارم فردا نتیجه را ببینیم.

مورایس در خصوص اضافه شدن امیدیان و تکسیرا به نیمکت فنی سپاهان، توضیح داد: تکسیرا در اول فصل به امارات رفت که موقعیت خوبی برای او بود. او یک عضو مهمی در کادر فنی ما بود که دانش فنی و فوتبال ایران داشت. یک نفر دیگر نیز یک مربی ایرانی است که درخواست باشگاه از ابتدای فصل بود. یک مربی فیزیولوژیست ایرانی دیگر نیز در تیم داریم که هنوز به صورت رسمی به بازیکنان معرفی نشده است. انسان با دانشی است که به تیم آمده است.

او ادامه داد: فکر می‌کنم زمان احتیاج دارم تا به شناخت برسم و افراد مد نظرم را به کادر اضافه کنم. کسی که الان اضافه شده قبلا در چند تیم کمک مربی بوده و بازیکن سابق و کمک مربی همین باشگاه بوده است.

مورایس در پایان تصریح کرد: تمام بازیکنان همه تلاششان را می‌کنند تا از پس مشکلات بربیایند. درک می‌کنم هواداران ناراحت باشند، انتقادی نمی‌کنم و امیدوارم فردا با نتیجه خوب از پس مشکلات بربیاییم.

کد خبر 845038 برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه سپاهان

دیگر خبرها

  • انتقاد از برخورد دوگانه با مسلمانان آلمان
  • فرزند حمید نوری از بازگشت گشت ارشاد انتقاد کرد: رهبری کی گفتند کاری که نتیجه عکس میدهد را انجام دهید؟!
  • توهین شدید ژاوی به داور بارسلونا - پاری سن ژرمن؛ بفرما اخراجم کن حرام‌زاده! / عکس
  • (ویدیو) انتقاد شدید رئیس دانشکده روانشناسی تهران از مدیران تلویزیون
  • انتقاد شدید از ستاره بارسا: عجب احمقی هستی!
  • انتقاد شدید روزنامه اطلاعات از راه‌اندازی دوباره گشت ارشاد
  • پاسخ عجیب مورایس به انتقاد شدید از سپاهان؛ به خاطر موهای من است!
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • «وعده صادق» بازگشت اقتدار به جهان اسلام
  • وعده صادق بازگشت اقتدار به جهان اسلام