Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی خاکباز ظهر امروز در چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم (مرحله استانی) در علی ابن مهزیار، اظهار کرد: سال‌های قبل نزدیک به ۴۰۰ نفر در هر دوره از مسابقات استانی حضور داشتند و مراسم‌های مذهبی محرم، صفر و رمضان باشکوه برگزار می‌شد ولی ویروس کرونا اثر منفی خودش را روی برگزاری این مراسم گذاشت اما نباید برای این امر تسلیم شویم چون حامی و حافظ ما قرآن است و همه دستورات اسلام و راه‌های هدایت بشریت در این کتاب آسمانی آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: علم قرآنی کارساز است و می‌تواند جلوی بلایای طبیعی را بگیرد و برای بشر منفعت و به آنها خدمت‌رسانی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: حتماً علم بشری در سایه توجه به قرآن می‌تواند این ویروس را ریشه‌کن کند تا مجدداً در آرامش، معیشت خود را از لحاظ مالی و معنوی تأمین کنیم.

حجت الاسلام خاکباز یادآور شد: ورود امام حسین (ع) به کربلا زمان زیادی نبرد و شهادت ۷۲ تن یاران این امام از ظهر تا عصر عاشورا صورت گرفت.

وی ادامه داد: شب عاشورا تنها درخواست امام حسین (ع) قرائت کتاب قرآن بود که این درخواست برای همه درس‌هایی از جمله دعوت رهروان خود به زندگی در سایه قرآن داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان بیان کرد: هیچ راهی برای نجات بشریت به غیر از سایه قرآن وجود ندارد و اگر حکومت اسلامی تا به امروز جدای از مشکلات داخلی و مسائل سیاسی توانسته پرچم امام حسین (ع) را بنا کند، دلیلش سایه و حضور قرآن است.

حجت الاسلام خاکباز عنوان کرد: اگر امروز لطف دولت جمهوری اسلامی ایران در تمام دنیا طنین‌انداز است به برکت رهبری و در سایه قرآن است.

وی اضافه کرد: قرآن در جامعه اسلامی باید به صوت، لحن، ترتیل، حفظ، قرائت و مفاهیم تقسیم شود یعنی آموخته‌های قرآن به اشکال مختلف باید به مردم آموزش داده شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان تأکید کرد: باید از نعمت قرآن استفاده شود تا خانواده موفق و اولاد صالحی داشته باشیم و همچنین فرزندان خود را بر سفره قرآن بنشانیم.

حجت الاسلام خاکباز گفت: قرآن به زندگی معنوی و مادی افراد نورانیت تابانده و هر قلبی که قرآن در آن وجود داشته باشد، مایه نجات انسان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان حدود ۸۵ نفر که ۴۵ زن و ۴۰ مرد بودند، تصریح کرد: ایمان تمیمی، زهرا عساکره، نرگس سالمی، فخریه سیلاویان و سیده خلود موسوی داورهای بخش بانوان هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان افزود: جلیل بیت مشعل، مهدی دغاغله، قاسم بستانی، محسن مزرعاوی و قاسم مقدمی داورهای بخش مردان بودند.

حجت الاسلام خاکباز در پایان بیان کرد: مؤسسه قرآنی امام رضا در برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی همکاری داشتند.

کد خبر 5015280

منبع: مهر

کلیدواژه: رهبری اوقاف و امور خیریه خوزستان مسابقات قرآنی محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت مراسم عزاداری شیراز ماه محرم عاشورا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه مجلس شورای اسلامی گرگان قزوین مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان حجت الاسلام خاکباز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۲۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در مرحله مدرسه و شهرستانی مسابقات قرآن، عترت و نماز استان بوشهر بالغ‌بر ۶۰ هزار نفر شرکت داشتند که در زمان حاضر نیز مرحله استانی با حضور دوهزار دانش آموز به میزبانی منطقه کاکی در بخش دانش‌آموزان دختر و شهرستان دیلم در بخش دانش‌آموزان پسر آغاز شده و به مدت چهار روز ادامه دارد.

محمود حق‌دوست با اشاره به اهمیت فراگیری معارف اسلامی، بیان کرد: ما به‌عنوان یک مسلمان در راستای ترویج معارف قرآنی از همان ابتدای دوران دانش‌آموزی به عنوان یک رسالت باید تلاش کنیم تا در فعالیت‌های قرآنی حضور چشمگیر و فعال داشته باشیم.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح مسطوران و پیوند مسجد، منزل و مدرسه، گفت: با حمایت و پیگیری‌های مدیر کل آموزش و پرورش استان و توجه ویژه استاندار محترم مبلغ ۵ میلیارد تومان برای احیای نمازخانه‌های مدارس اختصاص یافته است که امیدواریم یا همکاری سایر دستگاه‌ها نیز گام‌های موثری در این زمینه برداریم.

دیگر خبرها

  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • مراسم معارفه امام جمعه بخش سردشت دزفول
  • حمیدرضا نصیری و محمدرضا زاهدی نمایندگان ایران در مسابقات قرآن مالزی
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • ثبت نام ۱۹۸ کردستانی در آزمون اعطای مدرک تخصصی به حفاظ قرآن
  • برگزاری مرحله مقدماتی پانزدهمین و بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج‌البلاغه و اذان ویژه مجموعه منطقه دو عملیات انتقال گاز ایران
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • اجرای طرح ارزیابی حافظان قرآن کریم در خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور
  • اعزام ۲ نماینده از ایران به مسابقات قرآن مالزی
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد