Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-03-28@18:20:12 GMT

قیمت دناپلاس مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۳۰۹۹

قیمت دناپلاس مشخص شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، قیمت گذاری محصولات جدید ایران خودرو از جمله دناپلاس اتوماتیک طبق نظر تیم تخصصی قیمت گذاری شورای رقابت بوده و قیمت فروش محصول براساس دستورالعمل این شورا تدوین و ابلاغ شده است.

مستندات بهای تمام شده محصولات ایران خودرو برای شورای رقابت به عنوان متولی قیمت گذاری خودرو ارسال شده و این شورا پس از ارزیابی و اعلام نظر متخصصان قیمت گذاری و تایید سازمان حسابرسی، قیمت محصول را تصویب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فرآیند در دومرحله و براساس درخواست شورای رقابت با انجام کلینیک تخصصی با حضور خبرگان منتخب شورای رقابت و همچنین با ارسال مستندات و مدارک و صورت ریز هزینه و کنترل و تایید همه مدارک توسط حسابرس مستقل در دستور کار این شورا قرار گرفته است. ایران خودرو نیز ابلاغیه مصوب شورای رقابت را دریافت و اجرایی کرده است.

از سوی دیگر، طبق مصوبات کمیته خودرو، فروشنده می تواند تا سقف 50 درصد از قیمت محصول را به عنوان پیش پرداخت دریافت کند در صورتی که در زمان ثبت نام وجه دریافتی به عنوان 50 درصد از قیمت فروش خودرو مطرح نشده است. بنابراین ادعای برخی از مشتریان مبنی بر این که براساس مبلغ پیش پرداخت قیمت خودرو باید 160 میلیون تومان باشد، منطقی به نظر نمی‌رسد.

همچنین تغییرات نرخ ارز و بهای تمام شده تولید محصول با توجه به افزایش روزانه مواد اولیه افزایش قیمت محصول را قابل پیش‌بینی کرده است.

هر چند که داخلی سازی کامل تولید محصولات گروه صنعتی ایران خودرو با همکاری سازندگان داخلی در دست اقدام است، اما درحال حاضر بخشی از تولیدات به ویژه در بخش مواد اولیه و قطعات های تک از منابع خارجی تامین شده و ارزبری آن اجتناب ناپذیر است. محصول دناپلاس اتوماتیک نیز به دلیل دارا بودن امکانات مطابق با خودروهای روز جهانی از این قاعده مستثنی نیست.

قیمت محاسبه شده در این محصول طبق فرمول شورای رقابت با ارز 17 هزار تومانی است، درحالی که این عدد تفاوت قابل ملاحظه‌ای با قیمت واقعی ارز در بازار دارد.

مقایسه دناپلاس اتوماتیک که دارای طراحی زیبا و مشتری پسند و بالاترین سطح امکانات رفاهی و ایمنی است، با خودروهای هم کلاس موجود در بازار که در برخی موارد حتی امکانات کمتری از این محصول دارند نشان می دهد، قیمت مصوب شورای رقابت نه تنها متناسب بوده، بلکه نگاه منصفانه در این مقایسه، ارزش بالاتری را هم برای آن قایل می‌شود.

دناپلاس نخستین خودروی داخلی است که به گیربکس اتوماتیک مجهز شده و دارا بودن شبکه خدمات پس از فروش متخصص و حرفه ای و آموزش دیده مزیت رقابتی ویژه‌ای را در میان خودروهای هم کلاس خارجی برای آن ایجاد کرده است.

پربیننده ترین قیمت پراید (۱۳۹۹/۰۶/۱۳) با 100میلیون چه خودرویی می‌توان خرید؟ +جدول آغاز پیش فروش ۹محصول سایپا قیمت انواع موتورسیکلت یاماها +جدول افزایش چند ده میلیونی خودرو در یک هفته/ احتمال ادامه رکود تورمی تا پایان سال

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دناپلاس اتوماتیک کمیته خودرو ایران خودرو محصولات ایران خودرو گیربکس اتوماتیک کمیته خودرو دناپلاس دناپلاس اتوماتیک قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت ایران خودرو شورای رقابت قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۳۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید

با برنامه‌ریزی صورت گرفته، ظرفیت تولید محصول پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال کاری ۱۴۰۳، در کم‌تر از دوماه به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید. - اخبار بازار -

ایکوپرس- گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، ظرفیت تولید روزانه را از 400 دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به 700 دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.

این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار امسال صورت گرفته است.

به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پژو پارس در سال جدید
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده
  • برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید
  • ساعت هوشمند Rogbid M6 رونمایی شد
  • مشخص شدن ۲۰ کشتی‌گیر ژاپن در مسابقات قهرمانی آسیا
  • نفرات برتر رقابت های کوراش در خراسان‌شمالی مشخص شدند
  • تمدید خرید توافقی سیب‌زمینی در چهارمحال و بختیاری
  • مشخص شدن ترکیب تیم ملی‌ تکواندو برای مسابقات قهرمانی آسیا
  • رقابت نفس‌گیر در صدرنشینی؛ آیا آمریکا و ترکیه برای همیشه تاج پسته را از ایران می‌ربایند؟