Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:22:38 GMT

اختصاص 600 میلیارد ریال برای تکمیل شبکه آبیاری سبلان

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۳۲۲۸

اختصاص 600 میلیارد ریال برای تکمیل شبکه آبیاری سبلان

ایسنا/اردبیل مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای تکمیل شبکه آبیاری سد سبلان بیش از 600 میلیارد ریال از طریق فاینانس داخلی تامین خواهد شد.


عباس جنگی مرنی14 شهریور در مراسم آغاز عملیات طرح تکمیلی شبکه آبیاری سد سبلان در مشگین‌شهر اظهار کرد: از طریق بانک توسعه تعاون این منابع تامین خواهد شد تا شاهد تکمیل شبکه آبیاری سد سبلان باشیم تا کشاورزان از مزایای آن استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: استاندار اردبیل نیز قول داده است تا از منابع مختلف 90 میلیارد ریال برای تکمیل این مجموعه اختصاص دهد تا سد سبلان و شبکه آن که تاکنون برای این پروژه یک هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده به بستر توسعه زراعت و باغداری منطقه تا 6 هزار هکتار کمک کند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: امروز با حضور استاندار اردبیل و مسئولان شهرستانی شاهد آغاز عملیات اجرایی تکمیل شبکه آبیاری سد سبلان و دو طرح آبی در مشگین‌شهر بودیم که قطع به نفع توسعه منطقه خواهد بود.
جنگی مرنی ظرفیت سد سبلان را 105 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: این سد بالادست قره‌سو احداث شده و قسمتی از پایاب آن به بهره‌برداری رسیده است.
وی ادامه داد: در سایه تکمیل شبکه پایاب سد سبلان کشاوران دیم‌کار منطقه به کشت محصولات آبی می‌پردازند و انتظار می‌رود همچنان این روند تکمیلی پایاب ادامه پیدا کند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل انتقال آب سد سبلان را به منطقه لاهرود و لمبر و آبیاری 510 هکتار اراضی کشاورزی منطقه یادآور شد و بیان کرد: امروز شاهد راه‌اندازی سیفون انتقال آب به دست ارشق به وسعت یک هزار و 300 هکتار بودیم تا اراضی این منطقه سیراب شوند.
جنگی مرنی تصریح کرد: برای پروژه سیفون انتقال آب به دشت ارشق به طول 4 کیلومتر 15 میلیارد تومان هزینه شده تا آب مطمئنی به این منطقه انتقال داده شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سد سبلان بهره برداري آبياري شبکه آبیاری سد سبلان تکمیل شبکه آبیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۳۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، بیگ محمدی رییس سازمان حمایتی ایثارگران کشور در سفر به شهرستان بختگان از بیمارستان نیمه تمام ۳۲ تختخوابی این شهرستان بازدید کرد.

این مرکز درمانی با کمک‌های دولتی و خیران در حال ساخت است و  بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

رییس سازمان حمایتی ایثارگران کشور گفت:  ۲۵ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان نیمه تمام ۳۲ تختخوابی و مبلغ ۱۵ میلیارد تومان  برای حل مشکلات فرهنگی این شهرستان اختصاص داده شد.

بیگ محمدی افزود: بیمارستان ۳۲ تختخوابی نیمه اول امسال در شهرستان بختگان به بهره برداری می‌رسد.

وی همچنین از گلزار شهدا و یادمان شهدای گمنام مرکز شهرستان بازدید کرد و  با حضور در جلسه شورای اداری از نزدیک با مشکلات مختلف شهرستان آشنا شد.

دیگر خبرها

  • اجرای آبیاری ۲۲۰۰ هکتاراز اراضی پایاب سد سهند
  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • اختصاص هزار میلیارد ریال بودجه عمرانی ویژه منطقه ۳ اراک
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم