Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@14:13:47 GMT

عوامل کاهش رابطه جنسی

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۳۳۵۵

عوامل کاهش رابطه جنسی

برخی افراد زمانی که دچار استرس هستند، بسیاری از کار‌ها را به خوبی انجام میدهند. احساس رابطه جنسی معمولا یکی از آن کار‌ها نیست. استرس در محل کار، خانه و یا در روابط می‌تواند برای هر کسی اتفاق بیفتد. یاد بگیرید چگونه استرس را به روشی سالم که واقعا بتواند کمک کند، مدیریت کنید. خودتان به تنهایی می‌توانید کار‌های بسیار زیادی انجام دهید، همچنین میتوانید از مشاور یا پزشک نیز کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مشکلات همسر
مشکلات همسر شما در میان مهمترین عوامل کاهش میل جنسی هستند. برای زنان، احساس نزدیکی، بخش عمده میل جنسی است. برای هر دو جنس، بگو مگو و دعوا کردن، قهر عاطفی، ارتباطات ضعیف، احساس خیانت، و یا دیگر مسائل مربوط به اعتماد در رابطه جنسی تاثیر گذار هستند. اگر برگشت به وضعیت قبلی دشوار است به سراغ یک مشاور خانواده بروید.

خواب خیلی کم
اگر رابطه جنسی شما بسیار اندک شده است، شاید خواب کافی دریافت نمیکنید. آیا خیلی دیر به رختخواب میروید یا خیلی زود از خواب بر میخیزید؟ آیا مشکلات خواب دارید مثلا در به خواب رفتن و یا در خواب ماندن مشکل دارید، و یا مشکلاتی از قبیل: آپنه خواب دارید؟ هر چیزی که خواب خوب شبانه را مختل کند میتواند در رابطه جنسی نیز اختلال ایجاد کند. خستگی احساسات جنسی را سرکوب میکند. روی عادات خواب خود کار کنید، و در صورتی که کمکی نمی‌کند، با پزشک خود مشورت کنید.

داشتن بچه
هنگامی که پدر و مادر می‌شوید، میل جنسی خود را از دست نمی‌دهید. با این حال، وقت شما بیشتر صرف رابطه با بچه میشودو همین امر باعث کاهش رابطه جنسی می‌شود. استخدام یک پرستار بچه برای انجام برخی کار‌ها میتواند موجب شود زمانی را برای همسر بودن در کنار مادر بودن داشته باشید. اگر به تازگی بچه دار شده اید، سعی کنید رابطه جنسی را زمانی که کودکتان در خواب است، انجام دهید.


مصرف دارو
برخی دارو‌ها می‌توانند میل جنسی را کاهش دهند. این نوع دارو‌ها شامل برخی از این موارد هستند:

دارو‌های ضد افسردگی
دارو‌های فشار خون
قرص‌های پیشگیری از بارداری (برخی از مطالعات رابطه‌ای بین این دارو‌ها و میل جنسی نشان می‌دهند و برخی دیگر رابطه‌ای را نشان نمیدهند.)
شیمی درمانی
دارو‌های ضد اچ آی وی
فیناستراید
تغییر دارو‌ها یا مقدار آن‌ها ممکن است به این مشکل کمک کند، اما در مورد آن از دکتر خود مشورت بگیرید و هرگز مصرف هیچ دارویی را خودسرانه متوقف نکنید. همچنین در صورتی که میل جنسی شما پس از شروع مصرف دارویی جدید تغییر پیدا کرد، به پزشک اطلاع دهید.


تصور بد از وضعیت بدنی
احساس سکسی بودن در صورتی که از ظاهر خودتان خوشتان بیاید، آسانتر است. بدن خود را همان طور که امروز هستید بپذیرید، حتی اگر در حال کار روی تناسب اندام خود هستید. داشتن احساس خوب در مورد خودتان می‌تواند روحیه شما را عوض کند. اگر همسر شما دارای اعتماد به نفس پایین است، به او اطمینان دهید که او برای رابطه جنسی خیلی عالی است.

چاقی
وقتی که اضافه وزن دارید یا چاق هستید، میل جنسی اغلب کاهش می‌یابد. این مسئله می‌تواند موجب شود از رابطه جنسی لذت نبرید، نتوانید آن طور که میخواهید عملکرد خوبی در رابطه جنسی داشته باشید، و یا به دلیل اعتماد به نفس پایین، رابطه جنسی خوبی نخواهید داشت. روی چگونگی احساسی که در مورد خودتان دارید کار کنید، در صورت نیاز با یک مشاور مشورت کنید، این کار‌ها میتوانند تفاوت بزرگی ایجاد کنند.

مشکلات نعوظ
مردان مبتلا به ED (اختلال نعوظ) اغلب در مورد چگونگی توانایی خود برای انجام رابطه جنسی نگران خواهند بود، و این نگرانی میتواند میل جنسی شما را سرکوب کند. اختلال نعوظ می‌تواند درمان شود، و زوج‌ها می‌توانند برای عدم تاثیر آن بر ارتباط خود تلاش کنند.

تستوسترون پایین
هورمون تستوسترون، محرک رابطه جنسی است. همان طور که سن مردان بالا میرود، میزان هورمون T. (تستوسترون) آن‌ها ممکن است کمی افت کند. تمام از دست دادن میل جنسی به خاطر این مسئله اتفاق نمی‌افتد، اما مقداری از آن میتواند بدین دلیل باشد. بسیاری از چیز‌های دیگر از روابط تا وزن نیز سطح میل جنسی و تستوسترون یک مرد را تحت تاثیر قرار میدهند، لذا یک عامل برای تمام افراد پاسخ مناسبی برای کاهش رابطه جنسی نیست.

افسردگی
افسردگی می‌تواند در بسیاری از چیزها، از جمله رابطه جنسی اختلال ایجاد کند. افسردگی یکی از مهمترین دلایلی است که افراد به کمک نیاز دارند. اگر درمان شما شامل دارو است، در صورتی که میل جنسی شما کاهش یافته است این مسئله را با پزشک خود در میان بگذارید، برخی دارو‌های افسردگی (نه تمام آنها) میل جنسی شما را کم میکنند. در مورد آن با درمانگر خود نیز صحبت کنید.

یائسگی
برای بسیاری از زنان، میل جنسی در نزدیکی یائسگی کاهش می‌یابد. این مسئله تا حدودی به خاطر علائمی مانند خشکی واژن و درد در هنگام رابطه جنسی رخ میدهد و باعث کاهش رابطه جنسی می‌شود. اما هر زنی متفاوت است، و این امکان وجود دارد زنی پس از یائسگی با مدیریت رابطه، اعتماد به نفس، و سلامت کلی، زندگی جنسی بهتری داشته باشد.

عدم صمیمیت
رابطه جنسی بدون احساس صمیمیت می‌تواند میل جنسی را سرکوب کند و باعث کاهش رابطه جنسی می‌شود. صمیمیت فراتر از صرفا رابطه جنسی می‌باشد. اگر زندگی جنسی شما بی معنی است، سعی کنید وقت بیشتری را صرف رابطه غیر جنسی کنید، فقط شما دو نفر. صحبت کنید، یکدیگر را در آغوش بکشید، و همدیگر را ماساژ دهید. روش‌هایی را برای ابراز عشق بدون رابطه جنسی پیدا کنید. نزدیک‌تر شدن می‌تواند میل جنسی شما را از نو بسازند.       منبع:راستینه

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر رابطه جنسی کاهش رابطه کاهش رابطه جنسی رابطه جنسی میل جنسی شما دارو ها کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۳۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ در رابطه با مشاغل محیط زیستی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمد باقر پارسائیان عضو شورای اسلامی شهر یزد افزود: در کمیسیون بند ۲۰ که در رابطه با مشاغل مزاحم شهری و محیط زیستی می‌باشد، نماینده شورا و نماینده دادگستری و نماینده اداره محیط زیست به انتخاب شورای اسلامی شهر عضو می‌باشند، رای‌هایی با شکایت‌ها و مطالبات مردم صادر شده که اخیرا ابطال شده است.   محمد باقر پارساییان افزود: به عنوان مثال برای مجموعه آماد بتن و همچنین کارخانه مقوا سازی در شهر یزد رای پلمب صادر شد و اجرا گردید ولی این رای‌ها ابطال گردیده است، از مسئولانی که این اقدامات را انجام می‌دهند درخواست داریم که چند روز با خانواده خود در کنار این ۲ واحد آلاینده زندگی کنند تا مشاهده کنند می‌شود زندگی کرد یانه، تا درد و حرف مردم رو بفهمند.   وی ادامه داد: اینکه رای کمیسیون بند ۲۰ توسط برخی به صورت غیر قانونی لغو می‌شود قانونی نیست، چون روال قانونی برای آن تعریف شده است و به صلاح نیست که برای حفظ یک یا چند سرمایه دار مردم و شهر آسیب ببیند.

دیگر خبرها

  • از کجا بفهمیم زگیل تناسلی داریم و چگونه باید آن را درمان کنیم ؟
  • غیر قانونی بودن ابطال رأی‌های کمیسیون بند ۲۰ در رابطه با مشاغل محیط زیستی
  • توزیع اسکناس درشت، با اقتصاد ایران چه می‌کند؟
  • کشف و ضبط ۱۰۰ کیلوگرم تریاک
  • هنر سیاستگذار ارزی این است که آثار و پیامدهای منفی بازار را کاهش دهد
  • عوامل غیر اقتصادی، منشاء نوسانات ارزی
  • ایمان و رابطه آن با عمل صالح
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • تعداد پزشکان اعزامی به حج کم شد/ ۳۸۰ پزشک عازم حج تمتع می شوند