Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر ارتباطات با آغاز سال تحصیلی جدید با انتشار پیامی در فضای مجازی به تشریح راهکار‌های درست برای نظارت والدین بر آموزش مجازی و استفاده دانش‌آموزان از اینترنت پرداخت. تاریخ انتشار: 22:46 - 14 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۸۵۷

خبرگزاری میزان – محمدجواد آذری جهرمی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید نوشت:

در همین زمینه: علت برپایی حضوری کلاس‌ها در مناطق قرمز از زبان وزیر آموزش و پرروش

 آغاز سال تحصیلی جدید فرا رسیده است، ممکن است شما نیز مجبور باشید از آموزش مجازی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش می‌کنم اطلاعات خلاصه و مهمی را درباره نحوه استافده و هزینه‌ها تقدیم‌تان کنم.

اگر فرزند شما از کامپیوتر یا لپ‌تاپ استفاده می‌کند، شما می‌توانید با استفاده از قابلیت family safty سیستم عامل ویندوز، مراقب حضور فرزنداتان در فضای مجازی باشید و دسترسی او را مدیریت کنید.

اگر فرزند شما از تبلت یا گوشی هوشمند اندروید استفاده می‌کند، ساده‌ترین کار برای مدیریت دسترسی و نظارت بر کودک در فضای مجازی، استفاده از ابزار google family link است.

اگر هنوز ابزاری برای فرزند خود تهیه نکرده‌اید یا علاقمند به گره‌گشایی نیازمندان و خرید تبلت برای آن‌ها هستید، توصیه می‌کنم از تبلت‌های ایرانی «انارستان» خرید کنید. «انارستان» تمام ابزار‌های مدیریت والدین را دارد و مطابق فرهنگ ایرانی - اسلامی برای نیاز کودکان ساخته شده است.

اگر فرصت کافی برای کار کردن با ابزار‌های گفته شده ندارید و علاقمند هستید این کار را دولت برای شما انجام دهد، چند راهکار پیش روی شماست، اول اینکه اپراتور‌ها سیم‌کارت‌های خاص کودکان ارائه می‌دهند. مثلا همراه اول سیم‌کارت انارستان را مدت‌ها قبل ارائه کرده است و ایرانسل نیز محصول مشابهی دارد. دسترسی به اینترنت در این سیم‌کارت‌ها صرفا بر اساس یک لیست سفید صورت می‌گیرد.

اگر فرزند شما از سیم‌کارت والدین برای آموزش مجازی استفاده می‌کند، ما دو راهکار را برای اجرا به اپراتور‌ها ابلاغ کردیم که باید سریعا آن‌ها را اجرایی و اطلاع‌رسانی کنند. اول این که یک بسته اختصاصی شاد تعریف کنند. زمانی که این بسته روی سیم‌کارت فعال شود، دسترسی به اینترنت صرفا برای یک‌سری از سایت‌های تایید شده توسط وزارت آموزش و پرورش امکان‌پذیر است.

اگر از گوشی، هم‌زمان هم کودک و هم والدین استفاده می‌کنند، اپراتور‌ها موظف شده‌اند با تعریف یک کد دستوری ستاره مربع، امکان جا به جایی بسته فعال را فراهم کنند. به عبارتی تا گوشی در اختیار کودک است، بسته شاد و زمانی که در اختیار والدین است، بسته عادی فعال باشد.

شرکت‌های اینترنت خانگی نیز موظف شده‌اند، بسته شاد را تعریف و امکان فعال‌سازی یا غیر فعال‌سازی را فراهم کنند؛ بنابراین سیم‌کارتی تحت عنوان سیم‌کارت شاد توزیع نخواهد شد و مراقب سو استفاده و تماس‌های تلفنی کلاهبرداران برای فروش سیم‌کارت، تحت این نام‌ها باشید.

در یک کار فشرده، تمام مدارس کشور به اینترنت پر سرعت و شبکه ملی اطلاعات به صورت رایگان متصل شده‌‍اند؛ بنابراین در زمان حضور در مدرسه، استفاده از شبکه برای شما رایگان خواهد بود. البته ارائه بسته‌هایی شبیه آن‌چه در فروردین تقدیم کردیم هم در دستور کار است که اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

به تمامی اپراتور‌ها ابلاغ کردیم که استفاده از «شبکه دانش‌آموزش شاد» برای همه شما رایگان خواهد بود، اما ممکن است مدارس از سایر ابزار‌ها هم برای یک آموزش مجازی بهره بگیرند. به زودی بسته ویژه دانش آموزان هم برای همه آن‌ها تعریف و ارائه خواهیم کرد. علی الحساب «شاد» رایگان است.

توصیه می‌کنم برای حفظ سلامت فرزندان در فضای مجازی، حجتما خودتان نظارت داشته باشید و به برنامه‌های دولت کفایت نکنید. این را به تجربه پدرانه خود عرض می‌کنم.

وزارت ارتباطات در جریان معماری و مهندسی سامانه شاد نیست، اما تلاش زیادی از سوی توسعه‌دهندگان این سامانه برای بهبود خدمات صورت گفته و خدمات بسیار خوبی به روی آن‌ها لحاظ شده است. ما برای خدمت‌رسانی بهتر، با تمام وجود در کنار همکاران‌مان در وزارت آموزش و پرورش هستیم و از امکانات خود برای مساعدت به آن‌ها در انجام این امر مهم، بهره خواهمی گرفت.

اکنون در ذهن بسیاری، دوگانه سلامت-تحصیل، شکل گرفته و نگران‌های جدی برای والدین به وجود آمده است. آینده ما در گروی نسل سالم و تحصیل کرده و تربیت یافته است. من هم به عنوان یک پدر برای حضور فردای فرزندانم در مدرسه نگرانی دارم. باید همه با هم همکاری و مساعدت کنیم تا رعایت دستورالعمل‌ها دقیق باشد و البته از ظرفیت عظیم آموزش مجازی هم بهره ببریم.

به لطف الهی و با همدلی و البته مدیریت خود جامعه فرهنگی کشور، این چالش هم به نحو خوبی مدیریت خواهد شد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: شبکه شاد آموزش و پرروش سال تحصیلی فضای مجازی آموزش مجازی اپراتور ها سیم کارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۳۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی

براساس اعلام آموزش و پرورش، شرط ۲ عنوان درس نهایی و دو عنوان درس غیرنهایی برای استفاده از تک‌ماده حذف شد و دانش آموزان می‌توانند تا ۴ درس را بدون درنظر گرفتن نهایی و یا غیرن‌هایی تک ماده کنند.   به گزارش ایرنا، در این راستا، محمود امانی طهرانی امروز درباره امکان تک‌ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان اظهار کرد: پیشتر گفته شده بود که ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند، اما پس از مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و نهایی شدن همه امتحانات دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحان نهایی میسر شد.   وی افزود: بسیاری از مصوبات اخیر در باب ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره سنجش و پذیرش دانشجو است.   دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: ضوابط در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما اکنون همه امتحانات از داخلی تبدیل به نهایی شده است و در واقع این یک مصوبه ویژه به حساب نمی‌آید. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • آذری‌جهرمی: درباره تمامیت ارضی ایران، اختلاف نظر و دیدگاه‌ها کنار خواهد رفت/ دشمن با همبستگی ملی ایرانیان، سیلی محکمی خواهد خورد
  • بهادری جهرمی: رشد و زایش خانواده ربوکاپ آزاد را در هجدهمین دوره شاهد هستیم
  • کنایه حسام الدین آشنا به فعال شدن مجدد گشت ارشاد /آذری جهرمی: تا حالا پنیسیلین تزریق کردی؟
  • واکنش آذری جهرمی به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • واکنش آذری جهرمی ، به بازگشت گشت ارشاد به خیابان ها
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • شرایط استفاده دانش آموزان از " تک ماده " امتحانات نهایی
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر خوانساری