Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@10:55:18 GMT

قرآن در حال حاضر غریب و تنها مانده است

تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۳۸۱۵

قرآن در حال حاضر غریب و تنها مانده است

حجت‌الاسلام نورپور گفت: در شهرستان بهارستان با ۷۰۰هزار نفر جمعیت یک مرکز قرآنی و یک دارالقرآن مناسب وجود ندارد و این عیب بزرگی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز، حجت‌الاسلام نورپور در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی این هفته گلستان با اشاره احادیث پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: شما برادران و خواهران دینی خودم را به تقوا الهی توصیه می‌کنم، زیرا رعایت تقوا الهی عزت دنیا و آخرت را برای شما به‌دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: کسی که پرهیزگار باشد و اهل انجام اعمال صالح باشد در بن بست های دنیوی قرار نخواهد گرفت و خداوند متعال در مشکلات راهی را برای او باز میکند و اطمینان و آرامش خاطر او تامین می‌شود؛ این‌که انسان هر مجلسی نرود،هر سندی را نگیرد،هر نامه ای را امضا نکند این بدان معنا میباشد که تقوا الهی را پیشه کرده است.

قرآن افضل است / اهمیت ترویج قرآن در جامعه

خطیب نماز جمعه گلستان با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم عنوان کرد: قرآن افضل است است و هر کسی که قرآن را تکریم کند مانند آن است که خداوند را تکریم کرده است و در مقابل آن هر کسی که حرمت قرآن را نگه ندارد مانند آن است که حرمت خداوند را نگه نداشته است و در عظمت قرآن همین بس که خالق دنیا و آخرت در قرآن به خود قرآن قسم یاد کرده است و اشاره دارد که این کتاب آسمانی حکیمانه سخن میگوید و هرچه در آن است نور هدایت و درس انسان سازی میباشد.

وی افزود:ی کی از ایراداتی ما در عمر ۴۰ ساله انقلاب اسلامی این است که به قران و نماز کمتر پرداخته شده است؛وظیفه شرعی همه ما ترویح قران است قرانی که در حال حاضر غریب و تنها مانده است.

امام جمعه بخش گلستان  گفت: در شهرستان بهارستان با ۷۰۰هزار نفر جمعیت یک مرکز قرآنی و یک دارالقرآن مناسب وجود ندارد و این عیب بزرگی است.

وی افزود: آموزش و پرورش ما در شهرستان دارالقران ندارد ، در شهرستان ۳ شهرداری وجود دارد اما دارالقران های مناسبی در شهرستان وجود ندارد و این همه فعالان قرآنی در سطح بهارستان وجود دارد که به شهرستان های همجوار میروند .

حجت السلام و المسلمین نور پور در آخر گفت: سخن من به فرماندار،شهرداران، نماینده مجلس ، مدیران کل شهرستان،اداره اوقاف ،اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات این است که بخاطر خداوند بیایید حساب ویژه ای بر روی ترویج قران باز کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۳۸۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴۵ حادثه توسط نیروهای هلال احمر گلستان پوشش داده شد

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم غریب آبادی اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا کنون ۲۴۵ حادثه توسط نیروهای هلال احمر استان پوشش داده شده است.

وی افزود: از این تعداد به ۱۳۲ مورد جاده‌ای، ۱۱ مورد شهری و ۱۰ مورد کوهستانی خدمات امدادی ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه هزار و ۵۳ نیروی عملیاتی در قالب ۳۲۲ تیم در این مدت فعالیت داشتند، گفت: از ابتدای فروردین ۱۴۰۳ تا کنون ۱۰۳ آمبولانس، ۲۲ خودروی نجات، ۱۱ خودروی کمکدار فعالیت داشتند.

غریب آبادی تعداد حادثه دیده‌ها را در این مدت هزار و ۴۰ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۶۳ نفر مصدوم شدند که ۱۲۵ نفر از طریق اورژانس هلال احمر به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی یادآور شد: گرگان با ۴۱ مورد، مینودشت با ۳۹ مورد و گنبد کاووس با ۳۴ مورد جزو سه شهرستانی که بیشترین حادثه را پوشش دادند.

کد خبر 6084745

دیگر خبرها

  • خراسان شمالی آماده برگزاری یادواره شهدای غریب در اسارت
  • یادواره "شهدای غریب در اسارت" خراسان شمالی برگزار می شود
  • شناسایی ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی
  • ببینید | از کجا بفهمیم نماز هایی که میخوانیم بدرد قیامت می خورد؟
  • تشخیص عجیب و غریب VIR در بازی سرنوشت ساز رئال مادرید و بارسلونا | ویدئو
  • ۲۴۵ حادثه توسط نیروهای هلال احمر گلستان پوشش داده شد
  • آیت‌الله العظمی جوادی آملی: بسیاری از مردم غرب خودشان را به تاراج گذاشته‌اند/ همان طوری که قرآن توانست جاهلیت کهن را از بین ببرد، می تواند جاهلیت جدید را هم از بین ببرد و ما دیگر شاهد جریان غزه و امثال غزه نباشیم
  • برجای ماندن یک مصدوم درپی انفجار مهمات عمل نکرده جنگ تحمیلی
  • یک مصدوم در پی انفجار مهمات به جای مانده از جنگ تحمیلی در کرمانشاه
  • ثبت وقف ۶ میلیاردی در بندرلنگه با نیت ترویج فرهنگ قرآن و نماز