Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد، هشت جنگنده سوخو-۲۷ و سوخو-۳۰  بمب‌افکن های بوئینگ بی- ۵۲ اچ آمریکا را بر فراز دریای سیاه رهگیری کردند.

گزارش شده است که هواپیماهای نظامی آمریکایی به مرز روسیه نزدیک شده‌اند. هواپیمای بی- ۵۲ اچ یک بمب‌افکن است که توانایی حمل سلاح هسته‌ای را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این پورتال نظارتی «پین رادار» گزارش داده بود که هواپیماهای نیروی هوایی ایالات متحده پایگاه فیرفورد را ترک کرده و از هلند، آلمان و لهستان عبور کردند و سپس از طرف اوکراین به کریمه نزدیک شدند. فاصله تا مرز های روسیه ۲۵ کیلومتر بوده است.

اخیراً فعالیت هواپیماهای شناسایی خارجی در نزدیکی روسیه به شدت افزایش یافته است و مسکو همواره جنگنده‌های خود را برای رهگیری آنها به پرواز در می‌آورد.

«ولادیمیر ژاباروف» سناتور روس اعلام کرد که خدمه داخلی آماده هستند تا در صورت نیاز، اقدام‌های هواپیماهای خارجی را سرکوب کنند. مسکو بارها تأکید کرده که چنین رفتاری تنش بیشتری در روابط دو کشور ایجاد می کند و واشنگتن را به دست کشیدن از این پروازها فراخوانده است. مقام‌های آمریکایی این درخواست را رد کردند.

 

منبع: ایلنا

کلیدواژه: جنگنده های روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با تاکید دوباره بر اینکه مسکو هیچ نقشه‌ای برای حمله به لهستان، کشورهای حوزه بالتیک یا جمهوری چک ندارد، گفت که اگر غرب برای اوکراین جنگنده اف-۱۶ تامین کند، ارتش روسیه آن ها را سرنگون خواهد کرد.

پوتین در جمه خلبانان نیروی هوایی روسیه تاکید کرد: ناتو از زمان فروپاشی شوروی سابق در ۱۹۹۱، به سمت شرق و روسیه گسترش یافته است اما مسکو هیچ برنامه‌ای برای حمله به کشورهای عضو این ائتلاف ندارد.

وی ادامه داد: ما در قبال این کشورها هیچ نیت خصمانه‌ای نداریم. حرف و حدیث درباره اینکه ما به برخی کشورهای دیگر حمله خواهیم کرد و با این حرف‌ها لهستان، کشورهای بالتیک و جمهوری چک را ترسانده‌اند، کاملا بی معنا و یاوه‌گویی است.

رییس جمهور روسیه همچنین درباره وعده‌های غرب به اوکراین برای ارسال جنگنده اف-۱۶ به این کشور نیز گفت: اگر برای اوکراین اف-۱۶ تامین کنند که به نظر می‌رسد درباره این موضوع صحبت کرده و ظاهرا خلبانان را آموزش می‌دهند، باز هم تغییری در شرایط میدان نبرد ایجاد نخواهد شد.

وی تصریح کرد: ما همانطور که تانک‌ها، زره‌پوش‌ها و سایر تجهیزات(غربی) از جمله موشک‌اندازهای چندمنظوره را نابود کردیم، جنگنده‌ها را هم نابود می‌کنیم.

پوتین با اشاره به اینکه جنگنده‌های اف۱۶ قادر به حمل سلاح هسته‌ای هستند نیز اضافه کرد: البته اگر از فرودگاه‌های نظامی در کشورهای ثالث از این جنگنده‌ها استفاده شود، آنگاه برای ما اهداف مشروع خواهند بود و فرقی نمی‌کند که موقعیت مکانی آنها کجا باشد.

اظهارات پوتین پس از آن مطرح شد که دیمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین پیش‌تر گفته بود که جنگنده‌های اف-۱۶ طی ماه‌های آتی به کی‌یف تحویل خواهند شد.

کد خبر 6064199

دیگر خبرها

  • پوتین: جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • پوتین: به ناتو حمله نمی‌کنیم اما جنگنده‌های اف-۱۶ را خواهیم زد
  • تحولات اوکراین|گزارش سازمان ملل درباره شکنجه اسرای روس
  • جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • (عکس) این موشک هایپرسونیک را آمریکا تست و کنسل کرد
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • نخستین جت پهن پیکر چینی در راه است!
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!
  • آمریکا،انگلیس واوکراین در حمله تروریستی در نزدیکی مسکو دست داشتند