Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@03:40:07 GMT

جابجایی پادگان زنجان، پروژه‌ای به قدمت ۲ دهه

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۴۳۰۶

جابجایی پادگان زنجان، پروژه‌ای به قدمت ۲ دهه

شهروندان در ادوار مختلف فعالیت شوراهای اسلامی و مدیریت‌های شهری شاهد وعده‌های مسئولان در خصوص تکمیل طرح‌های نیمه تمام بوده‌اند، اما همچنان در بر همان پاشنه می‌چرخد؛ بعضی طرح‌ها تکمیل نشده و در عوض حرف‌های ضد و نقیض هر روز بیشتر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در زنجان شمار پروژه‌هایی که چند سال از معطلی و تأخیر در اجرای آن‌ها می‌گذرد، کم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمارش پروژه‌هایی که بیش از یک دهه از عمر آنها گذشته است در این مجال نمی‌گنجد. شهروندان هم در ادوار مختلف فعالیت شوراهای اسلامی و مدیریت‌های شهری شاهد وعده‌های مسئولان در خصوص تکمیل این طرح‌ها بوده‌اند، اما همچنان معضلات شهری باقیست و شهر و شهروندان با مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

یکی از این پروژه‌ها که این روزها ۱۷ سالگی خود را می‌گذراند، جابجایی پادگان است که در منتهی‌الیه خیابان سعدی شمالی قرار دارد. صحبت‌های ضد و نقیضی در خصوص جابجایی پادگان و بازگشایی این محور مطرح شده و می‌شود. مسئولان هم از جابجایی پادگان سخن گفته‌اند و هم از ماندن آن. مواضع و سخنان یک بام و دو هوای مسئولان شهری در خصوص این پروژه، حالا به کلاف سردرگمی برای شهروندان زنجانی تبدیل شده که انگار به این سادگی گره آن باز نمی‌شود.

ماجرای واگذاری زمین معوض به پادگان

وقتی درباره آخرین وضعیت این طرح با عباس راشاد، رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت و گو کردیم، او با بیان اینکه برای جابه‌جایی پادگان، زمینی به مساحت ۸۳۰ هکتار را در اختیار پادگان قرار دادیم، می‌گوید: ارتش فقط برای ۱۰ هکتار از زمین‌هایش سند داشت و با کمک استانداران وقت و دستگاه‌های اجرایی برای اینکه منابع لازم را برای ساخت پادگان جدید بدست آورد، در مرحله نخست یک سند جدید ۱۵۰ هکتاری به پادگان دادند و مقرر شد تغییر کاربری آن در کمیسیون ماده ۵ انجام شود.

او ادامه می‌دهد: قرار بود مسئولان پادگان از محل فروش این زمین‌ها در سال‌های مختلف ساخت پادگان جدید را آغاز کند، اما موضوع جابه‌جایی پادگان منتفی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان می‌گوید: وقتی که طرح جابه‌جایی پادگان به خارج از شهر منتفی شده، زمین ۸۳۰ هکتاری هم باید پس داده شود.

راشاد با تاکید بر اینکه شورای اسلامی شهر همچنان بر جابه‌جایی پادگان اصرار دارد می‌افزاید: هزینه اجرای پروژه بیش از چهار برابر افزایش داشته است و در غیر این صورت (جابجا نشدن پادگان) همه امتیازات و زمین‌های داده‌شده به پادگان برای جابه‌جایی باید لغو شود.

طرفین به تعهدات خود عمل کنند

اظهارات رئیس شورای اسلامی شهر در حالی مطرح می‌شود که رضا عسگری، فرماندار زنجان با بیان اینکه بازگشایی محور پادگان یک پروژه شهری است که به تأیید مراجع ذی‌صلاح رسیده است، می‌گوید: این پروژه در طرح جامع و تفصیلی شهر دیده شده و اقدامات و مطالعات آن نیز انجام شده است.

او با بیان اینکه برای بازگشایی هر محوری باید املاک واقع در مسیر طرح تعیین تکلیف شود می‌افزاید: در این پروژه مقدمات کار فراهم شده و طرفین هم در گذشته توافقاتی با هم داشته‌اند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه بازگشایی پادگان نیازمند اتخاذ تصمیماتی از سوی مسئولان خارج استان است، ادامه می‌دهد: ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی زمینی ارتش باید مجوزهایی را صادر کنند.

عسگری با بیان اینکه در سطوح مختلف مدیریتی (استاندار و معاونان و نمایندگان مجلس) جلساتی را با نیروهای مسلح و نیروی زمینی برگزار شده و درخواست‌هایی را مطرح کرده‌اند، تصریح می‌کند: موافقت‌های کلی صادر شده است، تعهداتی هم برای طرفین اعلام شده بود که برای اجرای این تعهدات باید اقدام کنند؛ به نظر می‌رسد که مسائلی که مسئولان پادگان مطرح می‌کند خارج از حیطه اختیارات مسئولان شهری زنجان نیست و هم بازگشایی این محور مطالبه شهروندان زنجانی است که باید محقق شود.

او با بیان اینکه تأخیر در اجرای پروژه و انجام نشدن تعهدات طرفین به مصلحت شهروندان نیست، می‌گوید: این موضوع در آخرین جلسه شورای معاونت عمرانی مطرح شد و دکتر سلطانی معاون عمرانی استاندار هم پیگیر مسائل هستند.

فرماندار زنجان اظهار امیدواری می‌کند: طرفین باید در مسائل جزئی و در نحوه اجرای توافق به جمع‌بندی نهایی برسند و صورتجلسه نهایی را امضا کنند.

عسگری عنوان می‌کند: در گذشته قرار شده بود که عملیات اجرایی پروژه در داخل پادگان شروع شود تا زمانی که توافق نهایی و زیرساخت‌ها آماده شود و طرفین به تعهدات خود عمل کردند، دیوارها را بردارند و مورد استفاده شهروندان قرار گیرد، اما مسئولان ارتش آن موقع تصورشان این بود که با این اقدام (آماده شدن خیابان) شهروندان تصور می‌کنند که چرا ارتش اجازه نمی‌دهد و این زیبنده ارتش نیست.

او می‌گوید: ارتش عنوان می‌کرد که تعهدات قطعی مشخص و تقویم اجرایی تعهدات تعیین شود که در چه بازه زمانی می‌خواهند اجرا کنند تا بعد از مشخص شدن تعهدات پروژه را شروع کنند؛ دو طرف در میزان تقاضاها و تعهدات و مسائل جزئی به مشکل بر خورده‌اند و متأسفانه در برخی از موارد به جمع‌بندی کامل نرسیدند و در نتیجه کار به معاونت عمرانی استانداری موکول شد.

فرماندار زنجان در پاسخ به این سوال که آیا در نهایت پادگان جابجا خواهد شد یا خیر؟ تاکید می‌کند: بخش‌هایی از پادگان منتقل شده و خواهد شد، اما جابجایی کلی پادگان کارگروه خاص خودش را دارد و هنوز مصوبه‌ای که مبنی بر جابجایی کل پادگان باشد وجود ندارد.

عسگری خاطرنشان می‌کند: جابجایی کل پادگان مستلزم تصمیم گیری در کارگروهی خواهد بود که در سطح ملی تشکیل خواهد شد و اگر بنا بر این باشد که کل پادگان هم جابجا شود باید یکسری اقدامات و زیر ساخت‌های لازم بعد از صدور مجوزهای لازم فراهم شود.

او در پاسخ به این پرسش که تاکنون کدامیک از طرفین (شهرداری یا پادگان) برای بازگشایی محور پادگان کم کاری کرده‌اند؟ می‌گوید: هنوز مساله به اجرای تعهدات نرسیده است و میزان تعهدات و کم و کیف آن در حال بررسی است و با نهایی شدن تعهدات وارد فاز اجرایی خواهد شد.

فرماندار زنجان ادامه می‌دهد: توافقات کلی در سطح کلان انجام شده است، این پروژه در حمل و نقل شهری زنجان بسیار اثرگذار خواهد بود و با جدیت اجرای آن را پیگیری می‌کنیم.

عسگری در خصوص اظهارات رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با موضوع باز پس گیری امتیازات داده شده به پادگان می‌گوید: مراجع ذی‌صلاحی باید در این خصوص اظهار نظر کنند و در حوزه اختیارات مدیریت شهری نیست.

انکار ادعاها!

از سوی دیگر حبیب‌الله یگانه، شهردار زنجان نیز با رد اظهارات رئیس شورای اسلامی این شهر در خصوص امتیازات و زمین‌هایی که به پادگان در فواصل مختلف واگذار شده است می‌گوید: شهرداری امتیازاتی به پادگان نداده است، بلکه اگر توافقاتی هم صورت گرفته در سطح استانی بوده و ما در حد کاری که به عهده شهرداری گذاشته شده مسئولیت داریم.

او می‌افزاید: نه پادگان از شهرداری مطالبه‌ای دارد و نه شهرداری از این ارگان طلب دارد، توافق جدید هم در مورد بازگشایی معابر جدید انجام شده است.

شهردار زنجان می‌گوید: توافقات برخی از معابر در گذشته انجام شد، اما برای بازگشایی معابر جدید توافق ۱۱ بندی تهیه شده و ما هم پایبند همان بندها هستیم و هر موقع مجوز لازم داده شود؛ امکانات و ماشین‌آلات شهرداری را داخل پادگان می‌فرستیم.

یگانه با بیان اینکه طرح جابجایی پادگان را مسئولان استانی پیگیری می‌کنند، می‌گوید: ما بیشتر پیگیر بازگشایی معابر هستیم، توافق کردیم که داخل پادگان معابر اجرا شود و منتظر مجوز پادگان هستیم تا پیمانکار پروژه را که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است، برای اجرا به داخل بفرستیم.

او تاکید می‌کند: ما دنبال بازگشایی معابر شرقی، غربی، شهرک نصر، آزادگان و غرب و بخشی هم خیابان سعدی شمالی هستیم که این موضوع را منوط به اجرای سردر و چند تا ساختمان کردند و ما هم پذیرفتیم و منتظر مجوز هستیم؛ ما آماده‌ایم تا پادگان مجوزهای لازم را صادر کند که کار را شروع کنیم.

کد خبر 441920

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهروند حقوق شهروندی شهرداری مدیریت شهری شهرداری زنجان زنجان پادگان نظامي ارتش جمهوری اسلامی ایران مشارکت شهروندان فرهنگ شهروندی شهر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق رئیس شورای اسلامی شهر جابه جایی پادگان بازگشایی معابر جابجایی پادگان فرماندار زنجان خواهد شد انجام شد زمین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت

سرهنگ حسین بیات مختاری، شنبه شب به خبرنگاران گفت: این مشمول که اهل شهرستان مرزی تایباد در شرق خراسان رضوی است، عائله‌مند و دارای ۲ فرزند است که امروز مشخصات خود را در آموزشگاه علمی تخصصی جوادالائمه (ع) فراجا به ثبت رساند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: این سرباز میانسال علت تاخیر در معرفی خود و چندین سال غیبت را برخی گرفتاری‌ها عنوان کرده که اکنون با توجه به مشوق‌های مناسبی که برای سربازان در نظر گرفته شده، به خدمت زیر پرچم اشتیاق پیدا کرده است.

سرهنگ بیات مختاری این مشوق‌ها را شامل افزایش حقوق سربازان و نیز مشوق‌های منظور شده برای سربازان متاهل و دارای فرزند برشمرد و گفت: این سرباز وظیفه پس از دوران آموزشی می‌تواند خدمت سربازی خود را در زادگاهش شهرستان تایباد به انجام برساند.

آموزشگاه علمی و تخصصی حضرت جوادالائمه (ع) سبزوار حدود ۲ هزار نفر را زیر پوشش آموزشی دارد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: مقر تیپ گولانی را در پادگان «شراگا» هدف قرار دادیم
  • اختراعی با قدمت دوهزار سال| یخچال‌هایی در دل کویر
  • بانک مرکزی به تعهدات خود درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت (فیلم)
  • ببینید | مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت
  • مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت + فیلم
  • (ویدیو) مسن‌ترین مشمول سربازی به پادگان رفت