Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، ائتلاف متجاوز به یمن مدعی شد که یک فروند پهپاد بمب گذاری شده انصارالله را رصد و سپس هدف قرار داد.

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در سخنانی مدعی شد که جمعه شب یک فروند پهپاد «بمب گذاری شده» متعلق به انصارالله را در آسمان یمن منهدم کرد.

وی در ادامه ادعا کرد که هدف این پهپاد، حمله به مراکز غیر نظامی و شهروندان سعودی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولان صنعاء هنوز به این ادعای سخنگوی ائتلاف سعودی واکنش نشان نداده‌اند.

سخنگوی ائتلاف سعودی هفته گذشته هم مدعی شده بود که توانسته یک پهپاد حامل مواد منفجره را در آسمان عربستان منهدم کند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: انصار الله یمن عربستان ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

یکی از ماموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پدافند هوایی و دفاع موشکی اهداف مد نظر خود را منهدم کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم،‌ ساعتی پیش اولین موج حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد.

در این مرحله سپاه ده‌ها پهپاد انتحاری از نوع شاهد 136 را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. برخی منابع خبری مدعی شدند در اولین موج حملات نیروی هوافضای سپاه صدها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده است.

این اولین ماموریت، پهپادهای انتحاری شاهد نیست و قبلاً نیز سپاه برای انهدام مقر تروریست‌های تجزیه طلب در اقلیم شمال عراق از این پهپاد استفاده کرده‌ بود.

اما برای اولین مرتبه است که ایران از پهپادهای انتحاری خود در تعداد بالا و برد بالای 1000 کیلومتری استفاده کرده است.

نخستین بار در رزمایش پیامبر اعظم15 نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصاویری از انهدام اهداف مختلف توسط پهپادهای شاهد131 و شاهد136 به نمایش در آمد.


انهدام سایت پدافند توسط پهپاد شاهد 131

این پهپادها در جریان رزمایش پیامبر اعظم(ص) 17 نیز نقش پررنگی در تمرین حمله به شبیه‌ساز نیروگاه اتمی دیمونا داشتند و در این تمرین، دقت بالای خود را به نمایش گذاشتند.


بکارگیری پهپاد شاهد 131 در رزمایش پیامبر اعظم 17

قبل از نمایش این دو پهپاد در رزمایش سپاه، نیروهای مبارز یمنی عملیاتی را علیه تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان انجام داده بودند که در جریان این حملات از پهپادهای «وعید» که بسیار شبیه به پهپادهای ایرانی بود استفاده کردند؛ موضوعی که موجب شد پهپاد وعید به «قاتل آرامکو» مشهور شود.


پهپادهای شاهد 136 در آسمان کربلا

شاهد131 و شاهد136 پهپادهای انتحاری ایرانی با بدنه دلتا (مثلثی‌شکل) هستند و از موتورهای پیستونی به‌عنوان پیشران بهره می‌برند. هرچند این دو پهپاد بسیار شبیه هم هستند اما شاهد131 ابعادی کوچکتر از شاهد136 دارد و به همین دلیل برخی مشخصات عملکردی و ظاهری آن با شاهد136 متفاوت است.

یکی از تفاوت‌های ظاهری شاهد131 با شاهد136 که شاید به تمایز این دو پهپاد هم کمک می‌کند،‌ تفاوتی است که در بالک‌های انتهایی آنها وجود دارد، در شاهد136 این بالک‌های در بالا و پایین بدنه وجود دارند و در شاهد131 این بالک‌ها فقط در بالای بدنه قرار گرفتند.

هرچند هنوز اطلاعات دقیق و رسمی از مشخصات این دو پهپاد منتشر نشده است اما برخی منابع جزئیاتی در باره این دو پهپاد منتتشر کرده‌اند، بر این اساس می‌توان گفت که عرض بدنه شاهد136، 2ونیم متر و در شاهد131 قدری کوچکتر و چیزی در حدود 2.2 متر است. در شاهد136 طول بدنه 3.5 متر و در شاهد131 این عدد 2.6 متر است.

به‌نظر می‌رسد پهپاد شاهد136 دارای برد 2000کیلومتری است و شاهد131 بردی در حدود 900 کیلومتر دارد، همچنین این پهپادها دارای سرجنگی‌هایی به‌وزن 50 و 15 کیلوگرم هستند.

.

فیلم منصوب به پرواز پهپاد انتحاری شاهد 136 از خوزستان

یکی از ماموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پدافند هوایی و دفاع موشکی اهداف مد نظر خود را منهدم کنند. موضوعی که در رزمایش پیامبر اعظم 15 نیروی هوافضای سپاه گوشه‌ای از آن را با انهدام سایت‌های پدافندی شبیه سازی شده توسط پهپادهای شاهد 131 و شاهد 136 به نمایش گذاشت و حالا در جریان یک عملیات واقعی نیز توانمندی خود را اثبات کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • آمریکا مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد یمنی شد
  • آمریکا مدعی سرنگونی ۵ پهپاد انصارالله شد
  • سخنگوی انصارالله: حملات ایران به اهداف اسرائیل، انتقام درستی است
  • سخنگوی جنبش انصارالله یمن: دشمن صهیونیستی نمی‌تواند از تنبیه فرار کند
  • سخنگوی انصارالله: حمله ایران پاسخی مشروع بود
  • اسرائیل مدعی شد: ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپاد‌های ایران رهگیری شدند
  • آمریکا مدعی رهگیری چند پهپاد ایرانی شد
  • شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید (+فیلم و عکس)
  • شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید