Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه تحریم ها بر منابع درآمدی تاثیر گذاشته و شیوع کرونا نیز بر این موضوع دامن زده اما دولت تلاش کرده است شهرداری ها بویژه در مناطقی که کمتر از ۵۰ هزار نفر جمعیت دارند، از کمک های مالی و تسهیلاتی بی نصیب نمانند.

وی افزود: هر ساله از محل عوارض سوخت مبالغی در اختیار سازمان همیاری شهرداری ها قرار می گیرد که در ۶ ماه نخست امسال ۱۵ هزار میلیارد ریال در اختیار شهرداری های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر کشور همچنین از پرداخت کمک های بلاعوض و تسهیلات به شهرداری های سراسر کشور در قالب ماده ۵۸ خبر داد.

سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار میلیارد ریالی در پروژه های هفته دولت

جمالی نژاد به پروژه های هفته دولت در سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: ۱۸ هزار پروژه با حجم سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در ایران اسلامی به بهره برداری رسبد.

وی تاکید کرد: شیوع کرونا باعث وقفه و خللی در اجرای پروژه های زیربنایی نشد بطوریکه در بازدید از استان های کرمانشاه و ایلام پروژه های متعددی افتتاح شد، در کرمانشاه ۸۱۰ پروژه با هزینه ۴۰ هزار میلیارد ریال و در ایلام ۲۳۳ پروژه با سرمایه گذاری ۳۷ هزار میلیارد ریال هفته دولت بهره برداری شدند.

رییس سازمان شهرداری های کشور با اشاره به یکسال باقیمانده از عمر دولت دوازدهم اضافه کرد: دولت و بویژه سازمان شهرداری ها تمام تلاش خود را برای تکمیل پروژه های نیمه تمام بکار گرفته است.

وجود ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در کشور

جمالی نژاد از وجود بیش از ۸۰ هزار پروژه نیمه تمام در سراسر کشور خبر داد و گفت: پروژه هایی در اولویت اجرا قرار دارند که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت داشته و حلاوت، شیرینی و تاثیرگذاری بیشتری در زندگی و معیشت مردم داشته باشند.

وی اظهار داشت: دولت اعتقادی به کلنگ زنی پروژه هایی که منابع مالی برای اجرای آنها پیش بینی نشده است، ندارد و در هفته دولت امسال نیز تنها یک هزار و ۸۰۰ پروژه جدید کلنگ زنی شد.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: سازمان شهرداری ها نیز بنا بر تاکید مقام معظم رهبری و رییس جمهوری بر مبنای الگوی سه ضرب در ۱۰۰ + ۶۵ تلاش خود را بکار گرفته است در مدت باقیمامده از دولت پروژه های اولویت دار را به سرانجام برساند.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور عصر پنجشنبه ۱۳ شهریورماه از برخی پروژه های عمرانی شهر ایلام و بخش سیوان بازدید کرد.

مهدی جمالی نژاد در سفر ۲ روزه به استان ایلام با استاندار ایلام دیدار و از پروژه های بیمارستان ۳۷۶ تختخوابی ایلام، زیرگذر شهید کشوری و پیاده راه طالقانی شهر ایلام بازدید کرد.

بازدید از پروژه سنگ فرش خیابان سعدی شهر ایلام و شهر جعفرآباد و روستاهای حیدرآباد و زردآلوآباد بخش سیوان از دیگر برنامه های معاون وزیر کشور در ایلام است.

یک هزار و ۴۰۰ شهرداری و ۳۸ هزار دهیاری در استان های مختلف کشور تشکیل شده است.

برچسب‌ها هفته دولت استان ایلام دولت اعتبارات کرمانشاه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت استان ایلام دولت اعتبارات کرمانشاه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور هفته دولت استان ایلام دولت اعتبارات کرمانشاه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداری ها هزار میلیارد ریال جمالی نژاد وزیر کشور هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات

مشاور امورمجلس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: سهم سازمان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور از محل ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی از نیمه دوم سال ۱۴۰۱ تاکنون پرداخت نشده و باتوجه به مشکلات و کاهش درآمد شهرداری‌ها نیازمند سریع پرداخت سهم سازمان هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، ‌امید کاظمی؛ مشاور امورمجلس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با اشاره به جلسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها گفت: در هفته جاری جلسه‌ای در کمیسیون امورداخلی کشور و شورا‌ها در خصوص بررسی نحوه اجرای مواد 38، 39 و 42 قانون مالیات بر ارزش افزوده با حضور دستگاه‌های زیربط برگزار شد.

مشاور امورمجلس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور افزود: با توجه به پیگیری‌های کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌ها در خصوص عدم پرداخت سهم سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مقرر شد موضوع مجدداً از طریق همین کمیسیون جهت پیگیری در دستور کار قرار بگیرد.

شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند

وی خاطرنشان شد: سهم سازمان سازمان شهرداری‌ها و دهیاری کشور از محل ارزش گمرکی کالا‌های وارداتی از نیمه دوم سال 1401 تاکنون پرداخت نشده و باتوجه به مشکلات و کاهش درآمد شهرداری‌ها نیازمند سریع پرداخت سهم سازمان هستیم.

کاظمی اظهار کرد: برنامه دولت حمایت و توانمند‌سازی شهرداری‌ها از طریق کمک به اعتبارات شهرداری و تأمین مورد نیاز ماشین آلات است که با تدابیر صورت گرفته اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته است.

مشاور سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در پایان گفت: باتوجه به جلسات کارشناسی و پیگیری‌های صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی، ‌امیدواریم مشکلات منابع پایدار درآمدی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور مرتفع شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • خاندوزی: تمام بدهی های کشور به بانک توسعه اسلامی را تسویه کردیم
  • بدهی‌های ایران تا سال ۱۴۰۲ را به صفر رساندیم
  • ۱۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات پیمانکاران در سال جاری پرداخت می شود
  • بخشی از حق‌آبه ایران از «هیرمند» پرداخت شد/ در سفرهای خارجی تحقق شعار سال در دستور کار قرار دارد/ دولت همچنان خواهان افزایش تعطیلات آخر هفته است
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود