Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@03:34:47 GMT

هم‌شاگردی سلام

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۴۳۸۴

هم‌شاگردی سلام

به گزارش ایرنا، در حالیکه ماه ها از شیوع گسترده ویروس کرونا در سطح کشور می گذرد و تجربیاتی در خصوص نحوه رفتار و سبک زندگی در راستای مقابله با این بیماری دردسر ساز کسب شده است با دستور وزر آموزش و پرورش سالتحصیلی جدید نیز از امروز آغاز شد.

در این راستا اقدامات و تدابیر موفقیت آمیزی به منظور فراهم نمودن فضایی سالم و ایمن برای دانش آموزان انجام شده تا والدین بتوانند با اطمینان خاطر فرزندان خود را راهی مدارس کنند و تعلیم و تربیت باردیگر پررونق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بازگشایی مدارس بر اساس سه سناریو در وضعیت های قرمز ، زرد و سفید بازگشایی شده است و در صورت حضور دانش آموزان در مدارس مناطق زرد و سفید نهایت تدایبر و اقدامات جهت مصون داشتن داشتن و ایجاد فضایی سالم اتخاذ خواهد شد.

در مناطق با وضعیت قرمز نیز کلاس های درس بصورت غیرحضوری و مجازی برگزار خواهد شد که در این راستا نیز با استفاده نسخه جدید شبکه شاد با ظرفیتی گسترده تر آموزش دانش آموزان پیگیری خواهد شد.

استان لرستان نیز که در ماه های گذشته با شیوع گسترده بیماری کرونا مواجه شد اکنون به استقبال سال تحصیلی جدید رفته است و امکان و تمهیدات لازم در راستای شاداب سازی و آمادگی مدارس در سه سناریوی مورد نظر مهیا شده است.
آغاز سال‌تحصیلی غیرحضوری در ۹ شهرستان و منطقه آموزشی لرستان

 مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: سال‌تحصیلی جدید در ۹ شهرستان و منطقه آموزشی استان به دلیل شیوع کرونا و ضرورت حفظ سلامت دانش‌آموزان غیرحضوری آغاز می شود.

 "علیرضا نخعی"  اعلام کرد: بر این اساس در نواحی یک و ۲ خرم‌آباد و هفت منطقه استان حضور فیزیکی دانش آموزان طی هفته اول بازگشایی مدارس منتفی است.

وی ادامه داد:  ۹ شهرستان و منطقه آموزشی شامل نواحی یک و ۲ خرم‌آباد، زاغه، بیرانشهر، الیگودرز، زز و ماهرو، الشتر، نورآباد و منطقه کاکاوند وضعیت قرمز شیوع کرونا دارند و کلاس‌های این مناطق حضوری برگزار نخواهد شد.

وی اظهار داشت: شهرستان چگنی؛ سپیددشت و ویسیان در وضعیت سفید قرار دارند و مدارس این مناطق از ۱۵ شهریورماه با حضور دانش آموزان و رعایت کامل شیوه نامه‌های ابلاغی بازگشایی می شود.

نخغی ادامه داد:۱۱ شهرستان و منطقه آموزشی شامل ازنا، پلدختر، معمولان، بروجرد، اشترینان، دورود، سیلاخور، کوهدشت و کوهنانی و طرحان و رومشکان در وضعیت زرد قرار دارند که دانش آموزان این مناطق گروه‌بندی ‌شده اند و هر روز گروهی از دانش آموزان در کلاس حاضر خواهند شد.

وی تصریح کرد: در این مناطق کلاس‌ها برای هر گروه؛ سه روز در هفته با رعایت شیوه نامه ها برگزار می شود و تدریس حضوری مدارس دورافتاده و عشایری مناطق قرمز نیز با تشخیص شورای مدارس و رعایت شیوه نامه ها منعی ندارد است.

سال تحصیلی با حضور ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه لرستان آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان همچنین گفت: سال‌تحصیلی جدید در استان با حضور ۳۶۰ هزار دانش‌آموز در پنج هزار و ۳۰۰ مدرسه آغاز می‌شود.

نخعی اظهار داشت: در حال حاضر یک هزار و ۶۰۰ مدرسه که تاکنون تحت پوشش اینترنت نبود متصل شدند و در این راستا اقدامات بسیار خوبی در استان شده است اما به لحاظ وسایل ارتباطی حدود ۳۰ درصد دانش آموزان فاقد گوشی های هوشمند هستندتمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس مطابق با ستاد مقابله با کرونا در سطح استان مهیا شده است.

وی عنوان کرد: در این زمینه هیچگونه نگرانی وجود ندارد و تمام دانش آموزان استان تحت پوشش تحصیلی قرار می گیرند و شیوه های جایگزین حتما خدمات اموزشی را دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.

نخعی گفت:خوشبختانه در لرستان مناطق دور دست کم جمعیت هستند و کلاس های زیر ۱۰ نفر را می توان حضوری برگزار کرد و ۹۰ درصد مدارس مناطق محرومبه صورت حضوری برگزار خواهند شد.نخعی افزود: در این راستا ضدعفونی روزانه مدارس، تحویل ماسک و مواد ضدعفونی کننده به مدارس با رعایت پروتکل های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: به منظور بازگشایی مدارس سناریوهایی در نظر گرفته شده تا هیچگونه مشکلی در روزهای آغاز سال تحصیلی پیش رو نباشد و به همین منظور در مناطق با شرایط قرمز کلاس ها بصورت غیرحضوری و در مناطق با شرایط زرد مدارس پرجمعیت به گروه ها کوچک تقسیم می شوند.

نخعی با بیان اینکه درمدارس با شرایط زرد نهایت تلاش خواهد شد تا با رعایت فاصله های لازم و کمترین جمعیت در کلاس های درس  دانش آموزان با هیچگونه مشکلی مواجه نشوند ادامه داد: در مناطق سفید کلاس ها بصورت حضوری برگزار خواهد شد و رعایت مسائل بهداشتی بسیار مورد تاکید است.

وی تاکید کرد: تمام تدابیر لازم برای سلامت و کیفیت آموزشی دانش اموزان در نظر گرفته شده است و آموزش و پرورش در نهایت آمادگی به استقبال آغاز سالتحصیلی می رود.

نخعی ادامه داد: ساماندهی نیروها و کلاس های آموزشی انجام شده و تمام تدابیر لازم مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش استان نهایت سعی را در راستای آغاز سالتصحیلی سالم و رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام داده است از خانواده ها تقاضا کرد در این راستا همراه و حامی آموزش و پرورش باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: تعطیلی آموزش و پرورش امکان ندارد و خانواده ها مطمئن باشند در صورتی که خطری دانش آموزان را تهدید کند به هیچ وجه کلاس های حضوری برگزار نمی شود.

آغاز سال تحصیلی جدید با حضور ۳۴ هزار دانش آموز پایه اول لرستانی  

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان به ایرنا گفت: همزمان با بازگشایی مدارس روز ۱۵ شهریور ماه جاری جشن کلاس اولی ها نیز در مدارس برگزار خواهد شد.

"رقیه معتمدی" افزود: به منظور آشنایی دانش آموزان با فضای مدارس و ارتباط هر چه بهتر با معلمان در گروه های کم  در هفته نخشت بازگشایی مدارس در مناطق با وضعیت قرمز در مدارس حضور خواهند یافت.

وی اظهار داشت: حضور دانش آموزان کلاس اولی در مدارس با هدف یادگیری مهارت های اولیه و هماهنگی عضلات چشم و دست است.

معتمدی ادامه داد: در راستای آموزش مجازی دانش آموزان به روش های مختلف تولید محتوا شده است که  در بستر شبکه شاد بارگذاری می شوند.

وی با بیان اینکه سلامت دانش آموزان در اولویت برنامه های آموزش و پرورش هستند،  بیان کرد: هماهنگی های لازم در راستای تامین بهداشت و سلامت دانش آموزان انجام شده است.

۶۲ درصد مدارس ابتدایی لرستان تحت پوشش شبکه شاد هستند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش لرستان همچنین گفت: ۶۲ درصد مدارس ابتدایی استان در حال حاضر تحت پوشش شبکه شاد قرار دارند.

معتمدی بیان کرد: نسخه جدید شبکه شاد آماده و تمام محتواهای درسی پایه ابتدایی جهت آموزش دانش آموزان در این نسخه تهیه و بارگذاری شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه متناسب با سه وضعیت قرمز، زرد و سفید برای بازگشایی مدارس برنامه ریزی شده، کادر مدارس ابتدایی استان در آمادگی کامل قرار دارند تا سال تحصیلی را بر اساس شرایط جدید آغاز کنند.

معتمدی ادامه داد: دانش آموزان در مناطق سفید بصورت حضوری آموزش داده می شوند و مدارس واقع در مناطق قرمز باید فعالیت خود را بصورت مجازی با استفاده از شبکه شاد و شبکه آموزش دنبال کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان با اشاره به نقش ارزنده والدین برای تعلیم و تربیت فرزندان در سالتحصیلی پیش رو، اضافه کرد: برای مدارس مناطق زرد نیز دانش آموزان با تقسیم بندی به گروه های کوچک جهت رفع اشکال و با استفاده از روش تدریس معکوس در کلاس های درس حضور خواهند یافت.

معتمدی گفت: همچنین شورای مدارس در خصوص تصمیم گیری برای حضور دانش آموزان یا روش های پیشنهادی دیگر دارای اختیار هستند اما رعایت شوه نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برای حفظ سلامت آنان در اولویت قرار دارد.

وی اظهار داشت: سالتحصیلی جدید ۱۸۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۹۳۲ مدرسه ابتدایی استان تحصیل خواهند کرد.

مجموع کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان سه ساعت است

 رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان نیز گفت: مجموع کلاس‌های حضوری دانش‌آموزان در طول یک روز سه ساعت است که این زمان هم باید به درستی تقسیم‌بندی شود.

محمدرضا نیکبخت  افزود: بیشترین زمان برگزاری هر کلاس نیز یک ساعت است و در مجموع دانش آموزان برای هر روز تحصیلی نباید بیشتر از سه ساعت در مدرسه باشند.

وی با تاکید بر بازگشایی مدارس بر اساس شیوه نامه های بهداشتی اظهار داشت: چهارشنبه هر هفته آمار وضعیت ابتلا به کرونا در شهرهای استان اعلام و بر اساس آن برای حضور دانش آموزان تصمیم گیری می‌شود.

وی تصریح کرد: در مناطق وضعیت قرمز مدارس بسته خواهد بود، در شهرهای وضعیت سفید ممنوعیت حضور دانش آموزان وجود ندارد و برای مناطق وضعیت زرد نیز محدودیت‌هایی اتخاذ می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: چنانچه دانش آموزی بیمار است و مشکل دارد تحت هیچ شرایطی نباید در مدرسه حاضر شود بلکه بایستی دوران قرنطینه را در منزل سپری نماید که در این رابطه والدین، معلمین و مراقبین سلامت باید به صورت جدی نظارت و رعایت قانون کنند.

نیکبخت با تاکید بر رعایت فاصله اجتماعی در کلاس ها ادامه داد: فاصله یک متر بین دانش آموزان باید رعایت و استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی به طور جدی انجام شود. 

برچسب‌ها ویروس کرونا بازگشایی مدارس خرم آباد لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بازگشایی مدارس خرم آباد لرستان ویروس کرونا بازگشایی مدارس خرم آباد لرستان شهرستان و منطقه آموزشی آموزش و پرورش لرستان حضور دانش آموزان سال تحصیلی جدید بازگشایی مدارس دانش آموزان دانش آموزان هزار دانش آموز حضوری برگزار شیوه نامه ها وضعیت قرمز قرار دارند آغاز سال خواهد شد تحت پوشش شبکه شاد بر اساس کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد

حمید طریفی حسینی اظهار کرد: ما امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری را در سه استان خوزستان، آذربایجان غربی و گلستان دریافت کردیم. یک مدرسه سمپاد عشایری هم در استان فارس داریم که از سال‌های گذشته فعالیت دارد، اما در بقیه مناطق کشور مدرسه سمپاد عشایری نداشتیم.

وی ادامه داد: برای نخستین بار بود که پس از سال‌ها با راه‌اندازی این مدارس موافقت شد و برای سال تحصیلی پیش رو یکی از استان‌ها توانسته زیرساخت لازم را فراهم کند تا ما بتوانیم از مهر حدود ۴۰ دانش‌آموز در دوره اول متوسطه در گروه پسران در آذربایجان غربی داشته باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اکنون هم ثبت‌نام این مدرسه ادامه دارد و دانش‌آموزان عشایر استان آذربایجان غربی می‌توانند این مدرسه را انتخاب کنند.

به گفته طریفی حسینی این مدرسه به صورت شبانه‌روزی اداره خواهد شد و یک فضای آموزشی خوب و کاملا استاندارد است که در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: در بین دانش‌آموزان عشایر، دانش‌آموزان بسیار بااستعداد و بسیار باهوش و نخبه‌ای وجود دارد که گاه به خاطر مناطق عشایری و شرایط خاص زندگی آن‌ها، امکان تحصیل‌شان در مدارس شهری، سخت است و ما می‌خواهیم چنین مدارسی به صورت شبانه‌روزی در حوزه عشایر داشته باشیم تا ‌بتوانیم این دانش‌آموزان بااستعداد و نخبه را وارد و متناسب با استعدادشان زمینه مناسب و امکانات لازم را برای‌شان فراهم کنیم.

وی اضافه کرد:ان شالله از مهربرای این مدرسه دانش‌آموز جذب می‌کنیم و سال به سال پایه‌های این مدرسه تکمیل خواهد شد، در دوره دوم متوسطه و همینطور برای گروه دختران برنامه‌ریزی خواهیم کرد که تکمیل شود.

طریفی حسینی گفت: استان خوزستان و گلستان هم موافقت اصولی دارند و از سال تحصیلی آینده با توجه به تمهید مقدماتی که باید انجام شود و حساسیتی که ما در مدارس سمپاد داریم از نظر فضای آموزشی و معلم و ... که باید تامین شود، برای سال آتی این دو استان هم دانش‌آموز جذب می‌کنند و به تدریج در بقیه استان‌ها نیز این مدارس راه‌اندازی خواهد شد.

منبع: پانا

دیگر خبرها

  • «تک ماده» برای ۴ درس؛ کمک به دانش‌آموز یا پوشاندن ضعف آموزش در مدارس؟/ «کاهش معدل از سخت‌تر شدن سوال‌ها نیست از کاهش سطح آموزشی است»
  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • مسئولان با افزایش تعداد دروس تک ماده راه فرار را به دانش آموزان یاد می‌دهند
  • روایان پیشرفت در مدارس آذربایجان شرقی راه اندازی شود
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور