Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:24:43 GMT

سه مفقودی منطقه کوهستانی بیرک مهرستان پیدا شدند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۵۲۵۵

سه مفقودی منطقه کوهستانی بیرک مهرستان پیدا شدند

علیرضا میربهاءالدین روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خبر مفقودی این افراد ساعت ۲۵ دقیقه بامداد امروز به نیروهای این جمعیت اطلاع داده شد که بلافاصله یک تیم چهار نفره امداد و نجات کوهستان به محل مورد نظر اعزام شد.

وی ادامه داد: با تلاش بی وقفه نیروهای این جمعیت افراد گم شده ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه بامداد امروز پیدا و پس از انجام درمان سرپایی به پایین کوه منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: این افراد به دلیل عدم آشنایی به مسیر و فنون کوهنوردی در منطقه مفقود شده بودند.

میربهاءالدین ادامه داد: مفقودشدگان بدلیل همراه نداشتن میزان لازم جیره آب دچار مشکل شده بودند که با حضور به موقع نیروهای امدادی و پس از ۶ ساعت جستجو  نجات یافتند.

وی از همه کوهنوردان اعزامی به مناطق کوهستانی خواست هنگام برنامه ریزی صعود به مناطق کوهستانی ضمن به همراه داشتن پوشاک کافی و مناسب فصل و همچنین آگاهی از وضعیت آب و هوایی مناطق صعود، از مسیرهای مشخص برای صعود و فرود به ارتفاعات کوهستانی استفاده کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان به همراه داشتن وسایل ضروری کوهستان شامل مواد غذایی کافی و وعده غذایی اضافه، تجهیزات روشنایی، سوت، قطب نما، نقشه منطقه‌ای کوهستان، کیف کمک‌های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی و گوشی همراه را برای کوهنوردان ضروری دانست.

 وی تاکید کرد: همچنین اشراف داشتن بر منطقه صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک (پرتگاه‌ها، مناطق با احتمال سقوط درآب، مناطق با احتمال ریزش سنگ) را برای گروه‌های کوهنوردی عازم به ارتفاعات ضروری است.

میربهاءالدین از کوهنوردان درخواست کرد تا حد امکان از صعود به ارتفاعات صعب العبور کوهستانی بدون اطلاع به اعضای خانواده، دوستان نزدیک و فدراسیون کوهنوردی خودداری کنند و در صورت عزیمت به ارتفاعات کوهستانی از لباس‌های دارای رنگ واضح (قرمز، زرد و فسفری) برای سهولت در رصد امدادگران و نجاتگران استفاده کنند.

به گزارش ایرنا مهرستان  در ۴۵۷ کیلومتری جنوب شرق زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده است.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان مهرستان امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان مهرستان امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان مهرستان امداد و نجات سازمان امداد و نجات هلال احمر سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۵۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محورهای مسدود مهرستان بازگشایی شد

  ناصر درازهی   در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران مهرستان گفت: ضروری است نسبت به بازدید از بندها و مسیل ها از طرف دستگاه های ذیربط اقدامات لازم انجام و مشکلات ایجاد شده بر اثر سیلاب رفع شود.

وی بیشترین میزان خسارات سیلاب در مهرستان را در حوزه راه ها، کشاورزی، واحدهای مسکونی و زیرساخت های شهری اعلام کرد و گفت: تمامی دستگاه های اجرایی به صورت جهادی پای کار باشند و نسبت به ترمیم و بازسازی خسارات اقدام کنند.

فرماندار مهرستان بیان کرد: با هر بارندگی و طغیان رودخانه ها، مسدود شدن راه بسیاری از روستاها به ویژه در مسیر مهرستان به ایرانشهر و روستای کهن جانمحمد را شاهد هستیم که لازم است در حوزه بخش بیرک احداث پل و آبنما انجام شود.

وی ادامه داد: ایجاد سیل بند حفاظتی در مسیر محله نوک آباد تا کهن شهر برای هدایت مسیر آب باید در دستور کار قرار گیرد.

درازهی افزود: همزمان با بارندگی های اخیر ۱۰خانوار اسکان اضطراری داده شدند، همچنین یک مادر باردار در بخش آشار و یک کودک ۹ ساله در بخش بیرک که گرفتار سیلاب شده بودند، توسط پرسنل اورژانس ۱۱۵ و اداره راهداری نجات پیدا کردند.

به گفته مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان میزان بارش از ۱۰ ایستگاه هواشناسی و باران سجی جنوب استان از بدو تاسیس تاکنون بی سابقه بوده است.

محسن حیدری اظهار کرد: از ایستگاه‌های چابهار ۱۴۶.۴، زرآباد ۲۷۰، کهیر ۱۲۱، کنارک ۲۴۷، شارک ۲۴۷، پلان ۱۴۴، تیس ۱۴۱، مومان ۱۴۳، بانست ۱۷۵، بریس ۱۱۷ میلیمتر بارندگی گزارش شده است.

وی ادامه داد: از ۱۵۵ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی گزارش باران مخابره شد، از زاهدان ۲۹.۵، راسک ۴۷، نیکشهر ۹۲.۱، ایرانشهر ۷۹.۵، بمپور ۹۱.۵، دلگان۶۷، خاش ۳۰.۱، سراوان ۴۵، مهرستان ۶۶، نصرت آباد ۷.۵، میرجاوه ۳.۵، زابل ۸.۷ و زهک نیز ۱۳.۳ میلیمتر باران گزارش شد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان بیان کرد: از پنجشنبه در سطح استان بویژه ارتفاعات شرقی و جنوبی استان رگبار بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می شود.

حیدری به مردم سیستان و بلوچستان توصیه کرد: از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری و از محصولات کشاورزی محافظت کنند، همچنین دامداران از چرای دام در مناطق مرتفع خودداری و در ترددهای جاده‌ای احتیاط شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • هلال احمر به ۱۱ هزار سیل‌زده در سیستان و بلوچستان امدادرسانی کرد
  • ارسال ۲۲۰۰ تخته پتو به مناطق سیل‌ زده سیستا‌ن‌ و بلوچستان
  • محورهای مسدود مهرستان بازگشایی شد
  • نوزاد بیمار در سیل جنوب سیستان و بلوچستان با بالگرد به بیمارستان کنارک منتقل شد
  • نجات ۷ کودک گرفتار در سیل توسط اهالی بلوچستان+ فیلم
  • آماده باش ارتش و سپاه در مناطق سیل زده /۳ سیل‌زده نجات یافتند
  • ۷ نفر از سیلاب رودخانه‌های خراسان جنوبی نجات یافتند
  • اعزام ۱۰ تیم امدادی هلال احمر یزد به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته موادغذایی به مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • ارسال ۷۰۰ بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان