Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-ماه محرم امسال به واسطه شیوع کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی، تجربه‌ای تازه داشت و البته جلوه‌ای دیگر از وفاق جمعی را به نمایش گذاشت. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، ماه محرم امسال به واسطه شیوع کرونا و لزوم رعایت نکات بهداشتی، تجربه‌ای تازه داشت و البته جلوه‌ای دیگر از وفاق جمعی را به نمایش گذاشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعالیت‌های آستان قدس رضوی در دهه اول محرم با توجه به این شرایط شیوه‌های گوناگون به خود گرفت.

تحویل 9000 تخته فرش به هیئات مذهبی مشهدمقدس و توزیع 70000 ماسک در روز تاسوعا و عاشورای حسینی و توزیع 2000 پرچم میان هیئات خانگی از این جمله بود؛ 145 پرچم متبرک رضوی نیز به هیئات مذهبی سراسر کشور ارسال شد.

استفاده از ظرفیت‌های مکانی آستان قدس رضوی نیز در این راستا در دستور کار قرار گرفت و فضاهای جدیدی متناسب با شرایط کرونایی پای کار آمدند.

گنجینه‌ای ارزشمند از سکه‌های دوره ساسانی به موزه آستان قدس رضوی اهدا شدآستان قدس رضوی هتک حرمت به قرآن مجید را محکوم کردطرح‌های حمایتی آستان قدس از اقشار کم برخوردار چهار استان کشور اعلام شد

برپایی مراسم عزاداری در ورزشگاه امام رضا(ع) و برگزاری روضه بانوان در فضای باز مدرسه خیرات‌خان تجربه نوینی بود که آستان قدس رضوی با شرایط خاصی امسال آن را برگزار کرد.

برپایی آئین‌های سنتی اذن عزا و صلات و احلی من العسل و خطبه‌خوانی شب عاشورا و برگزاری همایش مجازی مصباح‌الهدی در دستور کار قرار گرفت و پویش ملی با قرآن حسینی بمانیم نیز انجام شد؛ کرسی تلاوت رزق قرآنی هم امسال رنگ و بوی خاصی داشت.

رزمایش تعاون و احسان نیز دنبال شد و هزاران پرس غذای گرم در مناطق محروم کشور توزیع و 7000 کیلوگرم گوشت میان نیازمندان خراسان رضوی توزیع شد.

انتقال حال و هوای فضای حرم رضوی به 10 زبان زنده دنیا نیز امسال رنگ و بوی خاصی به مراسم محرم داده است؛ پخش ویژه برنامه تکیه مجازی و آئین شعرخوانی رسم دعبل نیز امسال در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/282/ش

R41347/P/S6,1188/CT1 قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ جزئیات جدید از انفجار کپسول ۸۰۰ کیلویی کلر در در ایلام / موضوع به هیچ وجه‌ امنیتی نیست ۲ مدارس چهار شهرستان استان اصفهان با یک‌هفته تأخیر بازگشایی می‌شوند ۳ گزارش| اعلام وضعیت قرمز در ۵ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد / خانواده‌ها نگران بازگشایی مدارس شده‌اند + سند ۴ فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با تسنیم: برای بازگشت مرزبانان گروگان‌ گرفته‌شده در تلاشیم / ادعای ‌افغانستانی‌ها ‌بی‌اساس بود‌ ۵ گزارش| دوگانه «سواد» و «سلامت» پیش روی والدینی که دغدغه دارند/ آغاز سال تحصیلی مدارس و «تدبیری» که گویا اصلاً نیست ۶ قالیباف: نظارت مجلس از جنس نشستن در تهران نیست / مشکلات خوزستان را اورژانسی دنبال می‌کنیم / برنامۀ هفتم ‌کلی‌گویی نخواهد بود ۷ مدارس خوزستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ۱۵ شهریور ماه بازگشایی می‌شود ۸ امام جمعه اراک: دشمن جرات هیچ گونه تعدی به کشور را ندارد / در اوج اقتدار نظامی و دفاعی هستیم مهمترین اخبار استانها قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پروژه نیشکر هفت تپه رسیدگی می‌کند / نیامده‌ایم به جای قوه مجریه کار کنیم رئیس سازمان بسیج: حاج قاسم فاتحه الکتاب گام دوم انقلاب است / ‌دانش‌آموزان و فرهنگیان در تحقق بیانیه گام دوم ‌بسیار اثرگذارند معاون وزیر آموزش و پرورش: دشمنان بدانند دانش آموزان ایرانی راه شهید سلیمانی را ادامه می‌دهند فرمانده سپاه کرمان: حاج قاسم مکتب امامین انقلاب را عملیاتی کرد / اقتدار ایران نتیجه ‌مجاهدت‌های شهید سلیمانی ‌است مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانه «سلامت و آموزش» ناصحیح است فرمانده سپاه کرمان: حاج قاسم مکتب امامین انقلاب را عملیاتی کرد / اقتدار ایران نتیجه ‌مجاهدت‌های شهید سلیمانی ‌است غریب آبادی: گزارش مدیرکل آژانس در خصوص موافقتنامه پادمان در ایران منتشر شد قالیباف: کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به پروژه نیشکر هفت تپه رسیدگی می‌کند / نیامده‌ایم به جای قوه مجریه کار کنیم رئیس سازمان بسیج: حاج قاسم فاتحه الکتاب گام دوم انقلاب است / ‌دانش‌آموزان و فرهنگیان در تحقق بیانیه گام دوم ‌بسیار اثرگذارند درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آستان قدس رضوی حاج قاسم گام دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۵۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی

یک قرآن نفیس ویژه فلسطین که در حمایت از مردم غزه به چاپ رسیده است به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی به کشور مالزی اهدا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از آستان نیوز، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی، رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، امیر مهدی حکیمی، مدیر عامل موسسه آفرینش های هنری، مسعود فرزانه، مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات و جعفر مروارید، معاون طرح و برنامه سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی به دعوت بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» به کشور مالزی سفر کردند.

هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در پی سفر بنیاد رستو به ایران و دیدار با برخی از مدیران آستان قدس رضوی که سال گذشته صورت گرفت، در راستای پیگیری تفاهمات صورت گرفته در زمینه تبادل تجربیات مشترک، چاپ قرآن، آموزش‌های هنر اسلامی و مرمت نسخ خطی و همچنین چاپ کتب مشترک در خصوص فلسطین به کشور مالزی سفر کردند.

این هیئت اعزامی، ضمن حضور در بنیاد کتابت و نشر قرآن «رستو» از نزدیک با فعالیت‌های مختلف و دستاوردهای قرآنی این مجموعه آشنا شدند. 

در این بازدید هیئت اعزامی آستان قدس رضوی با پروفسورعبداللطیف، و رئیس بنیاد رستو دیدار و گفت وگو کردند و قرآن ویژه مردم فلسطین که به منظور حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده غزه به چاپ رسیده است به این هیئت اهدا شد. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • دسته عزاداری خدام حضرت عبدالعظیم (ع) روانه حرم شدند + فیلم
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • پیش‌بینی اعتبار ۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین سال جاری
  • پیش‌بینی اعتبار۳ هزار میلیارد تومانی برای اربعین امسال
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • «جهاد و هجرت» شعار ایام رحلت حضرت عبدالعظیم (ع)
  • برگزاری مراسم گرامیداشت ایام رحلت حضرت عبدالعظیم با شعار «جهاد و شهادت»