Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک اندیشکده آمریکایی گزارش کرد، تصاویر ماهواره‌ای از یک کارخانه کشتی سازی در کره شمالی نشان می‌دهد که احتمال دارد این کشور در حال آماده سازی برای پرتاب آزمایشی یک موشک بالستیک میان برد ضد زیردریایی باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، مرکز مطالعات استراتژیک و بین الملل گفت، این تصاویر چندین کشتی را در یک حوضچه امن برای آزمودن کشتی‌ها در کشتی سازی "سینپو" نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش این اندیشکده آمده است، این گمانه‌زنی پیشنهادی است و قطعیتی درباره آماده سازی برای یک آزمایش قریب‌الوقوع موشک بالستیک ضد زیردریایی نیست.

کره شمالی اکتبر گذشته میلادی اعلام کرد، یک موشک ضد زیردریایی به نام Pukguksong-۳ را آزمایش کرده است.

این پرتاب از سوی تحلیلگران به منزله تحریک آمیزترین اقدام از سوی کره شمالی از زمان ورود این کشور به گفتگوها با آمریکا بر سر تسلیحات اتمی و برنامه‌های موشکی در ۲۰۱۸ محسوب شد.

کره شمالی از ۲۰۱۷ آزمایش‌های اتمی و موشکی دور برد خود را به حالت تعلیق درآورد اما اقدامات صورت گرفته از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای متقاعد کردن این کشور در دست برداشتن از این برنامه‌ها و آزمایش‌ها تاکنون پیشرفت چندانی نداشته است.

اخبار مربوط به این کارخانه کشتی سازی در بحبوحه نشانه‌هایی از احتمال آمادگی کره شمالی برای یک رزمایش بزرگ در اکتبر منتشر شده است که به گفته تحلیلگران، شاید برای به نمایش گذاشتن موشک‌های جدید استفاده شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کره شمالی ضد زیردریایی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۵۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و مالک شبکه اجتماعی "ایکس" ساعاتی پس از حمله منتسب به رژیم اسرائیل به اصفهان در حساب شخصی خود به انتقاد از جنگ پرداخت .

وی در توییتی نوشت: «موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر.»

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: موشک‌ها را باید به فضا پرتاب کنیم، نه به سوی یکدیگر
  • ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب خواهد شد | پوشش فیبر نوری؛ بیش از ۷ میلیون خانوار
  • زارع‌پور: امسال ماهواره‌های سنگین‌تر با برد بیشتر پرتاب می‌شود
  • وزیر ارتباطات: پرتاب ماهواره‌های سنگین‌ در راه است
  • ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • آماده بودن تعدادی از ماهواره‌ها برای پرتاب
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • واکنش وزیر ارتباطات به تولید گوشی نوکیا در ایران/ زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی آماده پرتاب داریم
  • زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم