Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-16@16:41:14 GMT

قاتل وحید مرادی شرور معروف پایتخت در یک قدمی طناب دار

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۵۷۳۱

قاتل وحید مرادی شرور معروف پایتخت در یک قدمی طناب دار

ایران:مرد زندانی که هنوز حکم قصاصش به جرم قتل وحید مرادی شرور معروف پایتخت از سوی دیوان عالی کشور تأیید نشده است در پرونده قتل دیگری مجرم شناخته شد و در یک قدمی طناب دار قرار گرفت.

این مرد که کریم نام دارد از سال ۸۸ تا کنون در ۳ پرونده جداگانه به اتهام ۳ قتل پای میز محاکمه رفته است. او در اولین پرونده که مربوط به سال ۸۸ بود موفق شد با جلب رضایت اولیای دم از قصاص نجات پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ۷ سال بعد دوباره مرتکب قتل شد و حکم قصاص گرفت و در حالی که در انتظار رأی دیوان عالی کشور بود در زندان سومین قتل را مرتکب شد و وحید مرادی را کشت.

کریم که در سال ۸۸ در یک نزاع جمعی مرتکب قتل شده بود پس از سال‌ها توانست رضایت خانواده مقتول را جلب کند و از زندان آزاد شود، اما پس از آزادی یک باند سرقت مسلحانه تشکیل داد و در سال ۹۵ یک طلافروشی در لاهیجان را مورد سرقت قرار داد که بعد از دستگیری به زندان رجایی شهر منتقل شد.

تحقیقات مأموران نشان داد که او زمانی که مرتکب قتل شده یک تفنگ وینچستر داشته و مردی ۴۷ ساله را با همین تفنگ به قتل رسانده است؛ بنابراین کریم به اتهام قتل و سرقت مسلحانه محاکمه شد و پرونده او بار دیگر در دادگاه کیفری استان مورد رسیدگی قرار گرفت و متهم با درخواست اولیای دم به قصاص محکوم شد.

او در جلسه رسیدگی اتهام قتل را پذیرفت و گفت: من قصدم کشتن مقتول نبود، اما، چون شدت درگیری زیاد بود به طور اتفاقی او مورد اصابت گلوله‌های تفنگم قرار گرفت و کشته شد.


در پایان جلسه دادگاه قضات متهم را به قصاص محکوم کردند او به زندان رجایی شهر بازگردانده شد تا حکم مورد تأیید دیوان عالی کشور قرار گیرد.

سومین پرونده
در آن زمان وحید مرادی نیز که در سال ۹۷ به اتهام قتل در یک میهمانی شبانه دستگیر شده بود به زندان رجایی شهر منتقل شد. چندی بعد درگیری میان کریم و وحید موجب قتل وحید مرادی ۴۳ ساله شد و پرونده سومین قتل برای کریم تشکیل شد.

با تکمیل تحقیقات پرونده در شعبه ۴ دادگاه کیفری استان تهران به جریان افتاد و او در جلسه دادگاه اتهام قتل را انکار کرد و ادعا کرد: من در درگیری شرکت کردم، اما قتل وحید کار من نبوده است. در آن درگیری افراد زیادی بودند که هرکدام تیزی داشتند و ممکن است او را فرد دیگری کشته باشد. چرا از میان این همه آدم که در درگیری بودند، من باید متهم ردیف اول باشم.

در نهایت قضات دادگاه کریم را به اتهام قتل وحید مرادی مجرم تشخیص داده و او را به قصاص محکوم کردند.

درحالی که پرونده قتل وحید مرادی به دست کریم همچنان در دیوان عالی کشور در انتظار رأی است، پرونده دومین قتل او که پیش‌تر مورد رسیدگی قرار گرفته بود در دیوان عالی کشور مهر تأیید خورد و او در یک قدمی طناب دار قرار گرفت.

این در حالی است که پرونده این متهم درخصوص قتل وحید مرادی همچنان در دیوان عالی کشور مفتوح است.

منبع: فردا

کلیدواژه: قاتل وحید مرادی چوبه دار دیوان عالی کشور قتل وحید مرادی اتهام قتل قرار گرفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۵۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل: کشتمش، چون شبیه جادوگر‌ها بود!

جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران شناسایی عامل قتل را در دستور کارشان قرار دادند. در نخستین گام مأموران به تحقیقات از خانواده و همسایه‌های او پرداختند. در ادامه مشخص شد زمانی که قتل رخ داده مرد جوانی به نام محمود که از بستگان مقتول بوده از خانه او بیرون آمده و با عجله از محل دور شده است.

به گزارش ایران، با روشن شدن این موضوع محمود ۴۰ ساله ردیابی و بازداشت شد. او پس از انتقال به پلیس آگاهی منکر قتل شد، اما با توجه به تناقض‌گویی‌های وی و به دست آمدن مدارکی مبنی بر ارتکاب قتل از سوی او به ناچار مجبور به اعتراف شد و در تشریح این جنایت گفت: مقتول شوهر خاله همسرم بود، اما حس خوبی به او نداشتم. خیلی مرموز و شبیه جادوگر‌ها بود. روز حادثه وقتی فهمیدم در خانه تنهاست به خانه‌شان رفتم و در فرصتی مناسب با چوب به جانش افتادم و چند ضربه به سرش زدم و وقتی دیدم او دیگر نفس نمی‌کشد به سرعت از خانه‌اش خارج شدم و فرار کردم.

از آنجا که متهم در مراحل مختلف بازجویی مدام اظهارات ضد و نقیض و عجیبی را مطرح می‌کرد، وی برای انجام معاینه‌های روانی و بررسی صحت عقلی با دستور قضایی به پزشکی قانونی معرفی شد. کارشناسان پزشکی قانونی نیز پس از بررسی‌های بالینی و معاینه‌های لازم در گزارشی اعلام کردند: متهم از سلامت روان برخوردار نیست و در هنگام ارتکاب جنایت جنون داشته است. از این رو مسئول اعمال کیفری خود نبوده است.

پس از اعلام این گزارش از سوی پزشکی قانونی، پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و اولیای دم درخواست دریافت دیه را مطرح کردند. بعد از آن پرونده بار دیگر به دادسرا برگردانده شد، اما با تکمیل تحقیقات مشخص شد مرد زندانی نه تنها اموالی برای پرداخت دیه ندارد، بلکه علاقه‌ای نیز برای پرداخت دیون او وجود ندارد. از این رو اولیای دم درخواست کردند دیه از صندوق بیت‌المال پرداخت شود.

با پایان تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در جلسه رسیدگی به این پرونده فرزندان قربانی درخواست‌شان را مطرح کردند.

پس از آن پسر بزرگ مقتول به جایگاه رفت و گفت: ما می‌دانستیم که متهم مشکلات روحی دارد. یعنی در فامیل بیشتر افراد می‌دانستند او دچار مشکلات روحی و روانی است، اما فکر نمی‌کردیم مشکلش در حدی باشد که دست به جنایت بزند و پدرمان را بکشد و بعد هم اظهارات عجیبی همچون جادوگر بودن پدرمان را مطرح کند.

وی ادامه داد: او پدر پیر ما را بی‌رحمانه کشت. وقتی گزارش پزشکی قانونی آمد و معلوم شد که او دیوانه است و قصاص نمی‌شود ما درخواست دیه را مطرح کردیم، اما چون او وضعیت مالی مناسبی ندارد و نمی‌تواند دیه بپردازد از این رو از قضات می‌خواهیم با پرداخت دیه پدرمان از صندوق بیت‌المال موافقت کنند.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

دیگر خبرها

  • قاتل سریالی ۱۶ مرد معتاد بعد از ۲۸ سال آزاد شد
  • قاتل سریالی بعد از ۲۸ سال آزاد شد
  • ربودن دختر نوجوان از سوی خواستگار شرور
  • از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • رئیس دیوان عالی کشور: از توطئه‌های دشمنان خارجی و عناصر خائن داخلی نباید غفلت کرد
  • فرمایشات رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • فرمایشات اخیر رهبر انقلاب درباره حجاب فصل الخطاب است
  • قاتل مجنون پول دیه هم ندارد
  • قاتل: کشتمش، چون شبیه جادوگر‌ها بود!
  • شرط انسانی اولیای دم برای بخشش قاتل فرزند