Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- فیلم سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی به تازگی راهی بخش مسابقه اصلی شیر طلایی در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز شده است، فیلمی که می‌تواند امسال تنها امید جدی سینمای کشور برای درخشش در سینمای بین الملل باشد. تاریخ انتشار: 11:00 - 15 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۲۸۹۹

خبرگزاری میزان - فیلم سینمایی «خورشید» ساخته مجید مجیدی به تازگی راهی بخش مسابقه اصلی شیر طلایی در هفتاد و هفتمین دوره جشنواره فیلم ونیز شده است، فیلمی که می‌تواند امسال تنها امید جدی سینمای کشور برای درخشش در سینمای بین الملل باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فیلم در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت و توانست در بخش بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه سیمرغ بلورین این رویداد مهم سینمایی را از آن خود نماید، این افتخارات در حالی برای مجیدی و فیلمش رخ می‌داد که «خورشید» در آخرین لحظات به فهرست حاضران جشنواره فیلم فجر اضافه شد. 

بیشتر بخوانید: برای مشاهده آخرین اخبار از سینمای ایران اینجا کلیک کنید

«خورشید» در این دوره از جشنواره فیلم ونیز با آثاری همچون «فردا و تمامی دنیا» به کارگرانی یولیا فون هاینتس از کشور آلمان به رقابت می پردازد، همچنین آثار کشورهایی همچون ژاپن، لهستان، فرانسه، جمهوری آذربایجان و ایتالیا  از جمله مهمترین رقبای مجیدی در این رویداد سینمایی هستند. 

علی نصیریان، طناز طباطبایی، جواد عزتی، روح الله زمانی، صفر محمدی بازیگرانی هستند که در فیلم جدید مجید مجیدی به ایفای نقش پرداخته اند.

این حضور در حالی است که «روح الله زمانی» بازیگر نقش اصلی فیلم سینمایی خورشید نتوانست به دلیل ابتلا به بیماری کرونا راهی این فستیوال شود، بازیگری که در جشنواره فیلم فجر دوره سی و هشتم مورد تحسین اکثریت اهالی رسانه و منتقدین قرار گرفت. 

مجیدی که در این فیلم به سراغ کودکان کار رفته است به خوبی توانسته شخصیت‌های اصلی و فرعی دوست داشتنی بسازد که با آن‌ها همذات‌پنداری کنیم. علی کودک دوازده ساله ای است که همراه دوستانش با دزدی قطعات و کار در یک انبار لاستیک ، زندگیشان را می گذرانند تا اینکه با پیشنهاد جدیدی از سوی خلافکاران محل مواجه می شوند.

مجید مجیدی به عنوان یکی از شناخته‌شده‌ترین فیلمسازان ایرانی در جهان، پیش از این با فیلم سینمایی «بچه‌های آسمان» در میان نامزد‌های نهایی دریافت اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان حضور داشت و با فیلم‌های «پدر»، «بچه‌های آسمان»، «رنگ خدا»، «باران»، «بید مجنون» و «آواز گنجشک‌ها»، جوایز متعددی را از جشنواره‌های معتبر جهانی دریافت کرده است.

فیلم سینمایی خورشید به نویسندگی مشترک نیما جاویدی و مجید مجیدی دهمین ساخته این کارگردان صاحب سبک سینمای کشور محسوب می‌شود، اثری که با محوریت قرار دادن معضلی اجتماعی می‌تواند گزینه مناسبی برای سینمای پساکرونا باشد.

امسال «کیت بلانشت» بازیگر استرالیایی برنده اسکار رئیس هیات داوران بخش رقابتی این رویداد سینمایی است و در کنار آن «ورونیکا فرانز» کارگردان و فیلمنامه نویس اتریشی، «جوانا هاگ» کارگردان و فیلمنامه نویس انگلیسی، «نیکولا لاجیویا» نویسنده ایتالیایی، «کریستین پتزولد» فیلمساز آلمانی، «کریستی پوییو» کارگردان رومانیایی و «لودیواین سانیه» بازیگر فرانسوی دیگر اعضای تیم داوری بخش رقابتی ونیز ۷۷ را تشکیل می دهند که مسئولیت انتخاب برنده شیر طلای بهترین فیلم، شیر نقره ای جایزه بزرگ هیات داوران، شیر نقره ای بهترین کارگردانی، جوایز بهترین بازیگر مرد و زن جشنواره، جایزه هیات داوران و جایزه مارچلو ماستریانی (ویژه بهترین بازیگر نوظهور مرد یا زن) را بر عهده دارند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اینجا جشنواره فیلم ونیز اخبار سینما جشنواره فیلم ونیز مجید مجیدی فیلم سینمایی بهترین فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، متن این فراخوان به این شرح است:

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سازمان سینمایی، با هدف ارتقای سینمای ایران از طریق مساله‌یابی دقیق و شناخت چالش‌های اصلی آن، محورهای پژوهشی سازمان سینمایی را (که با نظرخواهی از سینماگران، پژوهشکده‌ها پژوهشگران، استادان دانشگاه، بخش‌های مختلف سازمان سینمایی، اصناف و انجمن‌های سینمایی گردآوری شده است) با رویکرد میان‌رشته‌ای و کاربردی، پس از پالایش توسط شورای پژوهشی معاونت، به شرح زیر اعلام می‌نماید:

*محورهای پژوهشی:
۱- سینمای ایران، گفتمان و آرمان‌های انقلاب اسلامی
۲- سینمای دفاع مقدس و مقاومت
۳- جهش تولید در سینمای ایران و چالش های پیش رو
۴- کارکرد های سینما در روایت پیشرفت ایران اسلامی و امید افزایی
۵- طراحی الگوی بهره‌گیری از ظرفیت زیست بوم علم و فناوری در توسعه زیرساخت‌های سینما درایران
۶- ظرفیت‌های سینما در کار آفرینی و اشتغال
۷- ظرفیت‌های روایی سینمای ایران درخارج از تهران (مستند، انیمیشن و داستانی)
۸-سینما، فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی (ظرفیت‌های هوش مصنوعی برای آینده سینمای ایران)
۹- موانع و راهکارهای تقویت فیلمنامه در سینمای ایران
۱۰- ظرفیت‌های ادبیات فارسی، فرهنگ عامه و موسیقی محلی در تولید آثار انیمیشن، مستند و داستانی
۱۱- خلاء‌ها و چالش‌های حقوقی سینمای ایران (حقوق مخاطب ، مالکیت معنوی ، نظام قراردادها و ... )

سازمان امور سینمایی و سمعی بصری، از کلیه مراکز علمی و پژوهشی، اساتید و پژوهشگران برای همکاری دعوت به عمل می‌آورد.

* علاوه بر حمایت از طرح‌های پژوهشی در محورهای ده‌گانه یاد شده، چنانچه پایان نامه‌هایی به موضوعات مذکور بپردازند و یا به صورت خلاقانه به یکی از نیازهای کاربردی سینمای ایران پاسخ دهند، درمقطع کارشناسی ارشد تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال و درمقطع دکتری تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال، مورد حمایت قرارخواهند گرفت.
پژوهشگران محترم قبل از ارائه طرح‌نامه پژوهشی (پروپوزال)، ارائه فرم درخواست طرح اولیه پژوهشی (RFP) و قطعی کردن عنوان پژوهش، ضروری است برای دریافت فرم مربوطه به آدرس سایت اینترنتی زیر مراجعه نمایید.
apf.farhang.gov.ir/fa/deputy/appliedresearch

• مهلت ارسال آثار: ۱۴۰۳/۰۳/۳۰
درخواست‌ها و طرح‌نامه‌های پژوهشی می‌بایستی به ایمیل‌های معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی cinemares@chmail.ir ارسال شوند. بدیهی است این طرح‌ها، نزد سازمان امانت خواهند بود.

• شماره تماس : ۳۸۵۱۲۲۳۴ - ۰۹۱۲۵۳۶۶۶۸۵

صبا کریمی

دیگر خبرها

  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • بزرگداشت کیومرث پوراحمد ؛ میراث این فیلمساز چه بود؟
  • زنده‌یاد اصغر یوسفی‌نژاد با «عروسک» ابدی شد
  • کیومرث پوراحمد پرچمدار سینمای کودک بود
  • هنرمندی که یک کودک درون جسورداشت/«قصه‌های مجید» میراث پوراحمد است
  • اکران فیلم کوتاه؛ رفع تکلیف یا ضرورت؟!
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد
  • فیلمسازی که می‌خواست ایرانی باشد
  • سازمان سینمایی فراخوان پژوهشی سال ۱۴۰۳ را منتشر کرد
  • «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار