Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای خطاب به وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام نگرانی و هشدار در مورد بازگشایی حضوری مدارس و تبعات ناشی از آن، اهتمام بیشتر به استفاده از آموزش در فضای مجازی و از راه دور را درخواست کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در متن نامه دکتر ظفرقندی خطاب به وزیر آموزش و پرورش آمده است:

جناب آقاى حاجی میرزایی

وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام و احترام

مصاحبه جنابعالی و به دنبال آن ابلاغ معاون تربیت بدنی و سلامت شما به مدارس کشور در مورد تأکید بر بازگشایی حضوری مدارس در همه سطوح، برخلاف مطالب و بخشنامه‌هاى قبلی عنوان شده و در ایامى که همه‌ى استان‌هاى کشور در شرایط قرمز و هشدار قرار دارند و تنها در فاصله 3 روز مانده به شروع سال تحصیلی موجب تعجب و نگرانی شدید خانواده‌ها و جامعه پزشکی کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت واقعی این تصمیم غیرمنتظره برای مردم مکشوف نیست و امیدوارم علتی خارج از مصالح آموزشى و پرورشی نباشد ولی هر چه هست با شرایط خطیر بیماری کرونا و سلامت دانش‌آموزان و خانواده آن‌‌ها سازگارى ندارد و یقیناً موجب تحمیل بیماران بیشتر بر جامعه پزشکی، پرستاری و کادر درمان خواهد شد.

شما به خوبی واقفید که در شرایط حضور دانش‌آموزان در مدرسه‌ها به خصوص در پایه دبستان علی‌‌رغم ابلاغ بخشنامه‌ها، امکان عملی و مطمئن رعایت اصول سه گانه محافظتی وبهداشتی (شفا) میسر نیست.

موارد ذکر شده در بخشنامه ابلاغی معاون جنابعالی هم از جهات متعدد غیر علمی و دارای تناقض است.

اکثر موارد تسری بیماری در دوره بدون علامت (کمون) است و لذا عدم حضور دانش‌آموزان در ایام علامت‌‌دار حلال مشکل انتقال بیماری نیست.

عدم حضور مراقب بهداشتی در بسیاری از مدارس و نیز عدم آمادگى خانواده‌ها و مدارس برای تنظیم برنامه‌های ابلاغی در مورد بازگشایی حضوری و رفت و آمد دانش‌آموزان و ... نیز مزید برعلت است.

لازم به ذکر است اکثر کشورهایی که در کنترل این بیماری شرایط بسیار بهتری از ایران دارند و حتى مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در آن کشورها کمتر از یک‌صدم موارد در کشور ماست هنوز در مورد بازگشایی حضوری مدارس تأمل و احتیاط می‌کنند.

جناب آقای وزیر از نظر علوم اپیدمیولوژی و بهداشت در شرایط همه‌گیری بیماری‌های واگیر اولین محل‌هایی که باید تعطیل شوند مدارس و آخرین محل‌هایی که بازگشایی می‌شوند مدارس هستند.

اینجانب به عنوان فردی که سال‌ها در مدارس کشور تدریس کرده و افتخار معلمی داشته و با شرایط واقعی مدارس و تجمع دانش‌آموزان آشنا هستم و امروز به عنوان نماینده جامعه خدوم پزشکی کشور و به منظور حفظ سلامت مردم و عبور از شرایط بحرانی موجود، ضمن اعلام نگرانی و هشدار در مورد عواقب این تصمیم و مسئولیت‌ها و تبعات ناشی از آن، به طور جد درخواست بازنگری در ابلاغیه اخیر و اهتمام بیشتر به استفاده از آموزش در فضای مجازی و از راه دور را دارم.

امید است با در نظر گرفتن راهبرد اولویت سلامت دانش‌آموزان و مردم بر امور دیگر و شرایط خطیر پیش رو بخصوص در فصل پاییز تصمیم صحیح و مبتنی بر تجربیات علمی مد نظر و عمل قرار گیرد.

حاجی‌بابایی: ستاد ملی مقابله با کرونا رسماً مسئولیت بازگشایی مدارس را به‌عهده بگیرد

انتهای پیام/

R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان وزارت بهداشت مدرسه ویروس کرونا بیشتر بخوانید... توصیه‌های پلیس آگاهی همزمان با بازگشایی مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان دبستانی‌ در مدرسه یک شوخی است نیازی به تماس با مدرسه نیست؛ همه دانش‌آموزان فردا به مدرسه بروند/ بازگشایی مدارس مغایر با مصوبات ستاد ملی کرونا نیست قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... توصیه‌های پلیس آگاهی همزمان با بازگشایی مدارس رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش‌آموزان دبستانی‌ در مدرسه یک شوخی است نیازی به تماس با مدرسه نیست؛ همه دانش‌آموزان فردا به مدرسه بروند/ بازگشایی مدارس مغایر با مصوبات ستاد ملی کرونا نیست واژه های کاربردی مرتبط بهداشت و درمان وزارت بهداشت مدرسه ویروس کرونا پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی ۱ بررسی پیشنهاد افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان در کمیسیون اجتماعی مجلس ۲ روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است ۳ بی‌پرده با کانون سردفتران (۱) / چرا الزام به "ثبت سند خودرو" در دفترخانه را حذف نمیکنید؟!/ الزام قانون به استقرار دفاتر ثبت در مراکز تعویض پلاک! ۴ جدول زمانی آموزش تلویزیونی نخستین روز سال تحصیلی جدید ۵ بالاترین نرخ سقط جنین در جهان مربوط به کدام کشور است؟ ۶ اجرای همسان‌سازی حقوقها برای ۹۰ درصد بازنشستگان! ۷ حاجی‌بابایی: ستاد ملی مقابله با کرونا رسماً مسئولیت بازگشایی مدارس را به‌عهده بگیرد ۸ ستاد حقوق بشر: اقدام ننگین نشریه فرانسوی مصداق بارز تنفرپراکنی است مهمترین اخبار اجتماعی آغاز سال تحصیلی کرونایی در سایه ابهام‌ها، دلنگرانی‌ها و امیدها درخواست از وزیر بهداشت برای تحقیق درباره تاثیر "بخور جوش‌شیرین" در درمان و پیشگیری از کرونا حاجی‌بابایی: ستاد ملی مقابله با کرونا رسماً مسئولیت بازگشایی مدارس را به‌عهده بگیرد آخرین آمار جهانی کرونا/ عبور تعداد مبتلایان هندی از ۴ میلیون نفر + جدول تغییرات مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: در بخش مسکن اطلاعات غلطی به رئیس‌جمهور دادند/ طرح دوفوریتی ‌تولید مسکن آماده شد ادامه عرضه‌های سنگین بازارساز/ ۲۲۰ میلیون درهم وارد نیما شد/ احتمال شکست نرخ ارز و بازگشت به کانال ۲۲ هزار تومان پیشرفت‌های پدافند هوایی ارتش در حوزه پهپاد خارج از تصور دشمن است‌ / تجهیز پدافند به انواع سامانه‌های تاکتیکی ـ عملیاتی سرانجام راهپیمایی اربعین ۹۹| روحانی: امسال سفر زیارت اربعین نخواهیم داشت+فیلم درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بهداشت و درمان وزارت بهداشت مدرسه ویروس کرونا بهداشت و درمان وزارت بهداشت مدرسه ویروس کرونا بازگشایی مدارس بازگشایی حضوری دانش آموزان ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۷۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری مهر، این تفاهم نامه در راستای تحقق اهداف و مأموریت‌های کلان سازمان نظام پزشکی و وزارت آموزش و پرورش بر اساس بند ۱ اصل ۱۱۰ قانون اساسی و بند اول سیاست‌های کلی سلامت ابلاغی مقام معظم رهبری و بر ارائه خدمات آموزشی پژوهشی، بهداشت، درمان، دارویی و توانبخشی، مبتنی بر اصول ارزش‌های اساسی - اسلامی و نهادینه سازی آن در جامعه تاکید دارد.

از جمله زمینه‌های همکاری سازمان نظام پزشکی کشور استفاده از ظرفیت اعضای سازمان نظام پزشکی در سراسر کشور و معرفی اساتید برتر جامعه پزشکی به وزارت آموزش و پرورش جهت همکاری برای تولید محتوای علمی با محوریت آموزش و ارتقای سلامت جامعه است.

در همین حال، موارد همکاری وزارت آموزش و پرورش نیز استفاده از ظرفیت اساتید جامعه پزشکی با معرفی معاونت آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی به منظور تهیه برنامه‌های آموزشی سلامت محور برای دانش آموزان و آموزگاران است.

کد خبر 6081773 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • مدارس ما و مدارس آن‌ها
  • گفتمان سازی برای محوری شدن مدارس در جامعه
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • بیش از ۵۰ درصد از دانش آموزان شیر دریافت می‌کنند
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور