Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@13:37:12 GMT

ارتقاي 100 پله‌اي دانشگاه صنعتي شريف

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۸۰۰۰

ارتقاي 100 پله‌اي دانشگاه صنعتي شريف

خبرگزاری آریا- در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط مؤسسه تایمز دانشگاه صنعتی شریف با ارتقای رتبه 100 پله‌ای نسبت به پارسال موفق به کسب جایگاه، در رده 400-500 جهان و کسب رتبه 3 ام کشور شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، در آخرین رتبه بندی اعلام شده در وبگاه رسمی مؤسسه تایمز در تاریخ 2 سپتامبر 2020، Times Higher Education World University Rankings 2021، دانشگاه صنعتی شریف با ارتقای رتبه 100 پله‌ای نسبت به پارسال موفق به کسب جایگاه در رده 400-500 جهان و کسب رتبه 3 ام کشور شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دانشگاه صنعتی شریف موفق به کسب رتبه اول کشوری در شاخص «پژوهش» و رتبه اول جهانی در شاخص «درآمد از صنعت» شده است. در شاخص «بین المللی سازی» نیز رتبه 4 ام را در میان دانشگاه‌های ایران کسب کرده است.
نکته قابل توجه این است که دانشگاه صنعتی شریف در تمامی شاخص‌های تعریف شده در رتبه بندی تایمز افزایش امتیاز داشته است که منجر به ارتقای جایگاه این دانشگاه نسبت به رقبای داخلی و منطقه‌ای شده است. کسب رتبه اول کشوری در شاخص «پژوهش» و «درآمد از صنعت» با توجه به اینکه رتبه بندی تایمز از نظام‌های رتبه بندی پژوهش محور محسوب می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.
با بررسی دقیق‌تر جداول رتبه بندی مشاهده می‌شود که در میان دانشگاه‌ها با رتبه‌ی مشابه، دانشگاه صنعتی شریف دارای بالاترین امتیاز در شاخص‌های «پژوهش» و «درآمد از صنعت» در میان رقبای خارجی نیز هست. نام‌های آشنایی مانند دانشگاه کارولینای جنوبی در آمریکا، دانشگاه ساسکاچوان در کانادا و دانشگاه سیه‌نا در ایتالیا در این فهرست دیده می‌شود.
به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، آقای دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست ISC توضیح داد: رتبه‌بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها است که اولین بار در سال 2004 با همکاری تایمز و کیو اس تحت عنوان رتبه‌بندی "تایمز- کیو اس" و از سال 2010 به بعد با همکاری مؤسسه تامسون رویترز منتشر شد. در رتبه‌بندی سال 2016 این پایگاه جهت تأمین اطلاعات مورد نیاز خود، همکاری خود را با تامسون رویترز قطع و با پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس آغاز به همکاری کرد. تغییر منبع اطلاعاتی مورد استفاده پایگاه رتبه‌بندی تایمز از ISI به SCOPUS بر نحوه حضور دانشگاه‌ها و رتبه آن‌ها تأثیرگذار بود. پایگاه رتبه‌بندی تایمز جهت ارزیابی دانشگاه‌ها قسمتی از اطلاعات مورد نیاز خود را از خود دانشگاه‌ها، قسمتی دیگر را از نظرسنجی‌ها و اطلاعات پژوهشی و استنادات را از پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس تهیه می‌کند.
آقای دکتر دهقانی گفت: در پایگاه رتبه بندی تایمز، در سال‌های 2012 الی 2014 از ایران تنها یک دانشگاه حضور داشت. در سال 2015 دو دانشگاه صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در این رتبه بندی حضور یافته و در سال 2016 تعداد دانشگاه‌ها به 8 مورد رسید. در سال 2017 به 13 دانشگاه و در سال 2018 به 18 دانشگاه و در سال 2019 و 2020 به ترتیب به 29 و 40 دانشگاه افزایش یافته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، سرپرست ISC گفت: در سال 2021 با ورود 7 دانشگاه جدید شاهد حضور 47 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمعهزار و 527 دانشگاه برتر جهان از 93 کشور هستیم و این موضوع نوید بخش حرکت هر چه بیشتر دانشگاه‌های توانمند ایران در رتبه بندی‌های معتبر بین المللی است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ارتقا دانشگاه دانشگاه صنعتی شریف رتبه بندی تایمز دانشگاه ها کسب رتبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب پایدار و ارتقای ایمنی راه‌ها در اولویت مطالبه از دولتمردان است

مجتبی اقوامی پناه فرماندار مهدیشهر گفت: کارخانه چینی رویال از جمله واحدهای صنعتی راکد در شهرستان مهدیشهر است که احیای آن نقشی مم در اشتغالزایی و رونق این دیار دارد.

فرماندار مهدیشهر افزود: انتظار می‌رود دولتمردان برای احیای واحد صنعتی چینی رویال که از سالها پیش تعطیل است تمهیدات ویژه درنظر بگیرند.

وی اضافه کرد: تکمیل ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای، دانشکده منابع طبیعی و زیرساخت جمع‌آوری فاضلاب و تصفیه پساب از جمله طرح‌های مهدیشهر نیازمند توجه دولت سیزدهم در سفر به استان سمنان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پذیرش طرح تغییر اقلیم و تاب آوری انرژی دانشگاه صنعتی شریف در "یونسکو"
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • اعتبار دانشگاه صنعتی شاهرود ۲۷ درصد بیشتر شد
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تهیه می شود
  • تامین آب پایدار و ارتقای ایمنی راه‌ها در اولویت مطالبه از دولتمردان است
  • ارتقای رتبه علمی اعضای هیئت علمی تغییر می‌کند