Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهر نوشت: فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در نیروی دریایی ارتش، ما سال گذشته رونمایی از پهپاد عمود پرتاب پلیکان را داشتیم و اکنون توانایی‌های آن را بهینه کرده‌ایم و در آینده نزدیک ممکن است ارائه‌ای داشته باشیم، این موضوع برای دشمنان باید غافلگیر کننده باشد.

امیر حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در بخش‌های یک گفتگوی تفصیلی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف مرکز فرماندهی خود اظهار داشت: ارتش را در سطح جامعه، به عنوان یک دیوان منظم می‌شناسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قانون، مقررات، سلسله مراتب و نظم در ارتش بسیار اهمیت دارد و در نیروی دریایی قوانین و مقررات بسیار خاص تر است، هم دستورالعمل و پروتکل‌های نظامی و هم پروتکل‌های بهداشتی در بالاترین سطح خود در مجموعه ارتش اجرا می‌شود.

وی گفت: در نیروی دریایی ماسک، پوشش‌های مخصوص، شوینده‌ها و ضدعفونی کننده ها را از همان ابتدا خودمان تولید کردیم و در این زمینه بسیار خوب عمل کرده و بخشی از تولیدات ما در بخش عمومی هم مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از ماسک، ضد عفونی کردن اماکن، رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی به طور جدی انجام می‌شود، به همین دلیل درگیری ما با کرونا بسیار کم بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تأکید کرد: آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر ناوگان‌هایشان درگیر کرونا شدند، ناو هواپیمابر که حدود ۵ هزار نفر در آن هستند و همینطور ناوشکن‌ها با این موضوع درگیر شدند و تبعات این ویروس در بعد نظامی هم ورود پیدا کرد؛ اما ما کارها و مأموریت‌های در نیروی دریایی ارتش متوقف نشده، تا امروز در مأموریت‌های ما هیچ خللی به وجود نیامده است.

خانزادی در خصوص برگزاری رزمایش‌های مشترک، گفت: درباره احتمال برگزاری رزمایش با سایر کشورها عوامل متعددی نیاز است. برای اینکه کشورهای دیگر هم پای کار بیایند و رزمایش مرکب با سایر کشورها داشته باشیم باید تعاملاتی میان کشورها صورت گیرد، ما با همه کشورهای منطقه آمادگی برگزاری چنین رزمایشی را داریم و همانطور که سال گذشته مطرح شده بود رزمایش بین المللی منطقه‌ای را در سطح اجلاس فرماندهان نیروی دریایی اقیانوس هند پیش‌بینی کرده بودیم که به دلیل کرونا متوقف شد، اگر کرونا در ماه‌های آینده وضعیت رو به افولی داشته باشد حتماً رزمایش نیروهای دریایی کشورهای منطقه اقیانوس هند در قالب اجلاس فرماندهان نیروی دریایی برگزار می‌شود که میزبانش ایران است.

وی تصریح کرد: ما نمی‌توانیم امنیت را با هیچ چیز دیگر معامله کنیم؛ رزمایش موضوعی است که مهارت را برای همکاران ما به ارمغان می‌آورد. عرق‌هایی که امروز در دوران صلح ریخته می‌شود از ریختن خون در دوران دفاع جلوگیری می‌کند و مهارت است که به این موضوع کمک می‌کند. رزمایش‌ها نمایشگر حضور، اقتدار، توانمندی هستند و موجب بازدارندگی راهبردی می‌شود که در عرصه دریا بسیار مهم است و این رزمایش‌ها حتماً برگزار می‌شود.

خانزادی در خصوص مأموریت‌های مهم نیروی دریایی ارتش در آب‌های فراسرزمینی گفت: در سال گذشته چندین بار لازم شد که ما کشتی‌هایمان را تا دهانه کانال سوئز همراهی کنیم و هر زمان لازم باشد این کار را انجام خواهیم داد، برای مقابله با هر تهدیدی در دریا حضور داریم و در این ارتباط با هیچکس شوخی نداریم، اگر لازم باشد کشتی توقیف یا بازرسی شود حتماً این کار را انجام می‌دهیم و تا هر کجای دنیا لازم باشد کشتی‌های مان را اسکورت مستقیم می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در خصوص تجهیزات دفاعی این نیروی نظامی، گفت: تجهیز شناورهای به موشک‌های عمود پرتاب بسیار اهمیت دارد، زمانی که موشک‌ها عمود پرتاب می‌شوند شما اجازه دارید تعداد موشک‌های بیشتری در این شناورها استقرار دهید، این یعنی توان و قدرت رزمی شما بالاتر می‌رود. عمدتاً موشک‌های عمود پرتاب متوجه سامانه‌های پدافند هوایی هستند و در لایه‌های مختلف دفاع ارتفاع پست، متوسط و بلند تعریف می‌شود.

نیروی دریایی در حال تجهیز موشک‌های بالستیک

وی ادامه داد: موشک بالستیک، یک گروه دیگر از موشک‌های عمود پرتاب هستند که برای حمله به یک ساحل طراحی می‌شوند و مربوط به شناورهای سنگین‌تر هستند چون موشک‌های بزرگ و سنگینی هستند و اندازه ضربه‌ای که تولید می‌کنند اندازه‌ی بزرگی است و سازه‌های بزرگ‌تری را باید برایشان پیش بینی کرد و فعلاً روی ناوشکن‌های موجود ما موضوعیت ندارد، موضوعیت بیشتر سامانه‌های پدافند هوایی است، کار تجهیز شناورهای نداجا به سیلوهای عمود پرتاب در حال انجام است.

وی در خصوص ساخت پهباد نیز گفت: در نیروی دریایی ارتش، ما سال گذشته رونمایی از پهپاد عمود پرتاب پلیکان را داشتیم و اکنون توانایی‌های آن را بهینه کرده‌ایم و در آینده نزدیک ممکن است ارائه‌ای داشته باشیم، این موضوع برای دشمنان باید غافلگیر کننده باشد.

خانزادی در خصوص توسعه بالگردهای نیروی دریایی ارتش نیز گفت: در بالگردهای ضد زیردریایی هم در مسیر پیشرفت هستیم. ما پیشرفته‌ترین سونار دنیا، پیشرفته‌ترین تکنیک یافتن زیردریایی و پیشرفته‌ترین اژدر دنیا را برای حمله به زیردریایی در اختیار داریم و در بالاترین سطح فناوری موجود در بحث هوا دریا هستیم، اما توسعه ناوگان موکول به پیشرفت‌های دفاعی امنیتی جمهوری اسلامی در بحث پرواز است.

وی تأکید کرد: کارخانجات نداجا ظرفیت و توانایی‌های زیادی دارد که در این سال‌ها انباشت بیشتری پیدا کرده است. ساخت ناوشکن‌ها در تعامل با بخش دفاع و سلسله مراتب نیروی دریایی با برنامه پیش می‌رود و می‌توان به جرأت گفت هیچ محدودیتی برای ساخت شناورهای نظامی در نیروی دریایی و مجموعه وزارت دفاع وجود ندارد.

خانزادی ابراز داشت: دماوند به عنوان یک ناوشکن یک بار به آب انداخته شد که جزئی از فرآیند ساخت است، تنش گیری های سازه انجام شده، تجهیزات اصلی، موتورها و خطوط شافت نصب شده. همچنین یک پروانه در سینه آن نصب شده است که قدرت مانور را افزایش می‌دهد و برخی از تسلیحات آن هم نصب شده است. درباره دماوند هم اخبار خوب در راه است.

خانزادی در خصوص عملیات مین روبی در نیروی دریایی ارتش نیز گفت: امروزه مین‌ها بسیار پیشرفته‌تر از گذشته هستند و تکنیک‌های خاصی ملی‌خواهند، مین‌های جدید کف خواب و هوشمندند، سیستم شمارنده خاصی دارند و در داخل خود بانکی از شناسه‌های زیر آب شناورها را دارند، می‌توانند تشخیص دهند آیا شناوری که عبور می‌کند مد نظرش هست یا خیر. امروزه در بحث دفاع دریایی داشتن تجهیزات مین روبی جز الزامات اصلی است. اولین مین شکار نیروی دریایی با همت وزارت دفاع و طراحی مشترک امسال به مجموعه نیروی دریایی ملحق می‌شود.

خانزدای در پایان گفت: چند سالی است که فناوری سامانه دفاع نقطه‌ای در داخل کشور با سرعت پیگیری شده و به رشد و بلوغ رسیده است. این سامانه تولید شده و روی ساحل تست و آزمایش‌های آن انجام شده و بعد آن را بر روی سکو های شناور بردیم و در آنجا تست و آزمایش کردیم و بعد هم آن را روی ناوشکن البرز، سهند و همین طور ناوشکن‌های دیگر نصب کردیم و ناوشکن‌های ما یکی، یکی به این سامانه دفاع نقطه‌ای مجهز شدند که به نوعی آخرین لایه دفاعی است.

برچسب ها: امیر حسین خانزادی ، نیروی دریایی ارتش

منبع: خرداد

کلیدواژه: امیر حسین خانزادی نیروی دریایی ارتش فرمانده نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی ارتش عمود پرتاب ناوشکن ها سال گذشته موشک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، امیر سرتیپ صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور و جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ در جمع فرماندهان و کارکنان این منطقه پدافند هوایی اظهار داشت: آمادگی دفاعی و توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح کشورمان همچون سدی محکم در برابر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است و روز به روز بر این اقتدار افزوده می‌شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو تبعیت از تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و نیز ارتقا توان نظامی به‌ویژه در حوزه پدافند است، خاطرنشان کرد: بصیرت و دوراندیشی در راستای مقابله با تهدیدات و ارتقای تجهیزات به‍روز و کارآمد، دو مولفه ارزنده در رشد و پیشرفت نیروی پدافند هوایی ارتش است.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه قوی بودن در تمامی عرصه‌ها به‌ویژه حوزه نظامی موجب افزایش بازدارندگی و مقبولیت بین‌المللی کشورمان می‌شود، بیان داشت: تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که توانمند بودن و ارتقاء دستاورد‌ها مطابق با فناوری روز، موجب می‌شود که بیگانگان در امور داخلی کشورمان دخالت نکنند و با قطع وابستگی به خارج از کشور بتوانیم شاهد اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره در کنار تمامی پیشرفت‌ها نباید از توطئه‌ها و ترفند‌های دشمنان غافل بود، تصریح کرد: آمادگی همه جانبه در همه حوزه ها، به‌خصوص در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی، دست دشمنان را در ایجاد تفرقه، هرج و مرج، آشوب و ... کوتاه می‌کند.

دیگر خبرها

  • هشدار جدی مقام بلندپایه نظامی ایران به دشمنان؛ در جنگ نرم و فضای مجازی دستتان را کوتاه می کنیم
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • ۴۵ سال اقتدار و امنیت/ کمان؛ تیری زهرآگین و آماده نابودی دشمنان است
  • کرار؛ پهپاد چند منظوره ایرانی
  • بازدید فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش از بندر امیرآباد
  • (عکس) کرار، پهباد ایرانی؛ یک پرنده با چندین مأموریت
  • مهمترین اتفاقات در عرصه ررم دریایی نیروهای مسلح در سال ۱۴۰۲ + جزئیات
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: الحاق شناورهای لازم را در دستورکار است