Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@11:41:37 GMT

چند نکته درباره تغییرات حقوق کارکنان نفت

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۸۳۸۸

چند نکته درباره تغییرات حقوق کارکنان نفت

  به گزارش"نفت ما "، با ابلاغ بخشنامه‌های حقوقی و دستمزدی وزارت نفت، ابهامات بسیاری درباره کاهش یا افزایش دستمزد کارکنان رسمی وزارت نفت ایجاد شده است.   در این میان، بسیاری از کارکنان نفت نسبت به این ابهامات واکنش‌های بسیاری نشان دادند که برای روشن شدن ابعاد این موضوع، باید به این مهم توجه کرد که افزایش‌های جدول پیوست آیین نامه، تنها مرتبط به افراد استخدام شده از تاریخ اول فروردین ۹۳ به بعد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اما در مورد سایر کارکنان، به این مبلغ ثابت ۵۰۰ هزار تومان به پایه حقوقشان اضافه شده که هدف از آن، حفظ تعادل نظام حقوق و دستمزد عنوان شده است.   در مجموع باید گفت که طی ۶ ماهه پایانی سال ۹۹ افراد مشمول محدودیت، با افزایش پایه حقوق ۵۰۰ هزار تومانی مواجه می‌شوند که بنا به محل جغرافیایی خدمت بین ۲ تا ۳.۵ میلیون تومان به مجموع دریافتی‌شان افزوده خواهد شد که نسبت به رقم نفت کارت کاهش یافته در طی ۶ ماه به مراتب بیشتر است.   مجوز شایستگی هم به صورت مادام العمر برای صنعت نفت اخذ شده و در سال ۹۹ با میانگین ۱۰ و تا سقف ۱۲.۵ قابل اعمال است که حقوق عقب افتاده آن از اول سال پرداخت می‌شود.   مواردی که در این گزارش اشاره شده، جزو ابهامات اصلی بود که طی روز‌های اخیر در فضای مجازی درباره بخشنامه‌های حقوقی و دستمزدی وزارت نفت مطرح شده و بررسی‌ها و توضیحات مقامات مسئول در این حوزه، در متن بالا مورد اشاره قرار گرفته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دستمزد وزارت نفت بخشنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟

بر اساس اعلام وزارت آموزش و پرورش امسال حقوق معلمان حق التدریس دوبرابر افزایش خواهد یافت. به گزارش اقتصاد آنلاین، حقوق معلمان آموزش و پرورش از موضوعات مهمی است که در صدر اخبار قرار دارد. میزان حقوق دریافتی فرهنگیان به عوامل مختلفی از جمله امتیاز رتبه بندی، سابقه کار، مدرک تحصیلی و ... بستگی دارد. این روز‌ها افزایش دوبرابری حقوق بخشی از معلمان تبدیل به خبر داغ رسانه‌ها شده است؛ اما حقوق کدام معلمان تغییر می‌کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بر اساس اعلام آموزش و پرورش افزایش دو برابری حقوق شامل معلمان حق‌التدریس خواهد شد و بر اساس آن نرخ‌های کنونی تدریس ساعتی تا میزان دو برابر افزایش خواهد یافت. در آموزش و پرورش عده‌ای به صورت حق‌التدریس مشغول به کار هستند بر اساس آخرین اعلام این وزارت خانه حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کاردانی در ازای هر یک ساعت تدریس ۱۸ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۰ هزار تومان، میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک کارشناسی ارشد در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان و میزان حقوق معلمان حق التدریسی با مدرک دکتری تخصصی و حرفه‌ای در ازای هر یک ساعت تدریس ۲۳ هزار تومان است. این ارقام همواره با اعتراض معلمان حق‌التدریس مواجه بوده است به طوری که آموزش و پرورش افزایش حقوق دو برابرای معلمان حق التدریس را در دستور کار قرار داده است.

در همین رابطه علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موافقت سازمان اداری و استخدامی با افزایش مبلغ حق‌التدریس، از افزایش دوبربرای حقوق این معلمان خبر داد.

وی در این باره گفته بود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

یکی از موضوعات دیگر در آموزش و پرورش کمبود معلم است که بنابر اعلام سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با افزایش میزان حقوق احتمال ضریب به اشتغال معلمان برای اضافه تدریس بیشتر می‌شود که می‌تواند نیاز‌های آموزش و پرورش برای تدریس را تامین کند.

همچنین سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد. بر این اساس حقوق معلمان رسمی با توجه به افزایش حقوق کارمندان محاسبه خواهد شد، اما مبلغ اضافه تدریس و حقوق معلمانی که فقط به صورت حق التدریس در آموزش و پرورش مشغول به کار هستند افزایش دو برابری خواهد یافت.

دیگر خبرها

  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • وزارت خارجه آمریکا ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟
  • دیدار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با کارکنان راه و شهرسازی استان هرمزگان
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله‌گرد‌ها؟
  • عملیات اجرایی ساخت مسکن کارکنان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • کلنگ زنی 327 واحد مسکونی کارکنان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی