Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@14:55:01 GMT

دخترانی که برای مدرسه از خانه بیرون رفتند، اما سر از داعش درآوردند

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۸۷۰۷

دخترانی که برای مدرسه از خانه بیرون رفتند، اما سر از داعش درآوردند

‍‍‍‍‍‍

چه شد که دخترانی مسلمان خوگرفته به فرهنگ غربی با رفاهی نسبی و زندگی آرام در اروپا ناگهان سر از سرزمین‌های داعش درآوردند و همسر داعشی‌هایی شدند که کمر به کشتار آدمیان بسته بودند؟ این موضوع همچنان از پربسامدترین پرسش‌های این روزها است. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ روایت‌های مختلفی از زنان گرفتار داعش یا سرسپرده داعش تاکنون منتشر شده است؛ روایت‌هایی که حقایق تکان‌دهنده بسیاری را در خود نهفته دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این روایت‌ها کتاب «دو خواهر»، نوشته آسنه سیرستاد، نویسنده نروژی است که توسط الهام سادات یاسینی منتشر و از سوی نشر کتابستان معرفت منتشر شده است.

آسنه سیرستاد، نویسنده نروژی است که سال‌ها روزنامه‌نگار جنگی بوده است. وی در «دو خواهر» ماجرای واقعی دو خواهر نوجوان با نام‌های لیلا و آیان را روایت کرده است که زندگی راحت خود را در نروژ رها می‌کنند تا همسران داعش شوند.

نویسنده در این کتاب تلاش کرده به این سوال پاسخ دهد که چه عواملی باعث می‌شود مردم عادی به تروریست تبدیل شوند؟

انتشار دوباره رمان «سه کاهن» با ناشری دیگر در بازار

حاتم ابتسام، نویسنده، در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری تسنیم قرار داده درباره این کتاب نوشته است:

چه شد که دخترانی مسلمان خوگرفته به فرهنگ غربی با رفاهی نسبی و زندگی آرام در اروپا ناگهان سر از سرزمین‌های داعش درآوردند و همسر داعشیانی شدند که کمر به کشتار آدمیان بسته بودند؟ این موضوع همچنان از پربسامدترین پرسش‌های این روزهاست و موضوع بسیاری از کتاب‌های تحقیقی و بررسی روزنامه‌نگاران حرفه‌ای قرار گرفته است.

تاکنون کتاب‌های زیادی در این موضوع نوشته نشده است، اما همین چند مورد نتایج جذاب و شگفت‌انگیزی داشته‌‌اند. کتاب‌هایی خواندنی که تا حدی توانسته‌اند روی نقاط تاریک فرایند جذب و قدرت‌گیری داعش نوری بیفکنند.

یکی از این کتاب‌ها به نام «دو خواهر» که روزنامه‌نگاری نروژی «آسنه میرستاد» آن را تدوین کرده است، به داستان واقعی دو دختر پرداخته است که به نیت رفتن به مدرسه از خانه خارج شدند، ولی بعداً اعلام کردند برای بودن کنار داعش به سوریه رفته‌اند. این شوک بزرگ ابتدای راه تحقیق نویسنده و پدر آن دو دختر شده است.

آسنه میرستاد با گفت‌وگو با افراد مختلف و سفر به سرزمین داعش و با تحقیقات فراوان، گذشته و حال این دو خواهر را موشکافی کرده و همراه پدر آن دو به جست‌وجوی آن‌ها رفته است.

انتشارات کتابستان معرفت که قبل از این هم در موضوع داعش و داعشیان کتاب‌هایی را عرضه کرده بود، این بار دو خواهر را در 384 صفحه در قطع رقعی و با قیمت 55 هزار تومان روانه بازار کرده است.

«به من گفتند تنها بیا»، «چایت را من شیرین می‌کنم» و «عاشق داعشی من» از کتاب‌هایی است که کتابستان معرفت قبلاً در این موضوع چاپ کرده است.

به‌زودی کتاب دیگری در همین موضوع با عنوان «مهمان‌خانه بیوه‌های جوان» از سوی همین ناشر عرضه می‌شود که نویسنده آن تلاش کرده روایت‌هایی متفاوت از زنانی از سراسر جهان را گردآوری کند و پاسخی به چرایی و چگونگی پیوستن زنان به داعش بدهد. این کتاب را «آزاده معاونی» نویسنده ایرانی ـ امریکایی نوشته است و به کوشش«معصومه فخار موحد» و «احمد قدیمی» ترجمه شده است.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT4 واژه های کاربردی مرتبط داعش کتاب و ادبیات بیشتر بخوانید... حمایت سوری‌ها از جنبش نجباء/ توحش به‌سبک زنان داعشی+فیلم از کمپ زنان داعشی تا پاسخ قاطع اهل سنت به یک امان‌نامه در زندان زنان داعش چه می‌گذرد؟ + فیلم و عکس قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... حمایت سوری‌ها از جنبش نجباء/ توحش به‌سبک زنان داعشی+فیلم از کمپ زنان داعشی تا پاسخ قاطع اهل سنت به یک امان‌نامه در زندان زنان داعش چه می‌گذرد؟ + فیلم و عکس واژه های کاربردی مرتبط داعش کتاب و ادبیات پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ گپ و گفت تسنیم با عوامل سریال "شرم"/ سریالی که بازیگران قدیمی سینما را به تلویزیون برگرداند ۲ حضور مجیدی و عوامل «خورشید» در ونیز ۳ خلبان محمدیوسف احمدبیگی به همرزمان شهیدش پیوست ۴ مسیری که اسیران کربلا تا شام طی کردند/ چه زمانی اسیران عاشورا به کربلا برگشتند؟ ۵ چرا فیلم بهروز افخمی درباره شهید عراقی ناتمام ماند؟/ حاج مهدی از معدود افراد قابل احترام در طیف‌های مختلف است ۶ ابتلای حجت‌الاسلام انصاریان به کرونا تکذیب شد ۷ بتمن به کرونا مبتلا شد ۸ وقایع روز سیزدهم محرم| از سخنرانی حضرت زینب(س) در مجلس ابن‌زیاد تا شهادت یکی دیگر از یاران امام حسین(ع) مهمترین اخبار فرهنگی از «مجلس» اردوزبان‌ها تا «ماتم» هندوها بر عزای امام حسین(ع)/ «بندی از ترکیب‌بند محتشم هستیم ما» جزئیات شهادت ۱۱ جانباز ۷۰ درصد در کشور+عکس کرونا و کاهش خرید و فروش لوازم‌التحریر به یک‌سوم/ بازار نوشت‌افزار ایرانی داغ شد مسیری که اسیران کربلا تا شام طی کردند/ چه زمانی اسیران عاشورا به کربلا برگشتند؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است ادامه عرضه‌های سنگین بازارساز/ ۲۲۰ میلیون درهم وارد نیما شد/ احتمال شکست نرخ ارز و بازگشت به کانال ۲۲ هزار تومان نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: در بخش مسکن اطلاعات غلطی به رئیس‌جمهور دادند/ طرح دوفوریتی ‌تولید مسکن آماده شد لبنان| برنامه گسترده ارتش برای بازسازی واحدهای مسکونی پس از انفجار بیروت کاهش "میزان موالید کشور" به کم‌ترین حد خود در ۵۰ سال گذشته!/ خاک‌ خوردن "سیاست‌های کلی خانواده" درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: داعش کتاب و ادبیات داعش کتاب و ادبیات زنان داعشی زنان داعش دو خواهر روایت ها کتاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 

به مناسبت روز جهانی کارگر، نشست خوانش و تحلیل کتاب «خاک کارخانه» اثر شیوا خادمی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط موسسه فرهنگی هنری حقوق و هنر با حمایت موسسه پژوهش تعالی حقوق از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، وحید آگاه (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) طراح و دبیر رویداد، در مورد ابعاد حقوقی مطرح در تحولات مربوط به این کارخانه، سخن می‌گوید. شیوا خادمی (عکاس و نویسنده کتاب) از تجربه پنج سال پژوهش در مورد این کتاب توضیحاتی را ارائه می‌دهد و خسرو معصومی (نویسنده و کارگردان سینما) از تجربه ساخت فیلم در فضاهای مختلف کارخانه و خاطرات خود به عنوان یکی از فرزندان کارگران کارخانه بیان می‌کند. نوید پورمحمدرضا (نویسنده و پژوهشگر مطالعات شهری) نیز از تاثیر کارخانه بر بهشهر و خرده فرهنگ‌هایی که‌ به واسطه کارخانه شکل گرفته، سخن می‌گوید. همچنین، الهام کردا (بازیگر تئاتر و سینما) بخش‌هایی از کتاب را برای حاضران قرائت می‌کند.

"خاک کارخانه" ثبت تجربه‌های ناشنیده‌ترین حلقه‌های زنجیره کار در ایران، تاریخ شفاهی یک صنعت و روایت یک مکان است از زبان زنان و مردانی که شورمندانه محیط کارشان را دوست داشته‌اند و با تعطیلی آن، طعم فقدانی بزرگ را چشیده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899019

دیگر خبرها

  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • معرفی نامزدهای جایزه ادبیات داستانی زنان
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • بارسلونا در خطر از دست دادن یک جام دیگر
  • مجموعه داستان دوباره همان زخم‌ها را به صورتم بزن در کرمانشاه منتشر شد
  • داستان‌هایی از کریستین اندرسون با لهجه فارسی + فیلم