Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@23:05:06 GMT

اجرای طرح ترافیک‌یار محله در مشهد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۸۷۴۲

اجرای طرح ترافیک‌یار محله در مشهد آغاز شد

سرهنگ حمیدرضا دهنوی روز شنبه در مراسمی به همین منظور افزود: "ترافیک‌یار محله" به عنوان طرحی جدید در کشور با مشارکت شهروندان مشهدی در این کلانشهر به اچرا گذاشته شده است.
وی ادامه داد: یک فرد معتمد از هر محله شهر به عنوان "ترافیک‌یار" همان محدوده در این چارچوب توسط شورای اجتماعی محلات انتخاب شده تا با کمک این شورا مشکلات ترافیکی ساکنان محله به صورت مستقیم به پلیس راهنمایی و رانندگی منعکس شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان ‌رضوی گفت: اجرای آزمایشی "طرح ترافیک‌یار محله" به صورت آزمایشی در محدوده شهری تحت مدیریت شهرداری منطقه ۱۰ مشهد که دارای ۱۲ محله بوده و ۱۲ ترافیک‌یار دارد صورت می‌گیرد.
همچنین در این مراسم "کلان‌پروژه حق تقدم عابر پیاده" به همت سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد و پلیس راهنمایی و راننگی خراسان رضوی در محل تقاطع خیابانهای اندیشه - شاهد واقع در منطقه ۱۰ این شهر اجرا شد.

هدف اجرای "کلان‌پروژه حق تقدم عابر پیاده" حساس‌سازی شهروندان نسبت به "حق رفت و آمد و امن عابران پیاده" و اهمیت خطوط عابر حک شده روی آسفالت خیابانهای مشهد اعلام شد.
"کلان‌پروژه حق تقدم عابر پیاده" با رویکرد تقویت انضباط رفتار ترافیکی شهروندان، آموزش و فرهنگسازی حقوق عابران پیاده، تغییر نوع تفکر در اولویتهای عبور عابر و سواره در خیابانهای ر شهر و ذهنیت‌سازی درباره الگوهای رفتاری صحیح عابران و رانندگان اجرایی شده ‌است. 

مشهد دارای ۱۳ منطقه و ۴۴ ناحیه شهرداری است.

این کلانشهر ۳۵۰ کیلومتر مربعی، ۷۲۳ کیلومتر گذرگاه محلی، خیابان و بزرگراه شامل ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۳۴ کیلومتر خیابان شریانی درجه یک، ۲۵۸ کیلومتر خیابان شریانی درجه دو و ۲۳۱ کیلومتر گذرگاه محلی دارد. 

همچنین ۹۶ تقاطع غیرهم‌سطح، دوربرگردان و زیرگذر در مسیر خیابانهای مشهد مورد استفاده شهروندان ساکن این کلانشهر است. 

برچسب‌ها مناسب سازی معابر شهرداری مشهد مشهد پلیس راهور ناجا نیروی انتظامی خراسان رضوی حقوق شهروندی آموزش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر شهرداری مشهد مشهد پلیس راهور ناجا نیروی انتظامی خراسان رضوی حقوق شهروندی آموزش مناسب سازی معابر شهرداری مشهد مشهد پلیس راهور ناجا نیروی انتظامی خراسان رضوی حقوق شهروندی آموزش ترافیک یار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در جاده چالوس

به گزارش همشهری آنلاین،‌ سرهنگ پیمان کرمی افزود: این بار ترافیکی در خط جنوبی جاده کرج - چالوس از میدان امیر کبیر تا آدران کرج سنگین است.

وی اضافه کرد: اکنون وضعیت ترافیک در آزادراه های تهران - شمال و تهران - کرج - قزوین روان گزارش شده است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه ناجا با شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه‌های کشور و آماده امدادرسانی به حادثه‌دیدگان احتمالی است.

کد خبر 845521 منبع: ایرنا برچسب‌ها چالوس خبر مهم پلیس راهور - جاده‌ها

دیگر خبرها

  • کشته شدن دو عابر پیاده در تهران
  • کشته شدن دو عابر پیاده
  • ترافیک سنگین در جاده چالوس
  • پرش از روی پل عابر پیاده بر روی اتوبوس شرکت واحد!
  • ترافیک در ورودی و خروجی‌های مشهد نیمه سنگین است
  • ترافیک نیمه سنگین آخر هفته در مسیر مشهد
  • آخرین وضعیت ترافیکی راه‌های البرز/۳۰ فروردین ماه
  • فیلم/ آمار عجیب پلیس راهور در خصوص عابرین پیاده!
  • آغاز رژه پیاده و موتوری روز ارتش در گیلان
  • گره‌گشایی از ترافیک تبریز با مسیرگشایی معابر