Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@15:55:34 GMT

انتشار یک کتاب صوتی از آثار شیخ اشراق

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۸۸۷۴۳

انتشار یک کتاب صوتی از آثار شیخ اشراق

‍‍‍‍‍‍

انتشارات نیستان کتاب صوتی «صفیر سیمرغ»، از آثار شهاب‌الدین سهروردی را منتشر کرد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ انتشارات نیستان کتاب صوتی «صفیر سیمرغ»، نوشته شهاب‌الدین سهروردی را با صدای مریم محبوب روانه بازار نشر کرد.

کتاب صوتی صفیر سیمرغ  به سیر و سلوک عرفانی معنای عمیقی می‌بخشد و حالات روحی انسانی که می‌خواهد به سوی خداوند بشتابد را شرح می‌دهد، سپس شرایط، خطرات و موانع موجود در این راه را بیان می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«صفیر سیمرغ» یکی از آثار ماندگار و خارق‌العاده‌ شهاب‌الدین سهروردی محسوب می‌شود که از یک‌ مقدمه و دو بخش تشکیل شده است. در این رساله آیات قرآنى فراوان و سخنان بزرگان تصوف، خصوصاً حلاج وجود دارد.

این اثر به تحلیل و بررسی نظرات و دیدگاه‌های مختلف سهروردی درباره‌ انسان ‌می‌پردازد. در فصل ابتدایی پس از تعریف انسان و بررسی آن در قرآن کریم و توضیح جامع معنای «انسان کامل» در تعالیم عرفا، معنای «ولی»، «ولایت» و اقسام آن نیز بیان می‌شود. در فصل دوم ابتدا نظریه‌های شیخ اشراق شرح داده می‌شود، سپس جایگاه و اهمیت انسان و نفس و ارتباط این دو در تفکر اشراق مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتشار کتاب صوتی «با حسین(ع) تا مهدی(عج)»کهگیلویه و بویراحمد| کتاب صوتی خاطرات همسر شهید "یارمحمد کشاورز" منتشر می‌شودانتشار کتاب صوتی دفتر سوم مثنوی با صدای ساعد باقری

هر آواز و صوت پیوسته، نرم و بدون ‏تلفظ حروف‏ را «صفیر» می‌نامند که از میان دو لب به صدا در می‌آید؛ سیمرغ عنوان مرغی است که پادشاه افسانه‌ای پرندگان است. داستان آن و پرندگان دیگر در ادبیات فارسی به گونه‌های مختلفی آمده است. اما سیمرغ، یک واژه‌ عامیانه در عرفان است که کنایه از پیر یا انسان کامل است. این کتاب، سیمرغ را به عنوان روح‌القدس بررسی می‌کند.

در بخشی از کتاب صفیر سیمرغ آمده است:

"سپاس باد واهب حیات را و مبدع موجودات را و درود بر خواجگان رسالت و ائمه نبوت سیما بر صاحب شریعت کبرى و هادى‏ طریقت علیا محمد مصطفى صلى الله علیه و سلم.

اما بعد. این کلمه‌‏اى چند است‏ در احوال اخوان‏ تجرید تحریر افتاد و سخن در آن محصور است در دو قسم: قسم اول در بدایا، و قسم‏ دوم در مقاصد. و این رساله‏ موسوم است به صفیر سیمرغ، و زیان ندارد که‏ در پیش مقدمه یاد کنم از احوال این مرغ بزرگوار و مستقر او. روشن‏روانان چنین‏ نموده‌‏اند که هر آن (هدهدى که در فصل بهار بترک آشیان خود بگوید و به منقار خود پر و بال خود برکند و قصد کوه قاف کند) کوه قاف بر او افتد بمقدار هزار سال این زمان که‏ «وَ إِنَّ یَوْماً عِنْدَ رَبِّکَ کَأَلْفِ سَنَةٍ مِمَّا تَعُدُّونَ»، و این هزار سال‏ در تقویم اهل حقیقت یک صبح دم‏ است از مشرق لاهوت اعظم.

در این مدت سیمرغى شود که صفیر او خفتگان را بیدار کند و نشیمن او در کوه قاف است. صفیر او به همه کس برسد و لکن‏ مستمع کمتر دارد، همه با اویند و بیشتر بى ‏وی‌اند."

انتشارات نیستان این کتاب را به مدت  43 دقیقه منتشر کرده است.

انتهای پیام/

R1013198/P/S4,35/CT1 واژه های کاربردی مرتبط انتشارات نیستان بیشتر بخوانید... انتشار کتاب صوتی «تماس» قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... انتشار کتاب صوتی «تماس» واژه های کاربردی مرتبط انتشارات نیستان پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ گپ و گفت تسنیم با عوامل سریال "شرم"/ سریالی که بازیگران قدیمی سینما را به تلویزیون برگرداند ۲ حضور مجیدی و عوامل «خورشید» در ونیز ۳ خلبان محمدیوسف احمدبیگی به همرزمان شهیدش پیوست ۴ مسیری که اسیران کربلا تا شام طی کردند/ چه زمانی اسیران عاشورا به کربلا برگشتند؟ ۵ چرا فیلم بهروز افخمی درباره شهید عراقی ناتمام ماند؟/ حاج مهدی از معدود افراد قابل احترام در طیف‌های مختلف است ۶ بتمن به کرونا مبتلا شد ۷ ابتلای حجت‌الاسلام انصاریان به کرونا تکذیب شد ۸ وقایع روز سیزدهم محرم| از سخنرانی حضرت زینب(س) در مجلس ابن‌زیاد تا شهادت یکی دیگر از یاران امام حسین(ع) مهمترین اخبار فرهنگی از «مجلس» اردوزبان‌ها تا «ماتم» هندوها بر عزای امام حسین(ع)/ «بندی از ترکیب‌بند محتشم هستیم ما» جزئیات شهادت ۱۱ جانباز ۷۰ درصد در کشور+عکس کرونا و کاهش خرید و فروش لوازم‌التحریر به یک‌سوم/ بازار نوشت‌افزار ایرانی داغ شد مسیری که اسیران کربلا تا شام طی کردند/ چه زمانی اسیران عاشورا به کربلا برگشتند؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی: در سال تحصیلی جاری ثابت خواهیم کرد که دوگانۀ «سلامت و آموزش» ناصحیح است ادامه عرضه‌های سنگین بازارساز/ ۲۲۰ میلیون درهم وارد نیما شد/ احتمال شکست نرخ ارز و بازگشت به کانال ۲۲ هزار تومان نایب‌رئیس مجلس در گفت‌وگو با تسنیم: در بخش مسکن اطلاعات غلطی به رئیس‌جمهور دادند/ طرح دوفوریتی ‌تولید مسکن آماده شد لبنان| برنامه گسترده ارتش برای بازسازی واحدهای مسکونی پس از انفجار بیروت کاهش "میزان موالید کشور" به کم‌ترین حد خود در ۵۰ سال گذشته!/ خاک‌ خوردن "سیاست‌های کلی خانواده" درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتشارات نیستان انتشارات نیستان انتشار کتاب صوتی انتشارات نیستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳

در نخستین‌ماه سال ۱۴۰۳ حدود ۴ هزار و ۶۰۹ عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف منتشر شده است که این عدد در فروردین‌ماه سال گذشته حدود ۳ هزار و ۸۹۵ عنوان بود که نشان‌دهنده بیش از ۱۵ درصد رشد در انتشار کتاب در مدت مشابه است.

نگاهی به آمار موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران نشان می‌دهد که در میان کتاب‌های منتشر شده، ۳ هزار و ۴۷۰ عنوان تالیفی و هزار و ۲۰۲ عنوان ترجمه شده هستند، همچنین بیشترین سهم در اختیار حوزه ادبیات با ۸۵۹ عنوان کتاب و پس از آن حوزه‌های کودک و نوجوان با ۸۳۹ عنوان و کمک درسی با ۶۸۵ عنوان است. بر این اساس، کمترین آمار انتشار کتاب به حوزه زبان با ۴۵ کتاب و علوم طبیعی و ریاضیات با ۷۲ عنوان کتاب است.

همانند ماه‌های گذشته، استان تهران بیشترین آمار انتشار کتاب را با ۳ هزار و ۲۸۲ عنوان از آن خود کرده و سهم سایر استان‌ها هزار و ۳۲۷ عنوان بوده است؛ همچنین نگاهی به آمار کتاب‌های چاپ اول نشان می‌دهد که ۲ هزار و ۸۲۵ عنوان کتاب چاپ نخست و هزار و ۷۸۴ عنوان کتاب تجدید چاپی هستند.

براساس این آمار، شمارگان کل کتاب در فروردین‌ماه ۱۴۰۳، ۵ میلیون و ۹۸۴ هزار نسخه و میانگین شمارگان نیز هزار و ۲۹۸ نسخه بوده است؛ همچنین میانگین قیمت کتاب در این ماه یک‌میلیون و ۷۵۴ هزار ریال بوده است.

طبق این آمار، در حوزه ادبیات، از میان ۸۵۹ عنوان کتاب حدود ۵۷۸ عنوان کتاب تالیفی و ۲۸۱ عنوان ترجمه شده هستند که از میان آنها ۵۴۸ عنوان چاپ نخست و آثار تجدید چاپی ۳۱۱ عنوان بوده است. در حوزه کودک و نوجوان از میان ۸۳۹ عنوان اثر منتشر شده نیز ۳۸۷ عنوان چاپ نخست و ۴۵۲ عنوان تجدید چاپ هستند.

منبع: ایبنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • انتشار تصاویری از سیستم لانچ و پرتاب پهپاد ۱۳۶ برای اولین بار
  • کتاب در فروردین؛ رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ عنوان جدید
  • (ویدئو) انتشار تصویر عجیب از «بنیامین بهادری»
  • سهم فرهنگ آب رفت
  • رشد ۱۵ درصدی تولید و انتشار ۲۸۲۵ کتاب جدید در فروردین ۱۴۰۳
  • انتشار زندگینامه فرمانده گردان تبوک در «خواب‌های زنگ‌دار»