Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال تحصیلی جدید متفاوت ‌تر از هر سال از امروز در سراسر کشور آغاز شد اما بازگشایی مدارس دغدغه اولیا را در پی داشته و آنان معتقدند که حضور فیزیکی در کلاس درس خطر ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از کُردتودی، فراگیری ویروس کرونا، شرایط ویژه‌ای برای بازگشایی مدارس در کردستان به وجود آورده است در چنین شرایطی بازگشایی مدارس در این استان موجب نگرانی والدین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان معتقدند که؛ زیرساخت‌های مدارس برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک مهیا نیست و مهیا نبودن زیرساخت‌های پیشگیرانه خطری برای دانش‌آموزان و اولیا در برداشته که در این مورد با چالش بزرگی مواجه خواهیم شد.

احمدی یکی از والدین در گفتگو با خبرنگار کردتودی، اظهار داشت: بازگشایی مدارس استان دراین شرایط به‌صورت حضوری و به بهانه زرد بودن وضعیت کرونایی استان به‌هیچ‌عنوان کار درستی نخواهد بود چرا که در این مدت هیچ کس نتوانسته است رفتار و خصوصیات عجیب‌ وغریب این ویروس و چگونگی مبتلا شدن به آن را شناسایی کند و همین امر عامل اصلی تمامی  دغدغه والدینی شده که فرزند مدرسه ای خصوصا در مقطع ابتدایی دارند.

این شهروند کردستانی افزود: با توجه به این موضوع و‌درحالی که وزارت بهداشت و تمامی ستادهای کرونایی کشوری و استانی تأکید بر خانه‌نشینی تا ریشه‌کن شدن این ویروس دارند، آیا حضور دانش‌آموزی که یقیناً توانایی و درک مناسب از شیوه‌های پیشگیری ندارد در کلاس درس عاقلانه است؟

سهرابی مادر یکی دیگر از دانش آموزان گفت: یک دانش آموز چطور می‌تواند با ماسک چهارتا پنج ساعت را در شرایطی سر کند که به خاطر ترس از ابتلا نه می‌تواند آبی بنوشد نه تغذیه‌ای داشته باشد.

زیرساخت‌های مدارس استان ریسک خطر حضور فیزیکی دانش آموزان در ابتلا به کرونا ویروس را بالا می‌برد

ابراهیم قادی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در پاسخ به دغدغه اولیا اظهار داشت: آنچه باید مورد تأکید همگان باشد این است که مسئولیت پیشگیری از کرونا در وهله اول با فرد فرد جامعه است. حساسیت ایجاد کنیم و مطالبه کر باشیم که اطرافیانمان ماسک بزنند و‌ پروتکل‌ها را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه  تاکنون درمان قطعی و مشخصی برای بیماری کرونا گزارش نشده است، افزود: تا پیداشدن درمان قطعی برای مهار این ویروس باید شرایط زندگی را با آن تطبیق دهیم و موازین بهداشتی را در همه اماکن رعایت کنیم..

 قادری  به نحوه آماده سازی دانش آموزان هنگام رفتن و بازگشت از مدرسه با توجه به شرایط کرونا اشاره کرد و گفت: دانش آموزان هنگام رفتن به مدرسه، شستن دست با آب و صابون، استفاده از ماسک، اجتناب از دست کاری مکرر ماسک و لمس مکرر سطوح را جدی بگیرند.

قادری رعایت فاصله فیزیکی را با دوستان،  خودداری از دست زدن به  چشم ها، بینی و دهان خود را از دیگر موارد و هشدارهای جدی به دانش آموزان  اعلام کرد و گفت:  قطعا اگر خدای نکرده وضعیت استان از لحاظ شیوه کرونا باز هم قرمز شود دانش آموزان در کلاس درس حضور پیدا نمی‌کنند و آموزش‌ها با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و به صورت غیر حضوری ادامه پیدا می‌کند.

وی در پایان عنوان کرد: امید می‌رود با تدابیر اتخاذ شده، سال تحصیلی جدید بدون هیچ مشکلی در سراسر کشور آغاز و سلامتی هیچ‌ دانش‌آموزی در هیچ کجای این استان و کشور به خطر نیافتد و خانواده‌ها از اعتمادی که به مسوولان می‌کنند، پشیمان نشوند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: بازگشایی مدارس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، در این طرح دانش آموزان یک روز نقش تمام عوامل اجرایی مدرسه را برعهده گرفتند و به عنوان معلم سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

تقویت حس مسئولیت پذیری، تقویت روحیه همکاری و کارگروهی و افزایش اعتماد به نفس بین دانش آموزان از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح "ایما" در مدرسه راهیان کوثر شهرستان رزن
  • شروع طرح ماهر هلال‌ احمر در مدارس استان مرکزی
  • صدور مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در ۳ استان کشور
  • مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور صادر شد
  • معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش: مجوز راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان صادر شد
  • راه‌اندازی مدارس سمپاد عشایری در سه استان کشور
  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • راه‌اندازی پویش دانش‌آموزی سپاس سردار