Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

فرهاد قائمیان در یادداشتی ، نوشته است: «بازیگری، دنیایی پیچیده است، گاه پر شکوه و گاهی هراس آور. هزارتویی که شاید تنها یک بازیگر یا شیفته بازیگری که بخشی از زندگی خود را با این حرفه گذرانده متوجه دشواری‌هایش باشد. بازیگری می‌تواند تو را از خودت دور کند، می‌تواند تو را مجنون و مفتون کرده و پس از آنکه بهار کوتاه مدت شهرت و محبوبیت گذشت، به گوشه‌ای تبعید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها و دور از هیاهویی که در جانت رسوخ کرده است. 

اخبار چهره ها - در میان بازیگران، تعدادی اندک بی‌توجه به ماهیت این حرفه حضور پرقدرتشان را بر این «بازی» تحمیل می‌کنند. در سینما و تئاتر ایران، ستارگانی از این دست درخشیده‌اند، محترم و باوقار، نجیب و هنرمند. جمشید هاشم‌پور یکی از آنهاست. بازیگری توانا، با صدایی گرم، لحنی دلنشین و چشمانی زلال. بازیگری بااخلاق که سال‌های متمادی حضورش در عرصه بازیگری، غباری بر گوهر وجودی‌اش ننشانده. همچنان متواضع، شیفته تجربه کردن، آموختن و هنوز مردمی.  

بازیگری محبوب، بسیار محبوب. نه تنها برای یک نسل. نه برای آنان که در دهه هفتاد فیلم‌هایش را روی پرده می دیدند، حتی برای جوانانی که امروز کمتر اقبال دیدنش روی پرده سینما را دارند، اما حضور غافلگیرکننده اش در «پرده آخر»، «هیوا»، «قارچ سمی» و درخشش در «مزرعه پدری» را  از نو درک می کنند، با نقش آفرینی شیرینش در «مادر» می شناسندش و به او دل می‌سپارند.  

بسیار خوش اقبال بودم که در «هیوا»، «سفر به فردا» و «قارچ سمی» کنارش بودم و بسیار از او آموختم. از اخلاق و برخورد حرفه‌ای و شخصیت محترم و آداب دان او فراتر از بازیگری و همکاری یاد گرفتم. از تلاشی که برای اجرای درست نقش داشت و همراهی‌اش با بازیگر مقابل، درس گرفتم. آقای جمشید هاشم پور، بازیگری است برازنده، سالم و باهوش. بازیگری است بی حاشیه که سینما را زندگی می‌کند و درگیر گرداب هایش نمی شود. حضوری بیش از پنجاه سال در سینمای ایران داشته و انبوهی فیلم پرفروش در کارنامه دارد، با کارگردان ها و بازیگرانی از نسل‌های مختلف کار کرده، در مقطعی ستاره ای بوده که فروش فیلم‌هایش چرخ این سینما را چرخانده. اما انعطاف در بازیگری هنوز در او وجود دارد، تکراری نشده و با نقش‌های تازه قابلیت‌هایش را دوباره به رخ کشیده است. 

بعضی بازیگران جوهری دارند که آنان را همیشه در اوج نگه می دارد. مهم نیست چند ساله اند، هر سال چند فیلم بازی می کنند یا چه تعداد جایزه نصیبشان شده. مهم این است در هر نقش قابل قبولند و در بعضی آثارشان درخشان و به یادماندنی. آقای جمشید هاشم‌پور، دومان از نفس افتاده «قارچ سمی»، جمال خوش قد و قامت «مادر»، زینال بندری جذاب «تاراج»، ابوعون «مسافر ری»، آقا رحیم باصفای «هیوا» شما و نقش‌هایتان تا همیشه در دل ما می‌مانید. برقرار باشید.»

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: بازیگری جمشید هاشم پور سینما جمشید هاشم پور فرهاد قائمیان بازیگر پیشکسوت سینمای ایران جمشید هاشم پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرزند چهارم کایل واکر به دنیا آمد؛ خیانت بزرگ واکر فراموش شد؟!

زی‌سان: «کایل واکر» کاپیتان منچسترسیتی و همسرش «آنی کیلنر» چهارمین فرزند خود را به دنیا آوردند.

به گزارش زی‌سان، یکی از دوستان واکر به خبرگزاری‌ها گفته که چند ماه گذشته برای خانم کیلنر زمان «ویرانگر» و «دشواری» بوده است، آنی در ماه دسامبر متوجه شد که واکر فرزند دوم خود را از یک اینفلوئنسر اینستاگرام، «لورین گودمن»، به دنیا آورده است.

ستاره منچسترسیتی و انگلیس از ماه ژانویه در یک خانه اجاره‌ای دور از منزل ۳.۵ میلیون پوندی‌اش در پرستبری، چشایر زندگی می‌کند. این زوج همراه با فرزندان‌شان رومن، ۱۱ ساله، ریان، هفت ساله و رینگ، پنج ساله ادامه دادند و تمام تلاش خود را برای بازسازی رابطه خود انجام می‌دهند.

گمانه زنی‌هایی وجود دارد که خانم کیلنر حتی قرار است فرزند چهارمشان را که هنوز جنسیتش فاش نشده چهارشنبه شب به بازی خانگی منچسترسیتی در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال مادرید ببرد.

آنی کیلنر ترس این را داشت که استرس روی جنین متولد نشده‌اش در روز‌های آخر بارداری تأثیر بگذارد و کنترل توجه رسانه‌ها در مراحل آخر بارداری‌اش بسیار دشوار شده بود.

دوست خانوادگی کایل واکر و همسرش به رسانه‌ها گفته کایل واکر در بیمارستان بر بالین همسرش حضور داشته و مراقب او بوده است. وی همچنین عنوان کرده که کایل و همسرش در حال بازسازی رابطه خود هستند، اما هنوز به طور کامل آشتی نکرده‌اند. هنوز معلوم نیست که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. 

کایل واکر و آنی کیلنر از زمان مدرسه با یکدیگر دوست بودند و البته رابطه جدی آنها به مدت ۹ سال تا سال ۲۰۱۹ ادامه داشت، اما در سال ۲۰۱۹ از هم جدا شدند و در نهایت این دو در سال ۲۰۲۱ با هم ازدواج کردند.

سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • لیل (3) 3-3 (4) استون ویلا؛ امی مارتینز، نامی که فرانسه فراموش نمی‌کند!
  • نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید!
  • شوخی کریم باقری با هاشم بیک زاده / فیلم
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • پوپک گلدره ؛ بازیگری که ۶ ماه در کما بود و مرگی که پایانش نبود
  • ماجرای فوت بازیگری که ۶ ماه در کما بود
  • نیروهای مسلح درسی فراموش‌نشدنی به اسرائیل دادند
  • فرزند چهارم کایل واکر به دنیا آمد؛ خیانت بزرگ واکر فراموش شد؟!
  • نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن
  • تنبیه بارسلونا: 6 یک تاریخی را فراموش کنید!