Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴مطلب فوق بخشی از سخنان مهندس هاشم امینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، در جلسۀ بررسی مشکلات شهرستان مبارکه در حوزۀ آب و فاضلاب بود.

به گزارش خبرنگار فولاد، در این جلسه که با حضور مدیرعامل و جمعی از معاونان و کارشناسان شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، خانم دکتر صالحی نمایندۀ مردم شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، اصغر هدایت فرماندار و جمعی از شهرداران و مسئولان این شهرستان و نمایندگان شرکت فولاد مبارکه در محل فرمانداری مبارکه برگزار شد، نمایندۀ مردم شهرستان مبارکه، فرماندار، شهرداران، بخشداران، رئیس محیط‌زیست و سایر مسئولین مربوطه مباحث و مشکلات شهرستان در حوزۀ آب و فاضلاب را مطرح کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامۀ این جلسه، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان راهکار‌های حل موضوعات و مشکلات موجود را مطرح و آن‌ها را با نظر مسئولین حاضر مصوب نمود.

امینی با تأکید بر اینکه از نظر ایجاد شبکۀ فاضلاب، شهرستان‌های لنجان و مبارکه نسبت به سایر شهرستان‌های استان و حتی کشور از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردارند، اظهار داشت: نباید فراموش کنیم ۱۰ سال پیش در حوزۀ آب و فاضلاب و اقداماتی که در این خصوص در این شهرستان‌ها انجام شده بود در چه وضعیتی قرار داشتیم. بنده معتقدم هرکس، با هر تفکر و سلیقه‌ای، برای آبادانی این کشور خشتی روی خشت دیگر می‌گذارد، باید به او احترام گذاشت، چون آیندگان نیز این قضاوت را دربارۀ ما خواهند داشت.

ده سال پیش در کمیتۀ سلامت و امنیت قضایی استان بار‌ها جلساتی برگزار و موضوع فاضلاب شهر‌های مبارکه مطرح شد. فاضلاب به‌طور مستقیم و غیرمستقیم وارد رودخانۀ زاینده‌رود می‌شد و مردم در دفع فاضلاب دچار مشکل بودند. برای تمامی شهر‌ها ردیف بودجه اختصاص داده نمی‌شد. تا اینکه در اولین سالی که رودخانۀ زاینده‌رود بسته و صنعت استان دچار مشکل شد، این پیشنهاد مطرح شد که شرکت فولاد مبارکه برای ایجاد شبکۀ فاضلاب ورود کند تا با حل مشکلات شبکۀ فاضلاب شهر‌های مبارکه و لنجان هم مشکلات زیست‌محیطی حل شود و هم صنعت بتواند از محل تصفیۀ پساب و بازچرخانی آن در سیستم، بخشی از کمبود آب خود را جبران کند. در عین حال با این کار، بارِ این پروژه از دوش دولت برداشته شد.

وی ادامه داد: ایجاد شبکۀ فاضلاب در شهر مبارکه از سال ۶۲ آغاز شده بود و تا سال ۹۲ با اعتبارات دولت ۳۰ درصد پیشرفت داشت؛ تا اینکه با قراردادی که با فولاد مبارکه و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت منعقد شد، شرایطی فراهم شد تا میزان برداشت فولاد مبارکه از آب زاینده‌رود با جایگزینی پساب تصفیه‌شدۀ شهری و صنعتی کمتر و فشار‌هایی هم که از دیگر استان‌ها به اصفهان وارد بود تعدیل گردد.

امینی ضمن ابراز خرسندی از اینکه اجرای این پروژه به عهدۀ فولاد مبارکه گذاشته شد، ادامه داد: چاه‌هایی که قبلا برای دفع فاضلاب به روش سنتی حفر می‌شد مشکلات بسیار زیادی داشت و جدا از جنبۀ سلامت و بهداشت، برای تمامی زیرساخت‌ها از جمله تأسیسات زیرزمینی و آسفالت معابر و خانه‌های شهروندان مشکل‌ساز بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اجرای این کار را مصداق بارز کار جهادی دانست و گفت: این پروژه اتفاق بسیار بزرگی بود و تا امروز حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان در این شهرستان برای آن هزینه شده است. در واقع کاری که در شرایط اقتصادی امروز کشور برای دولت امکان‌پذیر نبود، ظرف ۴ تا ۵ سال به فرجام خوش رسید و این همان پیروزی در جبهۀ جنگ است.

وی از سرمایه‌گذاری شرکت آب و فاضلاب در بسیاری از شهر‌های استان از جمله شاهین‌شهر، دولت‌آباد و نجف‌آباد، بُرخوار، اصفهان، فولادشهر و بهارستان برای جمع‌آوری و بازیافت پساب خبر داد و گفت: این کار بسیار حائز اهمیت و ضروری است؛ چراکه آیندۀ رودخانۀ زاینده‌رود و وضعیت سفره‌های زیرزمینی مشخص نیست و باید به فکر استفادۀ بهینه از منابع آبی باشیم.

لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فولاد مبارکه فولاد مبارکه اصفهان شرکت آب و فاضلاب استان فولاد مبارکه زاینده رود شهرستان ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، احیاجاهدی اظهار داشت: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه جمع آوری، خطوط اصلی و انتقال در شهر ارومیه اجرا شده و برای تحت پوشش قرار دادن صددرصدی، نیاز به ۲۵۰ کیلومتر شبکه است که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا ۵ سال آینده اجرا خواهد شد.   وی در خصوص مسائل و مشکلات فاضلاب در منطقه حاجی پیرلو ارومیه نیز گفت: این منطقه و خیابان گلشن که با مشکل مواجه هستند، سابق براین بدلیل قرار گرفتن در خارج از محدوده شهر، فاقد شبکه فاضلاب و براساس مطالعات انجام شده دارای سیب معکوس بوده که در برنامه‌های مطالعاتی شرکت آب و فاضلاب برای اجرای سامانه فاضلاب قرار دارد.   وی، نیاز منطقه به شبکه جمع آوری و دفع فاضلاب د راین منطقه را ۷ کیلومتر اعلام کرد و افزود: با اتمام مطالعات مورد نیاز، اجرای شبکه فاضلاب در منطقه حاجی پیرلو و خیابان گلشن در دستور کار شرکت آب و فاضلاب قرار خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • ابرپروژه‌های صنعت گاز برای سرمایه‌گذاری معرفی شدند
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر گاز ایران
  • جورچین صنعت گاز برای ادامه مسیر پرافتخار گاز ایران
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون‌بندی شبکه آب در غرب و شرق شهرکرد
  • ارومیه نیازمند ۲۵۰ کیلومتر توسعه شبکه فاضلاب است
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • آب شرب مناطق سیل‌زده نیکشهر، زرآباد و کنارک وصل شد