Web Analytics Made Easy - Statcounter

با وجود همه شرایط اعلام شده از سوی مسئولان، دغدغه بازگشایی مدارس و نوع آموزش‌ها در سال تحصیلی جاری همچنان میان والدین و دانش‌آموزان وجود دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز، آموزش و پرورش امری است که از دیر باز جزو مهمترین و اساسی ترین ارکان هر جامعه ای بوده است.

یکی از عوامل مهم، پیشرفت و ترقی جوامع پیشرفته، آموزش و پرورش کارآمد و توانمند آن جوامع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در دنیای امروز که رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع در گرو گسترش جهان شمول وسریع علم و فناوریهای نوین است، نظامهای آموزش و پرورش از اهمیت فراوانی برخوردار است .

والدین در همه‌جا با این سوال مواجه هستند که آیا بازگشت فرزندان آنان به مدرسه در دوران شیوع کرونا به صلاح است یا خیر.

تا از سلامت فرزندم مطمئن نباشم او را راهی مدرسه نمی‌کنم
 
خانم امیری مادر یکی از دانش آموزان فارسانی است که فرزند خود را به دلیل بحث کرونا ویروس به مدرسه نفرستاد می گوید : به دلیل اینکه مشخص نیست آموزش و پرورش توانایی کنترل این ویروس را در مدرسه دارد یا خیر از رفتن فرزندان خود به مدرسه جلوگیری کردیم.
 
وی به زیر ساخت های فضای مجازی اشاره داشت و گفت: آموزش مجازی به یک سری زیر ساخت ها نیاز دارد اما در شرایط کنونی آماده سازی آن زیر ساخت ها امکان پذیر نیست.باید یک برنامه جامع و کامل و منسجم در یک شبکه ی واحد ترسیم و در اختیار معلم و دانش آموز و اولیا قرار داده شود.

همه مواقع اینترنت در دسترس فرزندم نیست که حضور در فضای مجازی داشته باشد
 
خانم حیدری مادر یکی دیگر از دانش آموزان  در گفتگو با خبرنگار ما  اظهار داشت: برنامه شاد را در گوشی نصب کرده ام اما فرزندم تنها زمانی می تواند وارد کلاس شود که من در منزل حضور دارم، وقتی در اداره هستم، فرزندم هم خیلی به درس تن نمی دهد. فرزندم حتی حاضر نیست پای تلویزیون، و از شبکه آموزش، برنامه های درسی را دنبال کند.

مسئولین اطلاعات درستی از کرونا را در اختیار والدین قرار دهند

مهرداد شریفی یکی دیگر از والدین دانش آموزان  فارسانی  که  اجازه حضور فرزند خود بر سر کلاس درس را نداده است در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: والدین دانش آموزان مدرسه فرزندم در یک گروه مجازی خانوادگی شب گذشته اعلام کردند که به دلیل نگرانی از انتشار ویروس کرونا اجازه ندهیم فرزندانمان در کلاس درس خود حاضر شوند.

این پدر دانش آموز ادامه داد: من هم مثل سایر والدین دانش آموزان اجازه ندادم فرزندم به مدرسه برود و مشخص نکردیم که تا چه زمان فرزندان ما در کلاس درس حاضر نشوند.

احمدی با اشاره به نگرانی دانش آموزان در مورد این ویروس نو ظهور در کشور ادامه داد: از مسوولان خواستاریم که اطلاعات صحیح را در مورد این ویروس به صورت روزانه به ما اعلام کنند تا شاید از نگرانی ها کاسته شود.

به گزارش جهانبین نیوز ؛ اینها تنها بخشی از دغدغه‌های والدین است که به صورت اتفاقی با خبرنگار ما مواجه شده و ابراز داشتند.

به نظر می‌رسد این دغدغه‌ها برای بیشتر والدین وجود داشته باشد ضمن اینکه برای معلمان هم بعضی از این مسائل وجود دارد.

از جمله نوع آموزش از طریق فضای مجازی، ارتباط خارج از ساعت کاری دانش‌آموزان با معلمان که گاهی به نصف شب هم کشیده می‌شود و باعث آزار و اذیت خانواده‌هایشان می‌ شود؛ آشنا نبودن تعدادی از معلمان با این شیوه آموزشی، نداشتن محتوای لازم برای ارائه در فضای مجازی و دغدغه اصلی که مشترک میان دانش‌آموزان و معلمان است، اینترنت پرسرعت ارزان قیمت که البته همه این مسائل به شهرها و روستاهایی اختصاص دارد که از نعمت اینترنت برخوردارند.

تعداد زیادی روستا هستند که از اینترنت بی‌بهره‌اند که البته به نظر می‌رسد به دلیل کم بودن دانش‌آموزان بتوان در آن مراکز کلاس‌ها را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی دایر کرد.


کلاس‌ها حضوری و با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می‌شود

فرحناز قائدامینی مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفتگو با جهانبین نیوز غ اظهار کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا با در نظر گرفتن کلیه شرایط  جوانب  موافقت خود را برای بازگشایی مدارس از تاریخ 15 شهریورماه اعلام کرده است که  بر اساس این تصمیم، دستورالعمل‌های خاصی از سوی وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل و پس از آن از سوی اداره کل  به تمامی مناطق و مدارس استان ابلاغ شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: بنابر وضعیت‌های مختلف، برنامه‌های آموزشی متناسب با وضعیت موجود پیش بینی شده است و این برنامه ها از انعطاف کافی برای تغییر در شرایط متفاوت برخوردارند.

کلاس‌ها حضوری اما با رعایت ضوابط بهداشتی برگزار می‌شود

وی ضمن بیان اینکه کلیه تصمیمات آموزش و پرورش در هماهنگی کامل و با نظر ستادملی مقابله با کرونا اتخاذ می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبه ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا،  مقرر شد که در هر وضعیتی کلاس‌ها به صورت حضوری اما با رعایت ضوابط و مقررات خاصی که با همکاری مسؤولان بهداشت و درمان درنظر گرفته شده است برگزار شود.

قائدامینی تصریح کرد: از جمله مواردی که به آن توجه شده موضوع گندزدایی و ضدعفونی کردن فضای کلاس‌ها بوده که در  سراسر مدارس سطح استان انجام شده و به طور مستمر از سوی مسئولان آموزش و پرورش بر این امر نظارت صورت گرفته است.

کاهش زمان کلاس‌ها به 35 دقیقه

وی اضافه کرد: رعایت فاصله‌گذاری بر اساس مساحت کلاس درس، استفاده دائم دانش‌آموزان از ماسک، ایجاد تهویه برای کلاس‌ها و نظارت مستمر و ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است و برای ازدحام کمتر کلاس‌های پر جمعیت، تصمیم بر شیفت‌بندی دانش‌آموزان شده و ساعت درسی هر کلاس به حداکثر 35 دقیقه کاهش پیدا کرده است.

وی  ضمن بیان اینکه آموزش حضوری برای مدارس و کلاس های زیر 10 نفر انجام می شود، خاطرنشان کرد: شیفت بندی حضور دانش آموزان در کلاس‌های بالای 10 نفر بر اساس مساحت کلاس و تعداد دانش‌آموزان صورت می گیرد تا فاصله گذاری اجتماعی بطور کامل رعایت شود؛ که بر این اساس ممکن است دانش ‍آموزان دو یا سه روز در هفته در کلاس درس حاضر شوند.

قائدامینی  حفظ سلامت و امنیت روانی و جسمی دانش آموزان را مهمترین رکن آموزش بیان کرد و گفت: زنگ‌های تفریح به صورت گردشی طراحی شده و معلمین در کلاس درس فقط  به تدریس و آموزش می پردازند و سایر مباحث از طرق دیگر  همچون شبکه شاد پیگیری می‌شود.

مدارس برای حضور دانش‌آموزان آماده است

خدایار قاسمپور نیز اظهار داشت: طی ماه‌های اخیر تعداد 23 جلسه در آموزش و پرورش برای پیگیری مصوبات و هم‌اندیشی برای بازگشایی مدارس صورت گرفته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با تلاش مدیران مدرسه در خصوص تجهیز مدارس سطح استان سه نوبت ابلاغ اعتبار در سال جدید در خصوص احداث و ترمیم آب‌خوری‌ها، سرویس‌های بهداشتی و لوله‌کشی صابون مایع دقت‌های لازم انجام شده و مدارس برای حضور دانش‌آموزان آماده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان کلاس درس فضای مجازی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد

ایسنا/مازندران نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای و فضای مجازی برای دانش آموزان در شهرستان آمل برگزار شد.

مسئول برگزاری این همایش و کارسوق آموزشی به خبرنگار ایسنا گفت، نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای وفضای مجازی برای دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای و تحلیل آنها در این بخش درحوزه فضای مجازی با حضور دانش آموزان چند مدرسه به محوریت دبیرستان علامه حلی آمل برگزار شد.

مهناز خاکی داودی، با اشاره به اینکه درعصر کنونی که با گسترش هزاران شبکه رسانه‌ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود، داشتن سواد رسانه‌ای برای همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان مهم است، افزود: داشتن سواد رسانه به ما کمک می‌کند که اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته‌باشد.

وی ادامه داد، اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زودگذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند، این نوع تصمیمات می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل، همچنین با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نوعی تکنیک عملی ومهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود، تصریح کرد، سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

به گفته خانم خاکی داودی، سواد رسانه ۵ مهارت را به ما می‌آموزد که شامل تشخیص چیزی که رسانه‌ها قصد ایجاد آن در باور مردم را دارند، تشخیص تعصبات و دروغ‌های رسانه‌ها، کشف داستان‌های پنهان در خبرها، ارزیابی رسانه‌ها با تجربیات، باورها و ارزش‌های خود طراحی و ایجاد پیام‌های رسانه‌ای خود است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به هر فردی مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا، مهارت تحلیل و ارزیابی آن، مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اضافه کرد: امروز نوع استفاده از فضای مجازی که دانش آموزان استفاده می‌کنند، باید هوشیار باشند که خیلی‌ها با نوع مطالب وانتشار گسترده آن‌ها به دنبال پیاده کردن برخی هدف‌های خاص هستند و نمونه آن که دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال جداسازی نوجوانان ما از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا افکار نوجوانان ما را به سمت باورپذیری‌های غیر متعارف سوق دهد.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل ادامه داد، برگزاری کارسوق و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با هدف آگاهی بخشی و توانمندسازی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه فضای مجازی در قالب این دوره آموزشی یک روزه برگزار شد.

در این دوره یکی از اساتید حوزه سواد رسانه‌ای وفضای مجازی به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره کرد.

در ادامه مباحث مرتبط با امنیت در فضای مجازی، شیوه‌های کلاه برداری، حملات سایبری، حساسیت نسبت به آمادگی در برابر تکنولوژی هوش مصنوعی و تاثیرات عمیق‌تر آن در زندگی آینده بشر بیان شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • اخذ نوبت سنجش سلامت دانش آموزان اتباع امکانپذیر نشده است
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی