Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، آزمون کارشناسی رسمی دادگستری، ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ برگزار می‌شود.

علی بهادری جهرمی رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: همراه داشتن ماسک شرط ورود به جلسه آزمون است و با توجه به اعلام ستاد کرونا و الزامات سازمان سنجش به عنوان برگزار کننده آزمون، داوطلبان برای صیانت از سلامتشان باید حتما وسایل لازم بهداشتی را به همراه داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همراه داشتن ماسک شرط ورود به آزمون است و داوطلبان باید ماسک ذخیره هم با خود به همراه داشته باشند و داشتن حداقل دو ماسک لازم است، همچنین به همراه داشتن دستکش و الکل هم توصیه می‌شود.

وی بیان کرد: داوطلبان به «کارشناسی» به عنوان «شغل» نباید نگاه نکنند؛ کارشناس رسمی به مثابه قاضی تخصصی است و اگر هدفتان کسب درآمد و اختیار کردن شغل است، توصیه می‌کنم آزمون ندهید، اما اگر خواهان کمک به عدالت و استیفای حق هستید و هدفتان خدمت رسانی است، از شما می‌خواهم که در آزمون شرکت کنید.

آزمون به تعویق نمی‌افتد / دو دقیقه زمان برای هر تست

بهادری جهرمی گفت: آزمون کارشناسی رسمی که قرار است ۲۰ شهریور ماه برگزار شود، مربوط به سال ۹۸ است و به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده است، لذا آزمون در موعد مقرر برگزار خواهد شد و دیگر به تعویق نمی‌افتد و علاوه بر آن ۶۶ هزار نفر در آزمون ثبت نام کرده‌اند.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: در کم جمعیت‌ترین استان‌ها حدود ۵۰۰ نفر شرکت کرده‌اند و در تهران به عنوان پرجمعیت‌ترین حوزه، حدود ۱۷ هزار داوطلب شرکت کرده‌اند و شایان ذکر است آزمون به صورت سراسری در تمام مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: مدت زمان آزمون برای تمامی رشته‌ها ۱۱۰ دقیقه است و فنی مهندسی‌ها به ۵۵ تست پاسخ خواهند داد و غیرفنی مهندسی‌ها به ۶۵ تست پاسخ می‌دهند، همچنین فرصت پاسخگویی برای هر تست فنی مهندسی با توجه به محاسبات، دو دقیقه و برای سایر رشته‌ها کمتر از دو دقیقه است.

به همراه داشتن جزوه و ماشین حساب مجاز نیست

بهادری جهرمی اظهار کرد: تمامی رشته‌ها در آزمون، ابتدا به ۱۰ سوال عمومی (حقوقی) پاسخ می‌دهند و سپس فنی مهندسی‌ها ۴۵ تست را پاسخ می‌دهند و غیرفنی مهندسی‌ها هم به ۵۵ تست جواب خواهند داد.

وی گفت: سوالات عمومی، اطلاعاتی است که هر کارشناس باید آن‌ها را بداند؛ از جمله قوانین و مقررات ناظر به کارشناسی که در قانون کارشناسان، آیین نامه اجرایی مرکز و آیین دادرسی آمده است و پیش از این کتابی را در مرکز با عنوان «برگزیده قوانین و مقررات کارشناسی» منتشر کرده‌ایم که داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز یا انتشارات پژواک عدالت آن را تهیه کنند. به همراه داشتن کتاب و جزوه و ماشین حساب برای هیچ یک از رشته‌ها مجاز نیست. 

بهادری جهرمی تصریح کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه کارت‌های ورود به جلسه در سایت سازمان سنجش منتشر خواهد شد.

امکان داشتن همزمان پروانه وکالت و کارشناسی وجود ندارد

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: با توجه به مقررات هیأت نظارت مرکز، امکان داشتن همزمان پروانه وکالت و پروانه کارشناسی ممکن نیست، البته چه وکلایی که از مرکز پروانه دارند و چه وکلایی که از کانون پروانه دارند، می‌توانند در آزمون کارشناسی شرکت کنند، اما هنگام دریافت پروانه کارشناسی باید از اشتغال بهار وکالت انصراف دهد داشتن همزمان دو پروانه کارشناسی در دو رشته مختلف هم ممکن نیست و متقاضیان نقل و انتقال نیز می‌توانند صورت‌ها کسب نمره لازم برای حوزه مورد تقاضا، به آن حوزه منتقل شوند. همچنین در صورت کسب نمره لازم در رشته مورد تقاضا، یک کارشناس می‌تواند با شرکت در آزمون رشته کارشناسی خود را عوض کند.

برای قبولی، موفقیت در دو مرحله تستی و شفاهی شرط است

وی بیان کرد: آزمون علمی دو مرحله‌ای تستی و شفاهی است. برای قبولی در آزمون، موفقیت در هر دو مرحله شرط است. در صورت قبولی در مرحله تستی و دعوت به مصاحبه، حقی برای کسی ایجاد نمی‌شود، پس از قبولی در مرحله دوم آزمون و مثبت بودن استعلامات و طی سایر مراحل، پروانه کارآموزی کارشناسی صادر می‌شود. مطابق آیین نامه اصلاحی دوره کارآموزی کارشناسی یک ساله است و ظرفیت حوزه‌ها مشخص شده است. با توجه به مصوبه هیأت نظارت، امکان افزایش ظرفیت نیست. تکمیل ظرفیت هم به کسب نمره و امتیاز لازم منوط است. حد نصاب ۱۲ از ۲۰ با احتساب ترازگیری است.

نتایج مرحله اول دو ماه دیگر اعلام می‌شود

بهادری جهرمی گفت: نتایج مرحله تستی آزمون حدودا ۲ ماه بعد از آزمون اعلام خواهد شد. کل فرآیند آزمون کارشناسی رسمی حدود یک سال به طول می‌انجامد. به داوطلبانی که مدارکشان ناقص است، در صورت پذیرش در آزمون فرصت مجدد برای تکمیل مدرک داده می‌شود و همچنین سهمیه ایثارگران مطابق قانون، ۳۰ درصد ظرفیت در هر آزمون البته به شرط کسب حداقل ۷۰ درصد حدنصاب آزمون است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزمون وکلا کارشناسان رسمی قوه قضاییه آزمون کارشناسی رسمی بهادری جهرمی همراه داشتن مهندسی ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۸۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌شود

معاون آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور از برگزاری آزمون مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین دوره المپیاد علمی دانشجویی کشور در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه سال جاری در مراکز مناطق ۱۰ گانه کشور خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، علی صدر با اعلام این خبر، افزود: مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور در رشته‌های زبان و ادبیات فارسی، علوم جغرافیا، علوم اقتصادی، الهیات و معارف اسلامی، علوم تربیتی، حقوق، روانشناسی، علوم زمین، شیمی، فیزیک، زیست‌شناسی، آمار، ریاضی، مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی کشاورزی (زراعت و اصلاح نباتات)، سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به مراکز برگزارکننده المپیاد دانشجویی کشور گفت: دانشگاه‌های تربیت مدرس، مازندران، تبریز، بوعلی سینا همدان، رازی کرمانشاه، اصفهان، شیراز، شهید باهنر کرمان، شهید چمران اهواز و فردوسی مشهد مراکز برگزارکننده این آزمون هستند.

صدر در پایان خاطر نشان کرد: منتخبین المپیاد غیرمتمرکز به همراه منتخبین مرحله اول المپیاد متمرکز (آزمون کارشناسی ارشد) که اسامی آن‌ها از طریق درگاه مرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور اعلام خواهد شد، می‌توانند در آزمون تشریحی مرحله دوم (نهایی) المپیاد علمی دانشجویی کشور در اوایل مرداد ماه سال ۱۴۰۳ شرکت کنند.

دیگر خبرها

  • نوزدهمین حراج شمش طلای مرکز مبادله اردیبهشت برگزار می‌شود
  • بررسی ادامه تحصیل از کارشناسی به دکتری علوم آزمایشگاهی در کمیته‌های تخصصی
  • برگزاری مرحله غیر متمرکز المپیاد علمی دانشجویی کشور، فردا
  • اختصاص ۱۳۰ مرکز برای برگزاری آزمون‌های نهایی در کردستان
  • مرحله غیرمتمرکز بیست و نهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور ۳۱ فروردین ماه برگزار می‌شود
  • المپیاد علمی دانشجویی غیرمتمرکز ۳۱ فروردین برگزار می‌شود
  • مرحله غیرمتمرکز المپیاد علمی دانشجویی ۳۱ فروردین برگزار می شود
  • تمدید مهلت ثبت نام در آزمون تخصصی پزشکی سال ۱۴۰۳
  • اخذ مجوز راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته اخلاق پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی قم
  • رئیس سازمان نظام روان‌شناسی: برگزاری مصاحبه پذیرفته‌شدگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای در اردیبهشت‌/ اصلاح قانون سازمان روانشناسی