Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@16:51:03 GMT

ناکامی طالبان در حمله به هرات

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۰۵۷۴

ناکامی طالبان در حمله به هرات

به گزارش افکارنیوز،

 صبح امروز شنبه نیروهای طالبان اقدام به حمله به منطقه غوریان ولایت هرات نمودند که این حمله با واکنش ارتش افغانستان مواجه شد.

اخبار بین الملل- واکنش ارتش افغانستان موجب عقب نشینی نیروهای طالبان شد.

به گفته مقامات محلی، نیروهای طالبان دو کیلومتر عقب نشینی کرده اند اما با این وجود درگیری همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حملات طالبان در حالی ادامه دارد که در هفته گذشته نمایندگان دولت افغانستان با سفر به قطر مقدمات آغاز مذاکرات بین افغانی را آماده کردند.

مذاکرات بین افغانی یکی از مواردی است که در توافق صلح طالبان با آمریکا قید شده است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: طالبان افغانستان آمریکا افغانستان طالبان قطر آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۵۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان

حزب التحریر که گفته می‌شود تفکر آنها نزدیک به داعش است در بیانیه‌ای از بازداشت سخنگوی خود توسط حکومت طالبان خبر داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، حزب التحریر در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در شبکه ایکس اظهار داشت شماری از اعضای آنها از طی دو ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی حکومت افغانستان به جرم دعوت و فعالیت و برپایی خلافت اسلامی بازداشت شده‌اند.

این بیانیه افزود «سیف الله مستنیر» سخنگوی حزب التحریر نیز توسط حکومت طالبان بازداشت شده است.

در این بیانیه با انتقاد از حکومت طالبان آمده است نظام حاکم سد راه دعوت به سوی خیر است و باید افراد بازداشت شده را رها کنند.

حکومت طالبان طی سال گذشته دهها نفر از اعضای حزب التحریر را در نقاط مختلف افغانستان به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی داعش بازداشت کرده است.

حزب التحریر که بسیاری از افراد این گروه را در افغانستان تروریستی می‌خوانند با شعار برقراری خلافت اسلامی در بیش از یک دهه اخیر از طریق فضای مجازی، پخش ماهنامه و هفته نامه، تریبون مساجد و حتی در دانشگاه‌های افغانستان فعال بوده است.

دادگاه طالبان 20 عضو «حزب التحریر» را به 3 سال زندان محکوم کردطالبان: فعالیت «حزب التحریر» و «جمعیت اصلاح» در دانشگاه‌ها ممنوع استبازداشت اعضای «حزب التحریر» به اتهام تبلیغ برای داعش در شمال افغانستان

مرکز تحقیقی «پیک» پیش از این گزارش داده بود کشورهایی که از گروه تروریستی داعش در افغانستان حمایت می‌کنند با هدف ایجاد پایگاه فکری برای جریان‌های تکفیری ساز، کار تبلیغاتی را از طریق «حزب‌التحریر» در این کشور راه اندازی کرده‌اند.

برخی سران سیاسی و شخصیت‌های افغانستان گفته بودند حزب التحریر با شعار خلافت جهانی اسلام، با ترویج عقاید وهابیت در بین مردم برای گروه‌های تروریستی داعش و النصره سربازگیری می‌کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده نخواهد شد
  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • نیروی زمینی ارتش مشغول انسداد نوار مرزی ایران و افغانستان است
  • واکنش امام جمعه مشهد به حمله ایران به اسرائیل |‌ غیر از قدرت نمایی زبان دیگری اثر نمی کند
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد/ باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • باور به پوشالی ‎بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده ‎است
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری