Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از مراجع تقلید در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه بر ضرورت برگزاری کلاس‌های حوزه به صورت حضوری در حد امکان، دقت نظر در برگزاری کلاس‌های مجازی و توجه به مباحث اخلاقی طلاب در حوزه‌های مجازی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در در پیام تصویری به آیین بازگشایی حوزه‌های علمیه  اظهار کرد: آیه 122 سوره توبه با صراحت بیان می‌کند که پیامبر (ص)دستور تشکیل حوزه علمیه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خداوند دستور داد، ‌که عده ای در مدینه تعلم در دین پیدا کنند و زمانی که مجاهدان به سوی آنها بازگشتند، به آنان تعلیم دهند.

وی گفت: تعلیم پیامبر(ص) و امام علی(ع) در مسجد صورت می‌گرفت که این مساله تا زمان امام باقر و امام صادق(ع) ادامه داشت که حوزه علمیه شیعه گسترش عظیم پیدا کرد. پس از این حضرات مرحوم شیخ طوسی اولین نفری بودند که حوزه علمیه نجف را تاسیس کردند و در سایر شهرستان‌ها این روند توسعه یافت و سپس این حوزه در قم تشکیل شد.

این مرجع تقلید تصریح کرد: این میراث بزرگ، از زمان پیامبر اکرم(ص) برای ما باقی مانده است. حوزه علمیه سند افتخار ما است. اگر حوزه علمیه نباشد، اسلام به تدریج محو می‌شود.

وی بیان کرد: سه موضوع مهم را در حوزه امروز نباید فراموش کرد. امروز شرایط بسیار سختی است. اگر می‌توان حوزه را به شکل حضوری و لو کم برگزار شود، باید اینکار انجام شود. خود بنده تصمیم گرفتم که دروس با 10 نفر تشکیل و ضبط شود. این دروس باید با رعایت همه شئونات بهداشتی دنبال شود. اگر این این روند نشد نوبت به حوزه مجازی می‌رسد. پس تا امکان دارد حوزه علمیه را باید حضوری تشکیل داد.

آیت الله مکارم شیرازی اظهار کرد: نکته دوم اینکه اگر حوزه هم مجازی شد، روی حضور و غیاب دقت بسیاری انجام شود. نباید کلاس‌ها به شکلی برگزار شود که قید و بندی برای حضور وجود نداشته باشد.

وی یادآور شد: نکته سوم این است که مسایل اخلاقی در حوزه‌های مجازی کمرنگ نشود. طلاب باید در کلاس‌های مجازی یا حضوری حتما روی شرح احادیث و مسایل اخلاقی تمرکز داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: حوزه علمیه به دو عنصر علم و اخلاق استوار است. همانگونه که علم باید در حد اعلی باشد، تقوا و اخلاق نیز باید در حد اعلی باشد.

این مرجع تقلید گفت: بنده از صمیم دل برای همه شما دعا می‌کنم و مسئول حوزه‌های علمیه کشور و شورای عالی حوزه را دعا می‌کنم که در این شرایط سخت آبروی حوزه علمیه را حفظ کنند.

وی اظهار کرد: در شهرستان‌ها نیز باید مدیران حوزه علمیه شهرستان‌ها با همین برنامه‌ها خودشان را هماهنگ کنند و چنان شود که در آن شهرها هم مثل قم حوزه علمیه حضوری در صورت امکان و اگر امکان ندارد با رعایت همه موازین بهداشتی و آموزشی و اخلاقی کلاس‌ها برگزار شود. دعای امام زمان(عج) نیز شامل حال حوزه‌های علمیه است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: حوزه علمیه حوزه های علمیه مکارم شیرازی حوزه علمیه آیت الله کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۰۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مالیات باید عادلانه باشد

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار با سبحانیان رییس سازمان مالیاتی کشور با اشاره به ضرورت دریافت مالیات جهت پیشبرد امور کشور گفت: دریافت مالیات باید عادلانه و همراه با رضایت مؤدیان باشد، که این باعث جلب اعتماد آنان می گردد.

وی با اشاره به تعطیلی بعضی از کارگاه های تولیدی و کارخانجات بدلیل مالیات بسیار سنگین افزود: مالیات سنگین سبب تعطیلی کارگاه های تولیدی کشور و سوق دادن سرمایه ها به سمت بازارهای غیرتولیدی برای فرار از مالیات و بیکار شدن کارگران می شود.

این مرجع تقلید، قابل اطمینان بودن مأمورین مالیاتی را مهم دانسته و گفت: متأسفانه برخی از مأموران مالیاتی با مؤدیان در محاسبه مالیات تبانی می کنند، که باید با آن برخورد شود.

آیت الله مکارم شیرازی مسوولیت سازمان مالیاتی را سخت و مهم دانسته و فزود: از سویی برخی به هر نحوی از پرداخت مالیات فرار می کنند و از سویی سازمان مجبور به تأمین هزینه های جاری کشور با مالیات است، لذا باید به گونه ای برنامه ریزی شود که مالیات عادلانه ستانده شود.

وی اقتصاد جامعه سالم را بر پایه مالیات عادلانه دانسته و بیان کرد: باید مصارف مالیات تبیین شود تا مردم نسبت به پرداخت آن توجیه شود.

این مرجع تقلید، دریافت مالیات را مختص به زمان حال ندانسته و ادامه داد: مالیات در اسلام، همان زکات است و در زمان ائمه علیهم السلام غیر از وجوهات شرعیه، مالیات هم اخذ می شد.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه هزینه های دفاعی و نظامی کشور نیز از طریق مالیات تأمین می شود گفت: در گذشته خود مجاهدان هزینه های مرکب و خوراک خودشان را تأمین می کردند، در حالی که امروزه اشخاص به تنهایی توانایی تهیه ادوات نظامی را ندارند، از این رو این هزینه ها بر عهده نظام اسلامی بوده که از طریق مالیات تأمین می شود.

در ابتدای این دیدار ربیس سازمان مالیاتی کشور، گزارشی از اقدامات سازمان متبوع خود، ارائه کرد.

کد خبر 6082206

دیگر خبرها

  • امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم
  • دریافت مالیات باید عادلانه باشد
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • آیت الله مکارم شیرازی: هزینه سفر حج بسیار سنگین است
  • لزوم توجه جدی به دغدغه‌های مراجع عظام تقلید در بانکداری
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • آیت‌الله مکارم شیرازی: هزینه‌های سفر حج کاهش یابد
  • درس اخلاق طلاب مدرسه علمیه زینب کبری (س) ارومیه
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است