Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-24@19:38:00 GMT

سفر یک هیأت عالی‌رتبه روسی به سوریه

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۱۲۸۵

سفر یک هیأت عالی‌رتبه روسی به سوریه

به گزارش افکارنیوز،

 یک منبع عالی‌رتبه دیپلماتیک به روزنامه الشرق الاوسط گفت که قرار است یک هیأت نظامی، سیاسی و اقتصادی روسیه به سرپرستی «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور به دمشق سفر کند.

اخبار بین الملل- به گفته مقام روسی، سفر مذکور بسیار «مفصل» خواهد بود و این هیأت قرار است دیدارهایی با «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و تعدادی از مسئولان سوری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او همچنین گفت که هیأت روسی مهم‌ترین مسائل مرتبط با پرونده سوریه در سطوح دیپلماتیک، سیاسی، نظامی و اقتصادی را با مسئولان روسی به بحث خواهد گذاشت.

یک منبع دیپلماتیک غربی نیز به الشرق الاوسط گفت که سفر لاوروف بر مسائل مبارزه با تروریسم، نتایج کمیته قانون اساسی و بحث در خصوص پرونده مناطق شرق فرات، متمرکز خواهد بود.

نکته قابل توجه در این خبر، سفر لاوروف به سوریه است که پس از ۹ سال انجام می‌پذیرد. وزیر خارجه روسیه آخرین بار در فوریه ۲۰۱۲ به دمشق رفته بود.

لاوروف پنجشنبه هفته گذشته طی دیدار با «گئر پدرسون» نماینده سازمان ملل در امور سوریه، این نشست را «بسیار مفید و نتیجه‌بخش» توصیف کرد و گفت که مسکو به کمک‌های خود به سوریه برای تغییر قانون اساسی در چارچوب قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت ادامه می‌دهد.

او همچنین گفت که تحولاتی در سطح میدانی در حال رخ دادن است و علاوه بر روند سیاسی، روسیه با دقت تحولات میدانی را نیز تحت نظر دارد.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفته بود که به همراه ایران و ترکیه برای اجرای روند آستانه و کمک به دولت سوریه برای خلاصی از تروریسم و تضمین تمامیت ارضی سوریه تلاش می‌کند.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: روسیه سوریه شورای امنیت روسیه سرگئی لاوروف سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند

بر اساس اعلام سفارت ایران در روسیه تا ۲ ماه دیگر امکان استفاده از کارت‌های بانکی اعتباری روسی در ایران فراهم می‌شود. به این ترتیب گام نخست استفاده از کارت‌های بانکی ایرانی در روسیه هم برداشته شد.

محسن رحیمی، سفیر کشورمان در روسیه، اعلام کرده که ایجاد زیر ساخت‌های مورد نیاز برای استفاده از کارت‌های بانکی روسیه در ایران در حال انجام است و البته بارگزاری سامانه‌های آن کمی زمان خواهد برد.

وی تأکید کرد این اقدام در راستای ادامه تلاش‌های روسیه و ایران برای تقویت مناسبات اقتصادی در دستور کار قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • کارت‌های بانکی اعتباری روسی به زودی به ایران می‌آیند
  • امضای اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان
  • فیلم/ امضای اسناد همکاری بین هیئت‌های عالی رتبه ایران و پاکستان
  • هشدار روسیه به غرب؛ در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • لاوروف: غرب در آستانه یک درگیری هسته‌ای است
  • لاوروف: جهان در آستانه درگیری بین قدرت‌های هسته‌ای قرار دارد
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • اسناد همکاری میان هیات‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد
  • روسیه: غرب بر لبه پرتگاه جنگ هسته‌ای گام برمی‌دارد
  • لاوروف: غرب در آستانه درگیری نظامی بین قدرت‌های هسته‌ای است