Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:46:55 GMT

آموزش مجازی در استان فارس ، تجربه ای نو در سایه کرونا

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۱۳۴۷

آموزش مجازی در استان فارس ، تجربه ای نو در سایه کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز شنبه با تبریک آغاز سال تحصیلی نو به دانشجویان و دانش آموزان یاد آور شد : بی شک در تمامی بیش از ۶ ماه گذشته همه ما تلاش خود را به کار بسته ایم تا تمامی مردم شریف از نهایت سلامت بهره مند باشند و به ویژه این مسوولیت در راستای تامین سلامت مجموعه عظیم دانشجویان دانشگاه مورد اهتمام جدی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهرزاد لطفی با بیان اینکه به لطف پروردگار و به پاس تلاش های صورت گرفته، مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز به مدد پشتوانه قوی در زمینه زیرساخت های آموزش مجازی، از مراکز آموزش عالی ویژه کشور بوده  است افزود: در ماه هایی که با این همه گیری  مواجه شدیم، رسالت «آموزش» در این مجموعه همچون گذشته تداوم یافت و توانستیم در ایام کرونا نیز در این امر به نحو موفقی وارد عمل شویم. در این راستا ضمن بهره مندی از زیرساخت ها و توانمندی های موجود، نسبت به ارتقای کمی و کیفی امکانات نیز تلاش ویژه ای صورت گرفت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن تبریک فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به تمامی پویندگان راه علم و دانش، به ویژه اساتید و اعضای  هیات علمی دانشگاه و دانشجویان  که پرچم پرافتخار اندیشه در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره به دستان پرتوان شما عزیزان بر فراز قله های علم و معرفت به اهتزاز درآمده است، اظهار امیدواری کرد در شرایط کنونی نیز بتوانید در مسیر ارتقای جایگاه دانشگاه در عرصه های علمی و آموزشی، گام های سازنده ای برداشته و شاهد روند رو به رشد مجموعه علوم پزشکی شیراز در این زمینه باشیم.

دکتر لطفی از پویندگان راه دانش خواست از امکانات آموزشی موجود در بستر فضای مجازی نهایت بهره مندی را داشته و بتوانیم از شرایط موجود به عنوان پلی برای تعالی بیشتر مجموعه و فرصتی برای پیشرفت علمی و گسترش مرزهای دانش در عرصه های بین المللی بهره جوییم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین روز شنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا ، نظارت دقیق بازرسان بهداشتی استان بر رعایت اصول بهداشت در مدارس استان را در دستور کار جدی این ستاد قرار داد.

  لطفی  در این نشست با اشاره به بازگشایی مدارس استان از امروز، از خانواده ها نیز خواست تا نسبت به تقویت آموزش های مربوط به رعایت صحیح اصول بهداشتی به فرزندان خود اهتمام داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و احتمال شیوع آنفولانزا در جامعه، امسال لازم است همگی ما در رعایت موازین بهداشتی دقت ویژه ای داشته باشیم.

دکتر لطفی در ادامه به بررسی آمار ابتلا در تمامی مناطق استان پرداخت و از اعضای این ستاد خواست تا دلایل شیوع در برخی شهرستان های دارای آمار بالای ابتلا بررسی شده و نتایج به دست آمده در نشست های بعدی اعلام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین تشکیل کمیته ای برای ریشه یابی علت های مرگ و میر بیماران کرونا  استان را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

سال تحصیلی جدید فرصتی برای پیشرفت در آموزش های مجازی و به روز

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید، از دانشجویان دعوت کرد شرایط همه گیری کرونا را به فرصتی برای پیشرفت در آموزش های مجازی و به روز تبدیل کنند.

 محسن مقدمی با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی جدید فرصت مجدد تلاش جدی تر دانشجویان با آموزش های اعضای   هیات علمی و همراهی حیطه های مختلف فعال در حوزه آموزش است افزود : در سال تحصیلی پیش رو با توجه به وجود شرایط همه گیری بیماری کرونا در دنیا، رویکردهای جدید آموزش های مجازی فرصتی خواهند بود برای یادگیری های بیشتر و به روز که این مهم نیازمند ایجاد روحیه انعطاف پذیری در دانشجویان می باشد؛ زیرا باید خود را با شیوه های جدید آموزشی منطبق نمایند و زمینه ای را فراهم کنند که آموزش ها را بهتر از گذشته دریافت نمایند و در کسب دانش پرتلاش باشند.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: تلاش برای دستیابی به اهداف آموزشی با شیوه های مناسب به گونه ای که سلامت دانشجویان در اولویت باشد، نیاز به هماهنگی و جدیت بیشتر فعالان در حوزه آموزش را می طلبد که با هماهنگی های انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی شیراز سعی شده که این مهم فراهم گردد.

دکتر مقدمی اضافه کرد : با وجود تمامی تغییراتی که شرایط موجود برایمان فراهم نموده است، باید تلاش کنیم که تمامی این موارد را به فرصت تبدیل نماییم تا شاهد روزهای درخشانی باشیم. 

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس پروندهٔ خبری آموزش مجازی ؛ تجربه ای نو در سایه کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز فارس دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال تحصیلی جدید آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۳۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی عصر یکشبنه در دیدار رئیس، معاونان و مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام‌معظم‌رهبری دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران، ضمن گرامیداشت هفته سلامت و هفته معلم و استاد، اظهار کرد: دانشگاه و علوم پزشکی را باید جهت آخرتی بدهیم و راهبرد تربیتی و سیاست اساتید و دانشجو این باید باشد تا جامعه‌ای سالم را به صاحب سلامت شناسانده و سلامت آخرت را تأمین کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به شعار سال و تاکید بر نقش داشتن علوم پزشکی در زمینه تحقق آن، اعلام کرد: برای مولدسازی می‌توانید از امکانات راکد استفاده کنید.

عضو خبرگان رهبری عملیات وعده صادق را نعمت بزرگی دانست و گفت: دانشجویان را باید با افتخارات مملکت خودشان آشنا کنیم، ۱۷ سال قبل اولین ماهواره ما به فضا فرستاده شده بود و تا دو ماه سوژه رسانه‌های خارجی بود چرا نباید دانشجویان ما در زمینه ابعاد این قضیه آشنایی و تجزیه و تحلیل داشته باشند.

این مسئول با اشاره به پیشرفت کشور در حوزه فناوری موشکی و پهپاد و عبور آنها از گنبد آهنین و لایه‌های مختلف و نیروهای ناتو، یادآور شد: زوایای عبور موشک‌های ما و رسیدن نقطه‌ای به هدف باید برای دانشجویان تشریح شود، در مقابل سیاست دشمن ترساندن است در حالی که چیزی نیستند و نشان دادند که خانه عنکبوت هستند.

وی بر رعایت شرعیات، موازین انطباق، اخلاق پزشکی در حوزه درمان و مواردی که در سوگندنامه آمده توسط اطبا تاکید و تصریح کرد: مسئله زیرمیزی چیزی است که یک چهره غیرارزشی به جریان درمان ما می‌دهد، در این زمینه‌ها باید دقت شود.

آیت الله محمدی لائینی اضافه کرد: البته تعرفه‌ها باید تعدیل و فاصله تعرفه‌ها با مرکز کمتر شود، پس از آن کنترل و نظارت شود، به سهامداران بیمارستان‌های خصوصی نیز باید توجه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: از نظر سطح مهارت در درمان و آموزش باید بالاترین حرف را بزنیم و بهترین رتبه را داشته باشیم، غربالگری سرطان خیلی خیلی لازم است چرا که مراحل اولیه این بیماری کاملاً قابل درمان است.

این مسئول بر حفظ کرامت استاد، وجود انجمن اولیا و مربیان در دانشگاه با هدف همکاری در تربیت و تعلیم تاکید و خواستار توجه به مطالبات پرستاران شد و بیان کرد: اینها را جدی بگیرید ما هم برای طرح در وزارتخانه در خدمت شما هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم بخش‌های دودانگه و چهاردانگه در رابطه با مراکز درمانی گلایه‌هایی داشتند و انجمن داروخانه نیز حرف و حدیث‌هایی در رابطه با واگذاری داشتند که باید به آن پرداخته شود.

وی غربالگری در حوزه جمعیت را مهم برشمرد و گفت: بعد اخلاقی و آرامش نیز برای جوانی جمعیت مدنظر ماست، برای درمان نازایی نیز تمهیداتی باید صورت بگیرد تا گران نباشد.

کد خبر 6084672

دیگر خبرها

  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • افتتاح سرای دانشجویی دخترانه با ظرفیت ۲۵۰ دانشجو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • نحوه محاسبه اضافه کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • ضرورت توجه به مطالبات پرستاران در مازندران
  • نحوه محاسبه اضافه‌کاری پرستاران اصلاح می‌شود
  • مردمی سازی سلامت و سلامت خانواده شعار هفته سلامت
  • همه ابعاد پیشرفت اجتماعی از خانواده آغاز می‌شود