Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-23@19:19:00 GMT

برداشت ۱۰۳ هزار و ۳۹۵ تن برگ سبز چای

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۱۸۸۷

برداشت ۱۰۳ هزار و ۳۹۵ تن برگ سبز چای

ایران اکونومیست- رئیس سازمان چای کشور گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰۳ هزار و ۳۹۵ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

 به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهان ساز درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی برگ سبز چای اظهار کرد: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۰۳ هزار و ۳۹۵ تن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان از چایکاران ۲ استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از پرداخت ۸۵ درصد مطالبات چایکاران خبر داد و گفت: با احتساب پرداخت ۵ میلیارد تومان که به تازگی انجام شده، ۳۴۰ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت شده و مابقی هم به مرور به حسابشان واریز می‌شود.

جهان ساز ادامه داد: ۵۸ هزار و ۷۰۲ تن معادل ۵۶ درصد بهای برگ سبز خریداری شده درجه یک و ۴۵ هزار و ۳۳۲ تن معادل ۴۴ درصد درجه ۲ است.

رئیس سازمان چای از تولید ۲۳ هزار و ۲۶۰ تن چای خشک خبر داد و گفت: علی رغم تأخیر در برداشت برگ سبز چای نسبت به سال قبل و وجود خشکی هوا در فصل تابستان، تولید نسبت به سال قبل یک درصد رشد داشته، هر چند در چین بهاره ۱۵ درصد بیش از سال گذشته بوده است.

به گفته او، با استمرار بارندگی در هفته‌های آتی و بهبود عملکرد پیش بینی می‌شود که تولید برگ سبز چای به ۱۳۰ هزار تن برسد.

 

 مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میلیارد تومان برگ سبز چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۱۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت و برداشت بادمجان در خانه با کمک سطل پلاستیکی (فیلم)



منبع:فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شانه تخم مرغ را دور نریزید ، در آن گوجه کشت و برداشت کنید (فیلم) چگونه بدون نیاز به باغ، در پشت بام خانه هندوانه کشت و برداشت کنیم؟ (فیلم)

دیگر خبرها

  • برداشتِ خوشه‌های طلایی گندم در منوجان
  • کشت و برداشت بادمجان در خانه با کمک سطل پلاستیکی (فیلم)
  • برداشت توت از باغات شهر منصوریه بهبهان+فیلم
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • فیلم| امیرعلی نبویان از تقلب در برنامه مافیا پرده برداشت
  • تولید بیش از ۶۱۰ هزار تن شکر در شرکت توسعه نیشکر
  • آغاز برداشت گل محمدی در میمند فارس
  • پیش بینی برداشت بیش از یک میلیون تن چغندر قند در خوزستان
  • برداشت 200 هزار میلیاردی دولت از بورس برای کسری بودجه