Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:02:03 GMT

توطئه انفجار چادرهای معترضان در ذی‌قار عراق خنثی شد

تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۲۵۸۵

توطئه انفجار چادرهای معترضان در ذی‌قار عراق خنثی شد

مقامات عراقی امروز، شنبه عملیات انفجار چادرهای تظاهرکنندگان در استان ذی‌قار در جنوب این کشور را ناکام گذاشتند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز، سازمان اطلاعات فدرال عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد، بعد از آگاهی از داده‌های اطلاعاتی مبنی بر وجود فردی که قصد کار گذاشتن بمب در نزدیکی چادرهای تظاهرکنندگان در شهرستان رفاعی در استان ذی‌قار را دارد، تیم متخصص تکاوران سازمان اطلاعات عراق در وزارت کشور تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سازمان افزود، تیم فردی را در حین کار گذاشتن بمب بازداشت کرد و توطئه برای هدف گیری تظاهرکنندگان مسالمت‌جو و آسیب زدن به آنها را ناکام گذاشت.

قاضی تحقیقات نیز حکم بازداشت این فرد را براساس احکام ماده چهار تروریسم از قانون مجازات صادر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تظاهرات عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)

 زوجی که یک بمب واقعی را به عنوان عنصر زینتی در باغ‌شان نگهداری می‌کردند، از اینکه «دوست قدیمی‌شان» توسط واحد خنثی‌سازی منفجر شد، ابراز تاسف کردند!

به گزارش فرادید، تخمین زده می‌شود قدمت این بمب که در باغچۀ محوطۀ بیرونی خانۀ شان و جفری ادواردز به عنوان یک شیء تزئینی نگهداری می‌شده به اواخر قرن نوزدهم بازگردد. این زوج اهل پِمبروکشایر، فکر می‌کردند این بمب یک جور ماکت غیر واقعی است. شان ادواردز می‌گوید همیشه پس از اتمام کار باغبانی، عادت داشته بیلچه‌اش را روی بمب بزند تا خاک‌های روی آن بریزد. 

روز چهارشنبه، یک افسر پلیس به این زوج اطلاع داد که بمب را دیده و باید به وزارت دفاع اطلاع دهد. یک ساعت بعد، این افسر به زن و شوهر اطلاع می‌دهد که گروه خنثی‌سازی بمب روز بعد می‌آیند. 

جفری ادواردز، ۷۷ ساله، می‌گوید: «تمام شب پلک روی هم نگذاشتیم. خبر شوکه‌کننده‌ای بود. به واحد خنثی‌سازی بمب گفتم که ما از خانه بیرون نمی‌رویم، اینجا می‌مانیم.» 

به گزارش بی‌بی‌سی، این بمب به معدن بلااستفاده‌ای در قلعه والوین منتقل و با پنج تن ماسه مدفون شد و پس از اینکه آزمایش‌ها نشان داد با مقدار بسیار کمی مواد منفجره هنوز زنده است، منفجر شد.

ادواردز که از سه سالگی در آن منطقه زندگی کرده، می‌افزاید: «آن بمب دوست قدیمی ما بود! خیلی متاسفم که این پیر بیچاره تکه‌تکه شد.» ادواردز گفت خانواده موریس که بستگانشان مالک خانه بودند و بیش از ۱۰۰ سال پیش بمب را پیدا کرده بودند، تاریخچه بمب را به او گفته‌اند. 

کشتی‌های جنگی نیروی دریایی سلطنتی عادت داشتند در خلیج سنت برایدز لنگر انداخته و از شن‌های روستای براد هاون ولز برای تمرین پرتاب بمب استفاده کنند. 

ادواردز گفت: «پاپ موریس لیمونادفروش در حالی که با اسب و گاری خودش به براد هاون سفر می‌کرد، این بمب را کشف کرد و با زحمت آن را پشت گاری خود گذاشت و هفت مایل سواری بسیار خوبی داشت تا به خانه رسید. سپس آن را به صورت عمودی در حیاط جلویی در زمین فرو کرد و همانجا باقی ماند.» 

وزارت دفاع گفت: «ما تایید می‌کنیم که روز ۳۰ نوامبر ۲۰۲۳، نیروهای خنثی‌ساز بمب ما به درخواست پلیس به یک مورد مظنون به مهمات پاسخ دادند. تیم ما مورد گزارش‌شده را ارزیابی کرد و مشخص کرد یک پرتابه دریایی ۶۴ پوندی است، به همین دلیل آن را برای تخریب از صحنه خارج کردند.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بمب منفجرنشده‌ای که 100 سال زینت‌بخش یک باغچه بود! (+عکس)
  • هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • تکذیب کشف خودروی بمب‌گذاری شده در موصل
  • هدف تحریم در تنگنا گذاشتن جمهوری اسلامی است | با جهش تولید، جیب کارگر پر می‌شود
  • ببینید | رهبر انقلاب: هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • حمله تروریستی در بریانسک روسیه خنثی شد
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • بایدن اثر تحریم های ضد ایرانی را خنثی می‌کند
  • خاطرات عضو جداشده منافقین
  • نتایج اولیه آزمون استخدام آموزگار اعلام شد