Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سومین وب کنفرانس «بررسی جایگاه، مبانی و مصادیق حقوق عامه در حقوق اسلامی» از سلسله کرسی‌های علمی «الگوی قضای اسلامی در تراز جمهوری اسلامی ایران» توسط گروه مطالعات قضای اسلامی پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار می‌شود. تاریخ انتشار: 17:15 - 15 شهريور 1399 - کد خبر: ۶۵۳۱۳۵

خبرگزاری میزان- سومین وب کنفرانس «بررسی جایگاه، مبانی و مصادیق حقوق عامه در حقوق اسلامی» از سلسله کرسی‌های علمی «الگوی قضای اسلامی در تراز جمهوری اسلامی ایران» توسط گروه مطالعات قضای اسلامی پژوهشگاه قوه قضائیه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  این جلسه که سومین جلسه با موضوع بررسی جایگاه، مبانی و مصادیق حقوق عامه در حقوق اسلامی است، روز پنجشنبه هفته جاری ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ ظهر با حضور آیت الله کعبی فقیه و حقوقدان برجسته کشور و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

تا کنون ۶ کرسی علمی الگوی قضای اسلامی در تراز جمهوری اسلامی ایران برگزار شده که چهار جلسه نخست به بررسی «مبارزه با فساد و افشاگری آن در مبانی اسلامی» اختصاص داشت.

این سلسله نشست‌ها با همکاری گروه مطالعات قضای اسلامی پژوهشگاه قوه قضائیه و دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

متقاضیان و علاقمندان می‌توانند برای ثبت‌نام به منظور شرکت در این نشست‌ها به نشانی http://www.ijri.ir/Islamic-Judiciary.html مراجعه کنند.     بیشتر بخوانید:     پژوهشگاه قوه قضاییه و دانشگاه امام حسین (ع) تفاهم‌نامه همکاری مشترک امضا کردند انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حقوق عامه وب کنفرانس برگزار می شود پژوهشگاه قوه قضای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۲۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است

تین نیوز

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف گفت: مؤسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل متحد برای کمک به کشورهای در حال توسعه راه اندازی شد و بدنه سازمان ملل از نظرات کارشناسی این نهاد آموزشی در تصمیمات خود استفاده می کند. علاوه بر دفاتر مرکزی، این دانشگاه ۱۴ انستیتو دارد که گرفتن مجوز برای این واحد آموزشی نیازمند پیش شرط هایی است. دانشگاه شریف به دنبال کسب مجوز برای راه اندازی انستیتو به منظور بررسی تغییرات اقلیمی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مجید عباسپور عضو هیئت علمی دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به نحوه برگزاری اولین دوره کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری اظهار کرد: با وجود تنش های فراوانی منطقه ای و احتمال درگیری میان ایران و رژیم صهیونیستی، توانستیم با دعوت از اساتید دانشگاهی از ۱۰ کشور، نخستین کنفرانس بین المللی و تاب آوری انرژی و پایداری را در دانشگاه شریف برگزار کنیم.

عباسپور بیان کرد: در اجلاس سال گذشته دبی که در سطوح بالای مدیران اجرایی برگزار شد، بحث هایی در خصوص نحوه عبور از سوخت های فسیلی مطرح شد، برای رسیدن به این مرحله یک دوره گذار تعریف شده است.

وی با اشاره به تاسیس صندوق برای تامین منابع مالی در خصوص بحث انتقال فناوری در این حوزه، عنوان کرد: کشورهای پیشرفته موظف شدند که کشورهای در حال توسعه را در خصوص کاهش مصرف سوخت فسیلی کمک کنند و کشورهای پیشرفته نیز از محل این صرفه جویی انرژی منتفع خواهند شد.

عباسپور ادامه داد: در این کنفرانس بررسی آثار و نتایج بحث تغییرات اقلیمی با همفکری در میان کشورهای منطقه نیز مطرح شد، همکاری در این سطح باعث اثرگذاری اقدامات خواهد شد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: هم زبانی در خصوص یک پدیده در معادلات جهانی باعث توجه بیشتر به موضوع و امکان استفاده از نظرات اساتید متخصص در این بخش خواهد شد.

وی افزود: مؤسسه آموزش و تحقیقات سازمان ملل متحد برای کمک های به کشورهای در حال توسعه راه اندازی شد و بدنه سازمان ملل از نظرات کارشناسی این نهاد آموزشی در تصمیمات خود استفاده می کند. علاوه بر دفاتر مرکزی، این دانشگاه ۱۴ انستیتو دارد که گرفتن مجوز برای این واحد آموزشی نیازمند پیش شرط هایی است.

عباسپور عنوان کرد: در این انستیتوهای مسائل به صورت تخصصی مورد بررسی قرار می گیرد؛ اما در خصوص وضعیت تغییرات اقلیمی هنوز بحثی مطرح نشده، پیشنهاد دادیم که ما به عنوان یکی از انستیتوها مسئله تغییرات اقلیمی را به عنوان یک نهاد مجمع مورد بررسی قرار دهیم.

وی افزود: برای دریافت مجوز به منظور راه اندازی انیستیو نیازمند ظرفیت انسانی و اساتید متخصص و صاحب نظر است، بحث های مربوط به تبادل اطلاعات میان دانشگاه های کشور نیز در راستای همین موضوع بوده است.

به گفته وی، برخی از هلدینگ های فعال در حوزه آمادگی خود را برای حمایت از این پروژه را اعلام کردند و بحث حمایت های علمی از سوی سایر دانشگاه ها دیگر می تواند به عنوان پشتوانه این درخواست باشد.

عباسپور بیان کرد: رایزنی های مناسبی با وزارت خارجه و کمیسیون انرژی مجلس و مرکز تحول و پیشرفت  ریاست جمهوری در این خصوص صورت گرفته است و حمایت های این نهادها می تواند نقش مهمی در تسریع دریافت مجوزهای لازم برای راه اندازی انستیو باشد.

این استاد دانشگاهی با اشاره به نقش سازمان های منطقه ای عنوان کرد: سازمان های مانند اکو ظرفیت فراوانی برای گسترش همکاری میان دانشگاه های ایران و منطقه وجود دارد، در همیت راستا تبادل اساتید میان دانشگاه های ایران و  و ۲ دانشگاه از کشور چین آغاز شد.

وی افزود: از دیگر اهداف این کنفرانس کم رنگ کردن تحریم ها، بررسی وضعیت انرژی و تکنولوژی های مربوط به آن بوده است، در این جلسات استفاده از انرژی هایی مانند انرژی هسته ای مورد بحث قرار گرفت که می تواند با پشتوانه علمی مانع از بهانه تراشی های برخی از کشورهای غربی در خصوص ایران شود.

عباسپور ادامه داد: توصیه های یونسکو از دیگر مباحث و پروپوزال های مطرح شده در این کنفرانس بوده است، که در این خصوص تدوین موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقالات فراوانی به این کنفرانس ارسال شد، عنوان کرد: مقرر شد این کنفرانس هر دو سال یکبار به میزبانی دانشگاه های منطقه برگزار شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • دوره آموزشی نقد جریان‌های دین‌گریز ایران برگزار می شود
  • سومین درخواست دولت برای رفع فیلتر گوگل پلی
  • وزیر ارتباطات: برای سومین بار رفع فیلتر گوگل‌پلی را در کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه مطرح کردیم
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • وزیر ارتباطات: بررسی رفع فیلتر «گوگل پلی» در کارگروه فیلترینگ برای بار سوم
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع وجود ندارد
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • دانشگاه شریف به دنبال راه اندازی انستیتو از دانشگاه سازمان ملل است