Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سفر رئیس مجلس و برخی از نمایندگان به استان خوزستان، گفت: انجام چنین سفرهایی با هدف عمل به وظیفه نظارتی مجلس انجام می‌شود.

محمدرضا رضایی‌‌کوچی در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به سفر رئیس مجلس و برخی از نمایندگان به استان‌ خوزستان، گفت: با توجه به اینکه قانون‌گذاری و نظارت دو وظیفه نمایندگان طبق قانون اساسی است، چنین سفرهایی با هدف انجام وظیفه نظارتی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر اینکه با توجه به کافی بودن قوانین، مجلس توان خود را بر بعد نظارت معطوف کرده است، افزود: سفر رئیس مجلس و برخی نمایندگان به استان خوزستان در راستای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مختلف در مسیر اجرای مصوبات صورت گرفته و تداوم نیز خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سفر به استان‌های مختلف میزان عمل به وعده‌ها و مصوبات از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی قرار می‌گیرد، اضافه کرد: هدف مجلس از چنین سفرهایی کمک به رفع مشکلات مردم و تلاش برای آبادانی کشور است.

رضایی‌‌کوچی با اشاره به اینکه مجلس با چنین سفرهایی پیگیر نحوه هزینه‌کرد بودجه‌های اختصاص یافته نیز خواهد شد، گفت: باید با چنین پیگیری‌های اجرای مصوبات مجلس را از دولت بخواهیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در خلال انجام سفرهای نظارتی بسیاری از کاستی‌ها احصا می‌شوند، افزود: سفر به خوزستان که همراه با رئیس مجلس انجام شد نشان داد که قوه مقننه باید بیش از پیش روی بعد نظارتی خود متمرکز شود تا به این ترتیب مشکلات مردم رفع شوند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: نباید با انتقادهای دور از واقع ارزش‌ انجام وظیفه نظارتی مجلس با چنین سفرهایی کم شود.

انتهای پیام/4151/پ

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس نظارت استان خوزستان وظیفه نظارتی چنین سفرهایی رئیس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۴۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به نشست مشترک مجلس و دولت درباره موضوعات ارزی گفت: رئیس مجلس گزارش این جلسه را در نشست علنی ارائه دهد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه دوم اردیبهشت‌ماه) قوه مقننه ضمن تشکر از رئیس مجلس برای پیگیری وضعیت بازار ارز و طلا، گفت: در همین راستا به جهت افزایش تفاهم و بهبود عملکرد، جلسات مهمی در این باره در حال برگزاری است و نشست مشترک نمایندگان مجلس و مسئولان دولتی تشکیل شده است.

وی همچنین در این جلسه از رئیس مجلس خواست که گزارش نشست مشترک مجلس و دلوت درباره وضعیت ارز را در جلسه علنی به نمایندگان ارائه دهد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: پیگیری‌های مستمر در این باره ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی بانک مرکزی شاهد کاهش التهابات در بازار ارز باشیم و بتوانیم از وضعیت کنونی خارج شویم.

انتهای‌پیام/

دیگر خبرها

  • مشاور وزیر ورزش: همت و اراده دولت و رییس جمهور باعث واگذاری استقلال و پرسپولیس شد/ وزارت ورزش وظیفه نظارتی خواهد داشت
  • قالیباف: تا هفته آینده گزارش جمع‌بندی موضوع ارز را به صحن می‌آوریم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • تاکید قالیباف بر اتفاق‌نظر دولت‌ومجلس برای مشکلات ارزی
  • قالیباف : مشکلات مربوط به ارز برای مردم و اقتصاد کشور غیر قابل تحمل شده
  • قالیباف: مشکلات ارز برای مردم غیرقابل تحمل شده است
  • قالیباف: دولت و مجلس در موضوعات مرتبط با ارز اتفاق نظر داشته باشند
  • قیمت دلار؛ محور جلسه امروز دولت و مجلس /قالیباف: از دو قوه باید یک حرف شنیده شود
  • تاکید قالیباف بر لزوم اتفاق نظر دولت و مجلس برای مقابله با مشکلات ارزی
  • درخواست از قالیباف برای ارائه گزارش ارزی مجلس و دولت