Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-25@09:01:59 GMT

غبار بی‌سواری برای ملودی‌های موسیقی

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۴۵۶۷

غبار بی‌سواری برای ملودی‌های موسیقی

آلبوم دونوازی «غبار بی‌سوار» نخستین همکاری رسمی من و دوست عزیزم پاشا هنجنی است که به عقیده خودم اثری متفاوت در موسیقی ایرانی است، چرا که این آلبوم بی‌کلام توانسته نگاهی مدرن به ساز نی داشته باشد و درواقع دراین اثر قابلیت‌های منحصر به فرد این ساز شنیدنی می‌شود.

این مجموعه شامل 9 آهنگ بی‌کلام از دونوازی نی و سازهای کوبه‌ای است که آهنگسازی و نوازندگی نی را پاشا هنجنی بر عهده داشته و من در سازهای کوبه‌ای او را همراهی کرده‌ام و البته میکس و مسترینگ آن بر عهده مازیار مرتاضیه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جمع‌آوری این آلبوم و ضبط و تولید آن نزدیک به 2 سال زمان برد و سرانجام از سوی مؤسسه فرهنگی وهنری رهگذر هفت اقلیم راهی بازار موسیقی شد.
قطعات این کار شامل «در سوگ»، «شوشتری نوع دیگر»، «همای»، «نی زار»، «مِروا»، «جانِ جان»، «هُنیا»، «ای یار من» و «غبار بی‌سوار» است که قطعه سوگ را تقدیم کرده‌ایم به زنده‌یاد پارسا احتشامی نوازنده فقید نی.
 درواقع «غبار بی‌سوار» اولین آلبومی است که برای انسامبل نی طراحی و تنظیم شده است. تمامی قطعات و ملودی‌ها مجزا بوده و رنگ آمیزی متفاوتی دارند و هرکدام بیانگر روایتی زیبا از این ساز سحر‌آمیز است. به عقیده من در بازار موسیقی کمتر آلبومی می‌بینید که برای‌ سازی همچون نی، چندین خط نی و کوبه‌ای نوشته شده باشد و نکته دیگر اینکه هر کدام از خط‌ها اجرای مستقل خود را داشته و هارمونی زیبایی خلق کرده است. من و پاشای عزیز پیش از این هم درآلبوم «پیدای ناپیدا» همکاری داشته‌ایم. مؤلف این آلبوم خودم بودم و با حضور9 هنرمند و موزیسین بود که در قالب دوئت نوازی است ولی هر ترک با یک ساز و ملودی جداست و محوریت با سازهای کوبه‌ای و ریتمی است.
سبک موسیقی آلبوم «غبار بی‌سؤال» بی‌کلام اینسترومنتال (Instrumental) یا سبک موسیقی بی‌کلام است و برگرفته از یکسری المان‌ها و نغمات موسیقی ایرانی است البته بیشتر محوریت با آهنگسازی بوده و ساخت ملودی‌ها با سلیقه پاشا هنجنی است. وقتی از موسیقی شرقی سخن می‌گوییم منظور موسیقی است با ترکیبی از رنگ‌های مختلف موسیقی خاورمیانه مانند عربی، کردی، آذری، ایرانی و... که به لحاظ ریتمیک و ملودی وابسته به فرهنگ خاصی نیستند.

غبار بی‌سوار
سبک: بی کلام
 آهنگساز: پاشا هنجنی
نوازندگان: پاشا هنجنی و زکریا یوسفی
سال: تیرماه 99
ناشر: رهگذر هفت اقلیم

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: بی کلام کوبه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس

به گزارش خبرآنلاین، مقامات یونان می‌گویند طی چند روز اخیر گرد و غبار ناشی از گسترش طوفان در صحرای آفریقا به مناطق جنوبی این کشور رسیده و اکنون آسمان شهر «آتن»، پایتخت یونان را مه نارنجی رنگی فراگرفته است.

ایسنا در خبری نوشت: این گرد و غبار رنگ آسمان آتن را به رنگ قرمز متمایل به زرد درآورده است.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان می گویند غلظت بالای ذرات ریز در هوا، سلامتی شهروندان را نیز به خطر می‌اندازد.

مقامات یونان هشدار می دهند غلظت گرد و غبار می تواند نور خورشید و دید را کاهش دهد.

همچنین کارشناسان هواشناسی پیش بینی می کنند این پدیده تا اواخر امروز (چهارشنبه) ادامه می‌یابد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898960

دیگر خبرها

  • (تصاویر) گرد و غبار آفریقا آسمان پایتخت یونان را پوشاند
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • آسمان این شهر نارنجی شد/ عکس
  • ارکستر نوای آفتاب سال جدید را با موسیقی بی کلام آغاز می‌کند
  • ترتیل صفحه 239 کلام الله مجید+ صوت
  • بانوی دوچرخه‌سوار کازرونی قهرمان مسابقات دوچرخه‌سواری کشور شد
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند
  • ترتیل صفحه 238 کلام الله مجید+ صوت
  • حضور سه دوچرخه سوار استان در اردوی تیم ملی