Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- کارآفرین سبزواری با فعالیت در حوزه تولید الکتروموتورها معتقد است می‌تواند مانع خروج ارز زیادی از کشور شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سبزوار، در شهرک صنعتی خاوران سبزوار واحدی صنعتی با تولید موتورهای الکتریکی تک فاز سبب اشتغال 25نفر شده است.

به تازگی این واحد صنعتی با برگزاری یک دوره آموزشی برای 10 نفر از زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر این واحد تنها با یک سوم ظرفیت کار می‌کند که با حل مشکلات این واحد تولیدی زنان بیشتری می‌توانند در منزل مشغول به کار شوند.

برون‌سپاری ساخت بخشی از قطعات این واحد صنعتی علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید و افزایش قدرت رقابت اشتغال درآمد مناسبی را نصیب زنان سرپرست خانوار در این روزهای سخت کرونا کرده است.

مدیرعامل این کارخانه موتورهای الکتریکی می‌گوید: این موتورها در صنایع مختلف خانگی و صنعتی کوچک به عنوان دمنده هوا و موتورهای کولری استفاده می‌شوند.

تعاونی‌های کارآفرین برتر استان بوشهر تجلیل شدند + تصاویرنخستین مرکز تخصصی آموزش‌های کارآفرینی و مهارت‌های کسب‌وکار در سنندج افتتاح شد92483 نفر در کردستان بیکارند / آموزش‌های بازارمحور در تربیت افراد کارآفرین لحاظ می‌شود

دلیر با بیان اینکه در بخشی از این واحد صنعتی الکترو موتورهای مورد استفاده در صنایع معدنی، نفت و گاز و آب‌ و فاضلاب کشور تعمیر و به خط تولید باز می‌گردد، اظهار داشت: در حال حاضر بر روی چند موتور صنایع معدنی تعمیرات انجام و تست نهایی می‌شوند تا به خط تولید بازگردند.

وی تاکید کرد: این الکتروموتورها چنان چه تعمیر اساسی نشوند قابل استفاده نیستند و دوباره باید خریداری شوند که در این صورت ارز زیادی برای خریداری از کشور خارج خواهد شد.

وی با بیان اینکه متاسفانه این واحد تنها با یک سوم ظرفیت کار‌ می‌کند، عنوان کرد: علت اصلی این موضوع، مشکل در تامین مواد اولیه است و اگر بتوانیم این مشکل را مرتفع کنیم سالی 50 هزار دستگاه را به راحتی می‌توانیم تولید کنیم.

دلیر با بیان اینکه به تازگی این واحد صنعتی با برگزاری یک دوره آموزشی برای 10 نفر از زنان سرپرست خانوار شغل ایجاد کرده است؛ خاطرنشان کرد: طی یک ماه به بانوان آموزش عایق‌گذاری‌ و کلاف‌گذاری‌ را انجام دادیم و در حال حاضر مشغول به کار هستند.

یکی از زنان سرپرست خانوار گفت: روزانه حدود 8ساعت کار‌ می‌کنم و 10 مورد کار انجام می‌دهم.

زهرا.ب درباره شرایط کارش اظهار کرد: از کارم بسیار راضی هستم و خیلی خوب است زیرا کار را در خانه انجام می‌دهم که سبب شده هم به خانواده و خانه‌ام برسم و هم مشغول به کار باشم.

رئیس کمیته امداد شهرستان سبزوار نیز گفت: کمیته امداد امام خمینی (ره) سبزوار آماده همکاری با واحدهای صنعتی برای اشتغال مدد جویان است.

داورزنی با بیان اینکه با حل مشکلات این واحد تولیدی، زنان بیشتری می‌توانند در منزل مشغول به کار شوند؛ یادآور شد: از ابتدای سال جاری برای 52 نفر از مددجویان زن سرپرست خانوار در سبزوار شغل در قالب طرح راهبردی اشتغال، شغل ایجاد شده است.

وی با اشاره به برون سپاری ساخت بخشی از قطعات این واحد صنعتی گفت: این کار علاوه بر کاهش هزینه های تولید و افزایش قدرت رقابت اشتغال، درآمد مناسبی را نصیب زنان سرپرست خانوار در این روزهای سخت کرونا کرده است.

انتهای پیام/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: زنان سرپرست خانوار واحد صنعتی مشغول به کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۴۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، وحید آشتیانی اظهار داشت: بامداد امروز چهارم اردیبهشت با اعلام یک حادثه حریق در واحد صنعتی شکوهیه عوامل آتش‌نشانی شهرک در کمتر از پنج دقیقه در محل حاضر و به دنبال آن عوامل آتش‌نشانی شهر قم نیز به این شهرک اعزام شدند.

وی با بیان اینکه با پنج واحد خودرویی به استعداد 19 نفر و 5 واحد از شهر قم با 20 نفر و یک واحد از شهرک صنعتی محمودآباد ، عملیات اطفاء حریق و جلوگیری از توسعه آن به اتمام رسیده تصریح کرد: اصل حریق، اطفا و کنترل شده و صرفاً مقداری مواد اولیه تحت کنترل در حال سوختن است که عوامل آتش‌نشانی برای لکه‌گیری و ایمن‌سازی در محل حضور دارند.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم، با بیان اینکه آتش‌سوزی یک واحد تولیدی در شهرک شکوهیه پس از چند ساعت تلاش آتش‌نشانان اطفا شد، گفت: این آتش‌سوزی در زمان تعطیلی واحد در شیفت شب اتفاق افتاده و علت آن در دست بررسی است.

وی بیان کرد: طی یک ماه اخیر با همکاری دستگاه‌های خدمت‌رسان در استان و تهران موفق شدیم سه خودرو آتش‌نشان به ظرفیت امکانات آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه اضافه کنیم.

آشتیانی گفت: در حال حاضر ایستگاه‌های آتش‌نشانی شهرک صنعتی شکوهیه از یک‌به‌2 واحد افزایش‌یافته و یک واحد به‌عنوان پیشرو و دیگری پشتیبان اقدام می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش واحد Hsee شهرک‌های صنعتی استان و همکاری واحدهای تولیدی در تامین، تجهیز و آموزش عوامل خود در مرحله اول پیشگیری و سپس مقابله با حادثه را در کمترین زمان داشته باشیم.

سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی قم تاکید کرد: خوشبختانه در این حادثه مصدومی نداشت.

به گزارش تسنیم، شهرک صنعتی شکوهیه در ابتدای محور قدیم قم - تهران واقع شده و از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت‌های تولیدی برخوردار است، آمارها نشان می‌دهد بیش از یک‌هزار واحد تولیدی دارای مجوز با اشتغالزایی برای 24 هزار نفر در شهرک صنعتی شکوهیه قم مشغول فعالیت هستند. ‌

در بخش صنعت قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خبر خوش به بانوان بهزیستی | فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • فعالیت بزرگترین واحدِ تولید شویندهِ جنوبشرق با همت کارآفرینِ کرمانی
  • فرزندان این گروه از خدمت سربازی معاف می‌شوند
  • «صفر» شدن تعداد زنان سرپرست خانوار پشت نوبت حمایت بهزیستی
  • انسیه خزعلی بیان کرد؛ خبر خوب درباره زنان سرپرست خانوار
  • حریق در واحد تولیدی شهرک صنعتی شکوهیه قم ‌+ تصویر
  • یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از سربازی معاف می شوند
  • خزعلی خبر داد : تعطیل شدن شیرخوارگاه ها
  • معافیت یکی از فرزندان ذکور زنان سرپرست خانوار از خدمت سربازی
  • حمایت از همه زنان سرپرست خانوار نیازمند