Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- سمیع‌آباد که به تازگی به شهر نیز ارتقاء پیدا کرده در ۲۷ کیلومتری تربت جام در خراسان رضوی است اما فاقد فضای سبز است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تربت‌جام، از گذشته‌های دور مردم شهرها و کلانشهرها برای تفریح و شاد کردن کودکانشان به فضاهای سبز شهری مراجعه و این رویه با افزایش جمعیت شهرنشینی از سوی برنامه‌ریزان به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارک‌ها مناطق شهری را ارزشمندتر می‌‌کنند، سلامت جسمی شهروندان را بهبود می‌بخشند و سبب تقویت روابط اجتماعی بین ساکنان محله می‌شوند و به نبرد با اثرات مخرب ناشی از تغییرات آب و هوایی می‌روند.

سمیع آباد مرکز بخش پایین جام شهرستان تربت جام است که در تیرماه سال 1397 به شهر ارتقا یافت و  با تربت جام 27 کیلومتر فاصله دارد و دارای 1618 نفر جمعیت و نزدیک 50 هکتار وسعت این شهر است.

«سمیع‌آباد» تربت جام  علیرغم دارا بودن جمعیتی نزدیک به 2 هزار نفر از داشتن حتی یک متر فضای سبز و یا یک عدد تاب و سرسره نیز محروم است. به نظر می‌رسد فقدان وجود حداقل امکانات بازی برای شهروندان می‌تواند سمیع‌آباد را تنها شهر فاقد فضای سبز و پارک بازی در سطح کشور  معرفی کند.

ماجرای قبوض میلیونی آب در روستاهای تربت جام چیست؟ + تصویر تصادف خونین در محور تربت جام / 2 نفر کشته و 6 نفر مصدوم شدند+تصویر شناسایی 16 بیمار مشکوک به تب کریمه کنگو در تربت جام / تست 11 نفر ‌مثبت شد

ایمان_خ یکی از جوانان سمیع‌آبادی در این زمینه می‌گوید: سمیع‌آباد اکنون شهر شده و نیاز به فضای سبز دارد تا جوانان تابستان‌ها برای تفریح و استفاده از طبیعت این همه مسیر را با این جاده خطرناک به تربت جام نروند.

محمد_ش یکی از پدران سمیع‌آبادی می‌گوید: سمیع‌آباد نه فضای سبز و نه پارک بازی دارد و ایجاد پارک از گذشته یکی از دغدغه‌ها و انتظارات خانواده‌ها بوده و اکنون که تبدیل به شهر شده و دارای شهردار است و بابت پروانه ساخت و ساز شهرداری هزینه می‌گیرد این انتظار بیشتر وجود دارد که شهرداری اقدام به ایجاد فضای سبز کند.

یکی از مادران سمیع‌آبادی نیز ضمن گلایه خویش بابت نبود فضای بازی می‌گوید: اکنون حتی روستاها دارای پارک بازی و تاب و سرسره هستند اما فرزندان ما باید در کوچه‌های خاکی و خیابان بازی کنند.

موضع شورای شهر

رئیس شورای اسلامی شهر سمیع‌آباد ضمن تایید گلایه شهروندان گفت: متاسفانه در شهر سمیع‌آباد هیچگونه پارک بازی وجود ندارد و کودکان عزیز رنج می‌برند و این در حالی است که روستاهای کم جمعیت بخش پایین جام پارک بازی دارند.

عبدالکریم شهرکی افزود: سمیع‌آباد از لحاظ فضای سبز بسیار ضعیف است و واضح‌تر بگویم هیچگونه فضای سبز در سطح شهر وجود ندارد و نبود زمین مناسب مشکل اساسی فضای سبز و پارک بازی کودکان در شهر سمیع‌آباد است هر چند شهردار شهر سمیع‌آباد و شوراهای اسلامی شهر  با جدیت پیگیر این موضوع  هستند که ان‌شاءالله این مشکل حل شود.

شهروندان به کمک شهرداری بیایند

شهردار سمیع‌آباد هم در این رابطه گفت: شهر سمیع‌آباد در چهاردهم تیرماه 1397 با حضور استاندار وقت افتتاح شد؛ بدیهی است که شهر تازه تاسیس با مشکلات عدیده‌ای روبروست و وضعیت مالی دولت هم برکسی پوشیده نیست.

در دو سال اخیر شهرداری جهت تامین زیرساخت‌های شهری تلاش زیادی کرده؛ از جمله تکمیل و تصویب طرح هادی روستایی سمیع‌آباد، انتخاب مشاور و تهیه و تصویب طرح مطالعاتی حریم شهر، انتخاب مشاور و تهیه و تصویب طرح جمع‌آوری آب‌های سطحی شهر سمیع‌آباد و خرید ماشین‌آلات عمرانی از جمله لودر،  یک دستگاه کمپرسی و تانکر حمل آب و خرید لوله انتقال آب فضای سبز از جمله این موارد بوده است.

حسن غلامیان افزود: در طرح هادی روستایی سمیع‌آباد زمین پارک با کاربری فضای سبز طراحی نشده و بهتر است بگوییم زمین مناسب در محدوده سمیع‌آباد با وسعت مورد نیاز موجود نبوده؛ در دو سال اخیر با جلسات متعدد با کارشناسان فضای سبز استانداری و بررسی وضعیت شهر، یکی دو مکان به استانداری پیشنهاد شد که به دلیل وسعت کم و عدم قرار گرفتن در مرکزیت جمعیت، مورد موافقت قرار نگرفت.

وی ادامه داد: با مالکان شهر سمیع‌آباد و روستای «خاتون‌آباد» هم مذاکرات زیادی صورت گرفته و هنوز زمین مورد نیاز با ابعاد مورد تایید استانداری پیدا نشده است.یکی از راه‌های دیگر  خرید زمین است که شهرداری توان مالی لازم را ندارد‌ و  بهترین و سریع‌ترین راه این است که شهروندانی که متقاضی احداث پارک شهری هستند خود دست به‌کار شوند و به کمک شهرداری بیایند و زمین مورد نیاز را از طریق خیرین و مالکان اراضی شهر سمیع آباد تهیه کنند.

شهردار سمیع‌آباد گفت: اعضای شورای اسلامی شهر سمیع‌آباد و شهرداری در دو سالی که از تاسیس شهرداری می‌گذرد گام‌های بلند و تلاش‌های بسیاری داشتند؛ شهر با مشارکت شهروندان ساخته می‌شود و همه باید برای ساختن شهری زیبا و پویا تلاش کنیم چرا که شهرداری نهاد عمومی غیردولتی است و ارائه خدمات شهرداری مستلزم کسب درآمد و مشارکت همه شهروندان است.

گزارش از عبدالرحیم ساربانی

انتهای پیام/282/ف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر سمیع آباد فضای سبز پارک بازی تربت جام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۵۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مهدی نوبانی افزود: آکواریوم، شهربازی، چرخ و فلک، مجتمع سرگ سورو، ساختمان مشارکت ۱۸ واحدی و محل اسکان مهمانان نوروزی از طرح‌هایی است که هفته دولت به بهره برداری می‌رسد.
وی گفت: اعتبار این طرح‌ها بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است و تلاش بر آن است همه طرح‌ها در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید؛ نشست هم اندیشی ساخت شهر‌های جدید ساحلی در هرمزگان
شهردار بندرعباس افزود: جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های خدماتی و عمرانی از مهمترین اهداف شهرداری بندرعباس است.

دیگر خبرها

  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • نخستین پارک آموزش ترافیک شهرداری قزوین در محله هادی آباد 
  • «حق‌شناس» مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان شد
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • احداث گلخانه در جهت خودکفایی شهرداری در تولید انواع گل + فیلم
  • دیوارهای کارخانه نوآوری درخشان یزد برداشته شود
  •  خودکفایی شهرداری شهرکرد با احداث گلخانه
  • تبدیل دره مخوف تهران به بزرگترین مرکز تفریحی شهر | پاتوق معتادها به اکوپارک تبدیل می‌ شود