Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نشست مشترک یگان‌های حفاظت ادارات کل محیط زیست ، منابع طبیعی و آبخیزداری و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی یاسوج با موضوع راهبردهای جدید برای مدیریت مناطق تحت حفاظت محیط زیست برگزار شد.
به گزارش اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، نشست مشترک فرماندهان یگان حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آبخیزداری و میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی یاسوج ، در پانزدهمین روز از شهریورماه 99 در محل اداره کل حفاظت محیط زیست استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این نشست روح الله حقیقت فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: به منظور شناخت ظرفیت‌های سه یگان حفاظت حفاظت محیط زیست ، منابع طبیعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ، تعریف مشترک ماموریت‌ها طراحی و برگزار شد که امیدواریم نتایج قابل قبولی داشته باشد.
وی با موثر و مهم خواندن مولفه موقعیت‌سنجی در بررسی ظرفیت‌های حفاظت از جنگل‌ها در بخش‌های مختلف، اعم از گونه‌های گیاهی و جانوری، عرصه‌های منابع ملی و همچنین میراث فرهنگی، گفت: قرار است سه یگان در راه اندازی گشت های مشترک فعالیت‌های مختلف پیشگیرانه ، برخورد با متخلفان و سودجویان را مرور و به صورت مشترک اجرا کردند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان افزود: هر کدام از این یگان‌ها تجاربی در ماموریت‌ها و اقدامات انجام شده خود دارند که بسته به نوع وظایف و کارکرد دستگاه‌ها متفاوت است، اما با توجه به این که نقطه مشترک هر سه یگان، محل فعالیت آن‌هاست و در عرصه‌های جنگلی و منابع طبیعی حضوری مستمر دارند و همچنین با چالش‌های متعددی در طول فعالیت‌ها مواجه می‌شوند، تبادل این تجربیات می‌تواند نقش مهمی در بهتر شدن حفاظت از منابع ملی وحیات وحش داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: یگان حفاظت محیط زیست میراث فرهنگی منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک

سید سعید موسوی رئیس اداره حفاظت محیط زیست باغملک گفت: طی گشت و کنترل یگان حفاظت اداره محیط زیست باغملک در رودخانه سد جره به دو نفر صیاد غیر مجاز ماهی برخورد نموده که برخلاف قوانین شکار و صید و در فصل ممنوعه اقدام به صید ماهی نموده که متخلفین دستگیر و ماهی‌های صید شده و ادوات صید از متخلفین کشف و ضبط گردید. 

او می‌گوید: با توجه به فصل تکثیر و تخم ریزی ماهیان و سایر آبزیان در زیستگاه طبیعی هرگونه صید غیرمجاز با استفاده از تور یا قلاب ماهیگیری و ... ممنوع است و یگان این اداره به صورت شبانه روزی در حفظ و حراست از این ذخایر الهی بدون خستگی در تلاش هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • کشف فلزیاب از متخلفان در بختگان
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • کشف ۱۴۰ اصله قنداق جنگلی در اردبیل
  • کشف فلزیاب از متخلفان در شهرستان فارس
  • توقیف ۳ نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی در محور نیر
  • قاچاقچیان چوب در دام مأموران یگان حفاظت منابع طبیعی