Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@18:48:35 GMT

لزوم توجه به بروزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی تبریز

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۵۲۵۴

لزوم توجه به بروزرسانی تجهیزات آتش‌نشانی تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: ضروری است بروزرسانی تجهیزات و ایستگاه‌های عملیاتی آتش‌نشانی همزمان با توسعه‌ی شهر، مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز قرار گیرد و ما هم به عنوان نماینده سعی در برطرف کردن مشکلات این سازمان داریم.

حجت‌الاسلام سید محمد رضا میرتاج‌الدینی با حضور در سازمان آتش نشانی تبریز، ضمن قدردانی از زحمات شبانه روزی آتش نشانان، بیان کرد: حضور آتش نشانان در یک جامعه، نشانه آرامش و امنیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آتش نشانان و تمامی افرادی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند، در خط مقدم دفاع از مردم در مقابل حوادث طبیعی و غیر طبیعی هستند.

وی افزود: تمامی آتش نشانان افرادی هستند که همیشه جان خود را برای نجات جان و مال مردم به خطر می‌اندازند و این بالاترین مقام انسانیت است.

وی خاطرنشان کرد: آتش نشانی تبریز از ظرفیت بالایی برخوردار بوده و برج یانقین، نشانه‌ی قدمت آتش نشانی تبریز و در کنار سایر نمادهای توسعه قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز نیز در این دیدار، با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهید محمد قلیزاده، شهید راه خدمت، با اشاره به سه محور اصلی فعالیت‌های این سازمان در حوزه‌های آموزش، پیگشیری و عملیاتی، گفت: آتش‌نشانی تبریز به عنوان اولین آتش نشانی کشور عملکرد قابل قبولی در سطح آتش نشانی‌های کشور داشته و با 541 نفر پرسنل و 23 ایستگاه عملیاتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

آتش پاد علیرضا زبردست ادامه داد: میانگین زمانی استاندارد برای رسیدن به محل حادثه، سه الی پنج دقیقه بوده و بیشترین میزان حوادث نیز مربوط به حوادث آسانسور است، از این رو نظارت بیشتری بر آسانسورهای شهری برای کاهش میزان حوادث آسانسور از سوی مراجع ذیربط ضروری به نظر می‌رسد.

مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی تبریز، صدور طرح‌های ایمنی برای کارخانجات را از دیگر برنامه‌های مورد نظر این سازمان برای ایمن سازی، عنوان کرد و خواستار پیگیری این طرح از سوی نمایندگان در مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز، زبردست با اشاره به اقدامات آموزشی وسیع توسط حوزه آموزش این سازمان، گفت: آموزش‌های حضوری تئوری و عملیاتی در تمامی مقاطع سنی و تحصیلی انجام شده و این آموزش‌ها در دوران پاندمی کووید۱۹ هم به صورت مجازی از طریق سایت و نرم افزار همیار آتش نشان، ادامه داشت.

وی، عقد تفاهم نامه برای ساخت و طراحی ربات آتش نشان در قالب پهپاد با همکاری دانشگاه آزاد ایلخچی را از دیگر اقدامات عملیاتی این سازمان، عنوان کرد و یاد آور شد: این پهپاد در راستای بروز رسانی تجهیزات عملیاتی، رصد و اطفاء سریع محل حادثه و حفظ جان آتش نشانان به کار گرفته می‌شود.

بر اساس این گزارش، تندیس برج یانقین در پایان این دیدار به رسم یاد بود به حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی اهداء شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آتش نشاني سازمان آتش نشانی آتش نشانی تبریز آتش نشانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۵۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش از آتش‌سوزی گسترده ساختمان دارالقرآن شهر خبر داد و گفت: در جریان اطفای حریق این مجتمع قرآنی چهار آتش‌نشان مصدوم شدند.

محمدرضا خورشیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: آتش سوزی مجتمع دارالقرآن متعلق به اداره آموزش و پرورش شهرستان تالش، ساعت ۹:۳۳ صبح امروز_سه شنبه بیست و هشتم_ فروردین به واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش اطلاع داده شد.

وی افزود: بلافاصله ۱۰ آتش نشانان با شش دستگاه خودرو آتش نشانی محل حادثه در میدان امام (علی) اعزام شدند و با توجه گستردگی حریق، سه دستگاه خودرو آب‌رسان نیز از شهرهای اسالم و لیسار و روستای جوکندان به کمک آتش نشانان تالش آمدند.

رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش خاطرنشان کرد: آتش نشانان در محل حادثه با آتش سوزی وسیع طبقه سوم ساختمان دارالقرآن مواجه شدند و به سرعت نسبت مهار و جلوگیری از گسترش حریق اقدام کردند.

خورشیدی با بیان اینکه با تلاش نفس‌گیر آتش نشانان حریق در ساعت ۱۱:۱۵ به طور کامل مهار شد، تصریح کرد: به دلیل وجود پشم شیشه و چوب نراد در سقف و شدت آتش سوزی، سقف ساختمان به طور کامل در آتش سوخت و دچار دودگرفتگی و خسارت شد.

وی گفت: در این حادثه چهار نفر از آتش نشانان در جریان اطفای حریق دچار سوختگی سطحی و مصدومیت شدند، که بعد از اعزام به بیمارستان دو نفر به صورت سرپایی درمان و از بیمارستان مرخص شدند و دو آتش نشان نیز هم اکنون تحت درمان هستند.

رئیس واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش افزود: علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

کد خبر 745178

دیگر خبرها

  • تعمیرات و نگهداری سدها باید عملیاتی شود
  • واژگونی خودرو ایسوزو یک مصدوم بر جای گذاشت
  • مصدومیت ۴ آتش‌نشان در حادثه آتش‌سوزی ساختمان درالقرآن تالش
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه
  • محبوس شدن ۴ نفر در اثر ریزش ساختمان مسکونی
  • ریزش ساختمان مسکونی در کرمانشاه/۴ نفر نجات پیدا کردند
  • ریزش ساختمان مسکونی و نجات ۴ نفر از ساکنین در تپه فتحعلی خان
  • تصادف مرگبار پژو با تابلوی راهنمایی در شیراز/ عکس
  • آتش‌نشانی قم به تجهیزات امدادرسانی در ترافیک مجهز می‌شود
  • یک کشته و ۲ مصدوم در محور شیراز_فسا