Web Analytics Made Easy - Statcounter

«فریدون یاوری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای خانگی استان، افزود: اکنون در مراکز اسلام آبادغرب و قصرشیرین کار اجرایی سایت بازیافت زباله آغاز شده و بخشداری‌ها می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

او همچنین در مورد وضعیت دفن پسماندهای پزشکی و خانگی استان نیز گفت: تمام بیمارستان های سطح استان به سیستم بی خطرسازی پسماندهای عفونی مجهز هستند و پس از بی خطرسازی با سیستم های غیرسوز در محل‌های خاص و از پیش تعیین شده دفن می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآوری کرد که طبیعی است که تا زمان تکمیل شدن این سایت ها در زمینه بازیافت زباله با چالش هایی مواجه خواهیم شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در خصوص زباله گردها و مشکلات زیست محیطی که آنان ایجاد می کنند نیز گفت: متأسفانه عوامل مختلفی باعث شده که مساله زباله گردی شکل گیرد که اگر تمهیدات بیشتری برای تفکیک زباله اندیشیده شود مشکل مرتفع می شود.

یاوری افزود: تفکیک زباله از مبدأ و همچنین فرهنگ سازی زیست محیطی می تواند نقش بسزایی در مدیریت پسماند در استان داشته باشد.

او همچنین به رفع موانع مالی و تأمین اعتبار طرح مکان‌یابی محل دفن پسماندهای ویژه در استان خبر داد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.

این استان دارای سه منطقه حفاظت شده شامل منطقه حفاظت شده بیستون که ۵۴ هزار هکتار است، بوزین و مرخیل در پاوه ۲۳ هزار هکتار و قلاجه هم حدود ۴۳ هزار هکتار است.

یک پناهگاه حیات وحش بیستون نیز در منطقه ورمنجه در جاده سنندج وجود دارد و در مجموع استان کرمانشاه دارای چهار منطقه شکار و تیراندازی ممنوع به مساحت ۱۶۱ هزار هکتار است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه بیش از چهار میلیون و ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب های کشاورزی کشور است.

در استان کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.

برچسب‌ها مدیریت پسماند اداره کل حفاظت محیط زیست کرمانشاه کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدیریت پسماند کرمانشاه مدیریت پسماند کرمانشاه استان کرمانشاه هزار هکتار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۵۴۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطل‌های زباله در تهران هوشمند می‌شود

محمد حسین بوچانی، رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره طرح جامع پسماند شهر تهران اظهار داشت: این طرح مقرره قانونی شهرداری در موضوع مدیریت پسماند تهران است که به تصویب و تأیید شورای شهر تهران، کمیته انطباق فرمانداری و کمیسیون زیربنایی شورای برنامه‌ریزی استان و محیط زیست رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طرح جامع پسماند مهمترین سند قانونی فراروی ما در شهرداری است، گفت: این طرح در انتهای سال ۹۷ کلید خورد و مطالعات آن با همکاری مجموعه‌های دانشگاهی صورت گرفته است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به الزام شهرداری به تهیه طرح‌های موضوعی پایتخت گفت: طرح جامع پسماند تبدیل به ضابطه و مقررات شده و مهم‌ترین سند اجرایی شهرداری تهران محسوب می‌شود.

جزئیاتی جدید از طرح جامع مدیریت پسماند در تهران

وی با اشاره به اینکه طرح عملیاتی مدیریت پسماند به طور کلی در ۲۰ حوزه مشخص شده که هر کدام جزئیات خاص خود را دارد، گفت: با استفاده از طرح جامع پسماند می‌توان به مسائل پسماند تهران به طور کامل پرداخت همچنین کاهش و رفع چالش مدیریت پسماندهای خانگی، بیمارستانی و … در این طرح به طور کامل مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ادامه داد: در طرح جامع پسماند موضوع پسماند از تولید تا باز چرخانی مورد توجه قرار گرفته و تفکیک زباله در مناطق و نواحی به صورت کامل بررسی شده، نارسایی‌ها شناسایی و راه حل‌ها پیش بینی شده است همچنین در این راستا از تجربیات جهانی بهره‌مند شده‌ایم و شرایط شهر تهران و شهروندان را هم در نظر گرفته‌ایم.

پسماند خانگی ابر چالش و ابر بحران تهران در حوزه پسماند

بوچانی با تاکید بر اینکه پسماند خانگی ابر چالش و ابر بحران تهران در حوزه پسماند است گفت: سطل‌های زباله به صورتی است که هر کس در هر زمانی می‌تواند داخل آن زباله بریزد ولی بر اساس این طرح مقرر شده که به تدریج در شهرک‌ها، مجتمع‌های مسکونی، ساختمان‌های دولتی و عمومی و فرهنگسراها به سمتی رویم که سه سطل زباله جهت تفکیک پسماند از مبدا صورت گیرد.

الزام سازندگان ساختمان به ساخت اتاقک پسماند

وی خاطرنشان کرد: همچنین در طرح جامع پسماند این مساله پیش بینی شده است که به تدریج به سمت الزام ساختمان‌ها به ساخت اتاقک پسماند جهت تفکیک زباله از مبدا پیش رویم و این مساله در نظام ساخت و ساز مورد توجه باشد.

نظام وصول وضع بهای خدمات مربوط به مدیریت پسماند

وی در ادامه به موضوع نظام وصول وضع بهای خدمات مربوط به مدیریت پسماند اشاره کرد و گفت: بر اساس این مساله تولید کننده پسماند باید بهای مدیریت پسماند را بپردازد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران خاطرنشان کرد: همچنین استفاده از فناوری و نوآوری در طرح جامع پسماند مورد توجه قرار گرفته و به سمتی پیش می‌رویم که هوشمندسازی سطل‌های زباله صورت گیرد. سازوکارهای مختلفی می‌توان برای هوشمندسازی سطل زباله در نظر گرفت که یکی از این راهکارها استفاده از کارت‌های مختلف و کیو آر کد ویژه هر ساختمان است.

تأثیر طرح نوماند و تجمیع پیمانکاران در حوزه پسماند

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت: طرح نوماند و اپلیکیشن‌های مربوطه نیز جزئی از طرح جامع پسماند است همچنین جزئیات طرح جامع پسماند متناسب با مکان و اقتضای زمان امکان بازنگری دارد و کمیته راهبردی در این زمینه در نظر گرفته شده و طرح جامع پسماند به صورت کلی برای آن نگاه سیستمی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان گفت: مساله تجمیع پیمانکاران در حوزه پسماند هم از برنامه‌های طرح جامع است که اقدام مؤثر و حائز اهمیت محسوب می‌شود.

کد خبر 6084264 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • سرانه ۶۰۰ گرمی تولید زباله شهروندان یزدی
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • معاون شهردار تهران: دوره قبل مدیریت شهری زیست شبانه و نگهداری از حیوانات خانگی را ترویج می‌داد
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • زباله‌های پلاستیکی یکی از مهمترین آلاینده‌های زمین
  • زباله‌سوز ۶۰۰۰ تنی به تهران می‌آید
  • سطل‌های زباله در تهران هوشمند می‌شود