Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-25@04:31:27 GMT

اجرای طرح ۲۰ میلیارد دلاری آرامکو منتفی شد

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۶۶۱۵

اجرای طرح ۲۰ میلیارد دلاری آرامکو منتفی شد

سعودی آرامکو در پی سقوط قیمت نفت اجرای طرح ۲۰ میلیارد دلاری پتروشیمی را کنار می‌گذارد.

به گزارش ایمنا، به نقل از شانا، شرکت دولتی نفت سعودی آرامکو در حال کنار گذاشتن پروژه‌های چند میلیارد دلاری پتروشیمی و گاز است، زیرا تصمیم دارد با وجود سقوط قیمت انرژی، سود سهام خود را حفظ و به این منظور باید سرمایه‌گذاری‌های بزرگ خود را لغو کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو منبع که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند: بزرگ‌ترین شرکت نفت جهان از طرح ساخت تأسیسات ۲۰ میلیارد دلاری تبدیل نفت خام به مواد شیمیایی ینبع در ساحل دریای سرخ عربستان چشم‌پوشی می‌کند.

این شرکت همچنین در حال بررسی تصمیم پارسال خود مبنی بر خرید ۲۵ درصد از پایانه گاز مایع سمپرا انرژی در تگزاس با هزینه چند میلیارد دلاری است. سعودی آرامکو هم‌اکنون برخی کارکنان خود را از پروژه خارج کرده است.

این در حالی است که سمپرا اعلام کرد به همکاری با آرامکو و دیگر شریکان برای پیشبرد این پروژه در «پورت آرتور ال‌ان‌جی» ادامه می‌دهد. این کناره‌گیری‌ها در حالی رخ می‌دهد که آرامکو تلاش می‌کند بر تعهد خود برای پرداخت سود سالانه ۷۵ میلیارد دلاری در چند سال آینده پایبند باشد.

در همین حال، رقیبانی مانند بی پی و شرکت انگلیسی-هلندی شل با کاهش تقاضای انرژی در پی شیوع ویروس کرونا، سود اختصاص‌یافته به سهامداران خود را کاهش دادند. قیمت نفت از ماه آوریل تاکنون بیش از دو برابر شده و به حدود ۴۵ دلار برای هر بشکه رسیده، در حالی که همچنان بیش از ۳۰ درصد کمتر از قیمت این کالای راهبردی پیش از شیوع ویروس کروناست.

مازن السدیری، مدیر تحقیقات مؤسسه الرحجی کپتال ریاض در این باره گفت: بازار با مازاد عرضه روبه‌روست و بهبود کامل آن ممکن است تا سال ۲۰۲۲ به طول بینجامد.

وی افزود: کاهش هزینه‌های سرمایه‌ای منطقی است.

منبع: شانا

کد خبر 442676

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شرکت نفتی آرامکو سرمایه گذاری آرامکو پتروشیمی صنعت پتروشیمی سقوط قیمت انرژی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیارد دلاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۶۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات

به گزارش همشهری‌آنلاین، عبدالله العنزی، سفیر عربستان سعودی در ایران اعلام کرد که محمد نوار العتیبی، سرکنسول جدید این کشور در شهر مشهد مقدس خواهد بود و به محض اتمام اقدامات لازم، مأموریتش احتمالا در دو هفته آینده شروع خواهد شد.

کد خبر 846669 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و عربستان خبر ویژه مشهد

دیگر خبرها

  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • تعیین پاداش ۱۰ میلیون دلاری در ازای اطلاعات مرتبط با سه ایرانی !
  • بودجه روسیه برمبنای نفت ۶۵ دلاری تنظیم می‌شود
  • واکنش رسمی تراکتور به جذب گل‌محمدی
  • باشگاه تراکتور: مشکل یحیی فقط به دست یک نفر حل می شود | پاسخ صریح در خصوص مخالفت با گل محمدی
  • مجموعه ساعت های 6.5 میلیون دلاری سلطان برونئی (عکس)
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • ترامپ محدودیت‌های جدید در پرونده کلاهبرداری خود را پذیرفت
  • شکایت ۹ میلیون دلاری بکام از ستاره هالیوود
  • صرفه جویی ارزی ۳۷ میلیون دلاری با بومی سازی کود سیاه