Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده»، علی بابایی کارنامی نماینده ساری در مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به سفر استانی و نظارتی محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به خوزستان اظهار داشت: از این ابتکار رئیس مجلس که موجب بالا رفتن شان و جایگاه مجلس شوای اسلامی شده است، تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به یکی از اصول قانون اساسی افزود: آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای کشور طبق قانون اساسی باید در دسترس همگان باشد اما متاسفانه در شرایط فعلی شیوع کرونا در کشورمان وزارت آموزش و پرورش برای این موضوع مهم زیرساخت لازم را در نظر نگرفته است که باید مجلس شورای اسلامی اقدامات نظارتی خود را در این باره انجام داده و تذکرات لازم را بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ساری در مجلس با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و کود کشاورزی تصریح کرد: متاسفانه این نهاده‌های دامی و کشاورزی گران شده و استان‌های شمالی کشور و دیگر استان ها در حال رنج بردن از این موضوع هستند که باید مجلس یازدهم در این باره اقدامات قاطع انجام دهد.

بابایی کارنامی با اشاره به بررسی برخی مصوبات ایراد گرفته شوای نگهبان در جلسه علنی امروز مجلس؛ گفت: در بررسی و بازگشت این مصوبات از شورای نگهبان به مجلس باید امکان نظر نمایندگان مجلس وجود داشته باشد چرا که این مصوبات مربوط به مجلس دهم است و شاید نظرات نمایندگان مجلس یازدهم با این موضوع متفاوت باشد.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر بابایی‌کارنامی گفت: ‌حتما باید کمیسیون‌های کشاورزی و آموزش به این موضوعاتی که شما تذکر دادید توجهات لازم را داشته باشد.

وی همچنین افزود: طبق آئین‌نامه داخلی مجلس، لوایح اعاده شده از شورای نگهبان به مجلس و بررسی آن در صحن علنی باید نظر کمیسیون به رای گذاشته شود و امکان اظهار نظر مجدد نمایندگان وجود ندارد و اگر آئین‌نامه نیاز به اصلاح دارد باید این کار بعدا انجام شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: خوزستان سفر رئیس مجلس نماینده مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۶۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد

رضا تقی‌پور ،نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز، درباره وضعیت بازار خودرو، اظهار داشت: نظام حکمرانی صنعت و بازار خودرو باید تدوین و نقش دولت و تولیدکننده در این مسیر به درستی و با دقت تعیین شود. در این میان گروهی مشخص همه موضوعات مربوط به این حوزه از جمله قیمت را تعیین تکلیف کنند که به نظر من این وظیفه باید برعهده وزارت صمت باشد، زیرا شورای رقابت نهادی عمومی است و چارچوب‌ها را تعیین می‌کند.

وی ادامه داد: این اقدام برخلاف آنچه برخی افراد بیان می‌کنند، قیمت‌گذاری دستوری نیست و قیمت کنترل شده است. بیشتر مواد اولیه و نرخ برق، آب و ... با قیمت کنترل شده تامین می‌شود، نه نرخ‌های بازار آزاد.

نماینده مردم تهران مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجاکه هدف دولت این است که خودرو را با قیمت‌های عادلانه به دست مصرف‌کننده برساند،  بنابراین قیمت خودرو باید تعیین شود، اما در این مسیر این نکته را نیز قبول داریم که در تعیین قیمت باید تمام هزینه‌ها لحاظ شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: مشکلی که در این مسیر وجود دارد این است که بسیاری از هزینه‌ها از نظر حسابداری تمام شده مورد قبول نیستند و نباید در قیمت نهایی لحاظ شود. بنابراین نهاد تنظیم‌گر باید نظارت کند و براساس صورت‌های مالی قیمت‌های منطقی و عادلانه را تعیین کند. علاوه بر صورت‌های مالی ما مرجع‌های دیگری نیز مانند قیمت خودروهای مشابه در منطقه و کشورهای همسایه داریم که باید در تعیین قیمت به این نکات نیز توجه کنیم.

دیگر خبرها

  • قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
  • قالیباف: بانک مرکزی در پایان سال ۱۴۰۲ به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرد
  • قالیباف: بانک مرکزی به تعهداتش درباره تخصیص ارز به دارو عمل کرده است
  • کنایه ذوالنوری به قالیباف: اگر رئیس شوم، از بیرون به صورت اتوبوسی جمعیت ناآشنا به مجلس نمی‌آورم
  • انتقادات تند ذوالنوری از قالیباف در صحن مجلس /قدرت باید به نمایندگان برگردد
  • مجلس باید «نماینده‌محور» باشد نه رییس‎‌محور
  • آغاز جلسه علنی مجلس به ریاست محمدباقر قالیباف / بررسی جزییات طرح تشکیل «سپند» وزارت دفاع
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • قالیباف فرا رسیدن سالروز تأسیس «سپاه» را تبریک گفت/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • نباید قیمت‌ های سلیقه‌ای خودروسازان ملاک قرار بگیرد