Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-16@03:31:02 GMT

تعطیلی بوفه مدارس/کتب درسی تا فردا توزیع می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۹۶۸۷۲

تعطیلی بوفه مدارس/کتب درسی تا فردا توزیع می‌شود

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در مدارسی که از قبل کتب درسی توزیع نشده است تا فردا این توزیع انجام می‌شود همچنین بوفه مدارس به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تعطیل است.

محمدرضا ناظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص وضعیت بازگشایی مدارس در استان اصفهان، اظهار کرد: بنا بر اعلام قبلی روز گذشته (شنبه) زنگ بازگشایی مدارس در تمام نقاط استان اصفهان به جز چهار شهرستانی که آغاز آموزش حضوری آنها یک هفته به تأخیر افتاد، به صدا درآمد و گزارش‌ها حاکی از رضایت خانواده‌ها از گروه بندی دانش آموزان و شرایط مدارس بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص نحوه بازگشایی مدارس در نواحی شش گانه اصفهان، تصریح کرد: مراسم بازگشایی مدارس در شهر اصفهان با حضور جمعی از مسئولین با حضور مجازی دانش آموزان این مناطق بازگشایی شد و کار آموزش مجازی آنها نیز از روز گذشته (شنبه) آغاز شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان در خصوص کتب درسی و گروه بندی دانش آموزان، تصریح کرد: کتب درسی تعدادی از مدارس در روزهای قبل توزیع شده است و مدارسی که هنوز کتب درسی در آنها توزیع نشده است، طی دو روز آینده این توزیع انجام خواهد شد، همچنین گروه بندی در مدارسی انجام خواهد شد که تعداد دانش آموزان هر کلاس آن بالا باشد و اگر تعداد دانش آموزان زیاد نباشد نیازی به گروه بندی نخواهد بود.

وی ادامه داد: یادآوری اینکه دانش آموزان به صورت زوج و فرد در مدارس حاضر شوند یا آموزش حضوری برای دو گروه در حالت یک هفته در میان باشد به عهده دانش آموزان و خانواده است، اما به دلیل فراموشی دروس بعد از یک هفته عدم حضور در مدرسه، توصیه آموزش و پرورش به مدارس اجرای طرح آموزشی زوج و فرد است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر لزوم آموزش دستورات بهداشتی توسط خانواده‌ها، اظهار کرد: همان طور که در مدارس به دانش آموزان مسائل بهداشتی آموزش داده می‌شود، خانواده‌ها نیز باید فرزندان خود را نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساس کنند و پیش بینی می‌شود در صورت رعایت این اصول توسط دانش آموزان مشکل خاصی در سال تحصیلی جاری رخ ندهد.

وی در خصوص ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی مدارس، تصریح کرد: این پروتکل‌ها طی بخشنامه‌ای به همه مدارس ابلاغ شده است که در آن بر توجه به رعایت همه اصول سختگیرانه پروتکل‌ها مانند تهویه مناسب و استفاده از ماسک تاکید شده است؛ همچنین مدت زمان کلاس‌ها نیز نباید بیش از ۳۵ دقیقه باشد.

ناظم زاده گفت: کلاس‌های درس به صورتی طراحی می‌شود که ساعت استراحت و زنگ تفریح کلاس‌های درس با یکدیگر مصادف نشود تا موجب تجمع دانش آموزان نشود، همچنین بوفه مدارس به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی به طور کلی تعطیل است.

وی در خصوص تجمع دانش آموزان در اغذیه فروشی‌های اطراف مدارس اضافه کرد: نظارت بر اغذیه فروشی‌های اطراف مدارس به عهده مدارس و آموزش و پرورش نیست و این امر به عهده مسئولان بهداشتی استان است تا نسبت به رعایت پروتکل‌ها در این اماکن توجه شود.

کد خبر 442665

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تعطیلی مدارس مدارس بازگشایی مدارس زنگ بازگشایی مدارس مدرسه آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازگشایی مدارس آموزش و پرورش استان اصفهان دانش آموزان پروتکل ها گروه بندی کتب درسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش‌آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش‌آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی irtextbook.ir توزیع می‌شود.
مدارس موظفند هرچه سریع‌تر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی‌نت‌ها پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • آغاز نام نویسی کتب درسی دانش آموزان میان پایه‌ها از فردا
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌ های درسی سال آینده از سه‌ شنبه
  • ۲۸ فروردین ماه آغاز ثبت نام کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • کتب درسی از سه‌شنبه ثبت سفارش می‌شود
  • زمان ثبت سفارش کتب درسی اعلام شد
  • ثبت سفارش کتاب های درسی از سه‌شنبه/ توزیع کتاب ها در شهریور
  • ثبت سفارش کتب درسی از سه‌شنبه/ توزیع کتب در شهریور
  • اعلام جزئیات ثبت‌نام کتب درسی سال تحصیلی آینده
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین