Web Analytics Made Easy - Statcounter

۴ دانشگاه دولتی تهران تسهیلات ویژه خود را برای رتبه‌های برتر کنکور ارشد ۹۹ اعلام کردند. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برخی دانشگاه‌های دولتی تهران شرایط و تسهیلات ویژه‌ای را برای رتبه‌های برتر آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۹ در نظر گرفتند.   دانشگاه الزهرا (س) دانشگاه الزهرا (س) ویژه خواهران برای رتبه‌های برتر جوایز نقدی در نظر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به پذیرفته شدگان دوره روزانه این دانشگاه (در رشته‌هایی که حداقل ۲ دانشگاه دولتی دیگر در آن‌ها پذیرش داشته باشند) و دارای رتبه ۱ تا ۵ باشند مبلغ ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، رتبه‌های ۶ تا ۱۰ مبلغ ۲ میلیون تومان و رتبه‌های ۱۱ تا ۲۰ مبلغ یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومن پرداخت خواهد شد.

به دانشجویان روزانه ساکن استان‌های تهران و البرز دارای رتبه زیر ۱۰۰ نیز خوابگاه تعلق می‌گیرد، در صورت وجود ظرفیت، برای رتبه بالای ۱۰۰ نیز امکان استقرار در خوابگاه خودگردان وجود دارد.

دانشگاه تربیت مدرس دانشگاه تربیت مدرس در سال ۹۹ برای رتبه نخست آزمون سراسری سازمان سنجش (که حداقل ۴ دانشگاه دولتی در آن رشته در سال جاری پذیرش دانشجو دارد)، سه میلیون تومان هدیه در نظر گرفته است. تبصره- یک سوم مبلغ هدیه حداکثر تا پایان نیمسال دوم تحصیلی و الباقی به تدریج در طی نیمسال‌های بعدی و براساس کسب حد نصاب شاخص‌های پیشرفت تحصیلی توسط دانشجو پرداخت می‌شود.

برای حمایت از پایان نامه کلیه دانشجویان دوره روزانه از یک تا دو میلیون تومان اعتبار پژوهشی در نظر گرفته شده است. علاوه براعتبار پژوهشی پایان نامه به دانشجویان رتبه‌های ۱ تا ۳ روزانه آزمون سراسری سازمان سنجش (که حداقل ۴ دانشگاه دولتی در آن رشته در سال جاری پذیرش دانشجو داشته باشند)، براساس ضوابط دانشگاه اعتبار ویژه پژوهشی (گرانت) اختصاص می‌یابد.

دانشجویان رتبه اول آزمون سراسری سازمان سنجش: دو میلیون تومان گرانت، دانشجویان رتبه دوم آزمون سراسری سازمان سنجش: یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گرانت، دانشجویان رتبه سوم آزمون سراسری سازمان سنجش: یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان گرانت دریافت می‌کنند.

دانشگاه به دانشجویان رتبه اول (در رشته‌هایی که حداقل ۴ دانشگاه دولتی در آن رشته در سال جاری پذیرش دانشجو دارند)، مبلغ پنج میلیون تومان وام قرض الحسنه بلند مدت با شرایط و ضوابط معاونت دانشجویی پرداخت می‌کند.

به کلیه دانشجویان دوره‌های روزانه، بر اساس تبصره ۶ ماده ۵۵ آیین نامه استخدامی اعضای هیات علمی (در صورت گذراندن دروس مربوط و شرکت در جلسه صلاحیت مدرسی)، گواهی صلاحیت مدرسی اعطا خواهد شد. به آن دسته از دانشجویان رتبه اول پردیس دانشگاهی تربیت مدرس، در هر رشته / گرایش در هر نیمسال تحصیلی که واجد کلیه شرایط باشند، مشوق تحصیلی به میزان ۳۰ درصد شهریه پایه اعطا خواهد شد.

دانشگاه تربیت مدرس تعدادی از پذیرفته شدگان واجد شرایط برخی از رشته‌های کارشناسی ارشد شامل: بیوفیزیک، بیوانفورماتیک، بیوشیمی، فیزیولوژی گیاهی، نانوبیوتکنولوژی، ژنتیک، مهندسی شیمی- بیوتکنولوژی، بیوتکنولوژی کشاورزی، تکثیر و پرورش آبزیان، زیست شناسی دریا و زیست فناوری دریا را پس از گذراندن موفق دروس سال اول تحصیلی انتخاب و به پروژه‌های مشترک زیست کارآفرینی معرفی کرده تا ضمن گذراندن پایان نامه خود با شرایط مربوطه علاوه بر مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه، گواهی معتبر زیست کارآفرینی نیز دریافت کنند.

دانشگاه تربیت مدرس به رتبه‌های یک تا پنج آزمون سراسری مقطع کارشناسی ارشد دوره روزانه، طبق ضوابط، امتیاز بیشتری برای سکونت در خوابگاه مجردی از نیمسال دوم داده می‌شود.

دانشگاه خواجه نصیر دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی بر اساس رتبه‌های ورودی به دانشجویان روزانه غیربومی خوابگاه می‌دهد.

دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه علامه طباطبایی برای دانشجویان دوره روزانه با رتبه‌های زیر ۲۰ اولویت واگذاری خوابگاه قائل شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تسهیلات رتبه های برتر دانشگاههای تهران رتبه های برتر ارشد 99 کنکور ارشد 99 آزمون سراسری سازمان سنجش دانشگاه تربیت مدرس برای رتبه های برتر ۴ دانشگاه دولتی دانشجویان رتبه کارشناسی ارشد میلیون تومان دوره روزانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۹۸۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، علیرضا کریمیان با اشاره به اینکه از ۱۵۱۶۴۳ داوطلب شرکت کننده در آزمون دکتری ۱۴۰۳ تعداد ۱۲۵۱۷۴ نفر مجاز به انتخاب رشته شده اند، گفت: کارنامه نتایج اولیه آزمون دکتری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شده و آن‌دسته از افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب رشته از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید از روز شنبه اول اردیبهشت تا روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی خود حداکثر ۵۰ کدرشته محل در صورت وجود با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفری که مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند خطاب به متقاضیان تأکید کرد: ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام کرده و توجه داشته باشند دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون در درگاه سازمان سنجش آموزش کشور در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور خاطرنشان کرد: داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرس www.azmoon.org مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه اطلاع رسانی آن دانشگاه منتشر می‌شود، اقدام کنند ضمن اینکه کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

کریمیان در پایان افزود: اسامی معرفی‌شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم شامل مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ... در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش
  • انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت آغاز می‌شود
  • جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام
  • جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور
  • المپیاد ورزش‌های فناورانه زمینه‌ساز شکوفایی استعداد‌های برتر دانشجویی
  • لزوم رفع تبعیض بین دانشگاه آزاد و دانشگاه‌های دولتی در جذب اعتبارات پژوهشی و آموزشی
  • جزئیات اعطای تسهیلات به دانشجویان برتر المپیاد ورزش‌های فناورانه اعلام شد
  • فراخوان پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور
  • دفترچه انتخاب رشته آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ منتشر شد